3 Mayıs 2008 Cumartesi

Üç silahşörler

İnternet ortamında kurulan arkadaşlıklara, başlayan beraberliklere, yapılan sohbetlere hep şüpheyle baktım ben. İnanmadım samimiyetine. Yalansız olmayacağını düşündüm. Taa ki, bu bloğa ilk "yabancı" yorum gelene kadar.
Güzel şeyleri çabucak unutuveren balık hafızalarımıza yardımcı olmak, ilerde okudukça gülümsemek, uzaktaki akraba ve arkadaşlarımızın bizden sürekli haberdar olmalarını sağlamak ve Zeynep'e keyifli bir hediye vermek için başlamıştık bu web günlüğünü tutmaya. İlk yorum 20 yıllık arkadaşım Esra'dan geldi. İkinci yorumu Zeynep'in amcası Bülent bıraktı. Ve "şu blog alemi ne küçük" dedirtircesine, Zeynep'in yatağını bize hediye eden Dilek Hanım buldu bizi. Ardından akrabaların, arkadaşların ve tanımadığımız insanların yorumları devam etti. Hiç aklıma gelmezdi buradan yeni arkadaşlar edineceğim ama oldu.
Gülfer'le Ekim 2007'de yazışmışız ilk kez. "Zeynep nine olunca" başlıklı yazıya, "Merhaba, siteyi tesadüfen gördüm. Taze kız bebek annesiyim ya kanım kaynadı hemencik :) Maşallah, dişsiz nine pozu süper gerçektende! Bu arada aynı önlükten, 3lü set, bizde de var :) Sevgiler Gülfer" diye yorum bırakmış. Ben de "Merhaba Gülfer, taze anne olduğunuza göre eminim sizin hayatınız da çok eğlencelidir... Valla erkek bebek anneleri-babaları alınmasın ama kızlar bi başka oluyor(değil mi?). Dediğim gibi şekilden şekile giriyor yüzleri, bu arada da bi eda bi naz :) Ek gıdalara geçmeden önlük alacağımız pek aklıma gelmemişti ama bizimki baloncuk yapmayı öğrendiğinden beri önü kurumuyordu. Sonunda hafta sonu ilk iş önlük aldık..."diye yanıtlamışım. Pınar'la yazışmamızı başlatan ise O'nun Şubat 2008'de yazdığım "Blender görev başına" yazısına bıraktığı "Zeyno, sen benim Duru'ma ne kadar çok benziyorsun bu resimde..." yorumu olmuş.
Birbirimizi yakından takip ettik, bu arada bol bol yazıştık ve sonunda bugün buluştuk. Programlar uymayınca Pınar'ın geçen haftaki davetini Gülfer de ben de kabul edememiştik ama bu kez Ada'da buluşmayı başardık.
10.15 vapuruna binip, 11.15'te Ada'da oldular. Gülfer, eşi Soner, kızı Ceylin Naz, Pınar, eşi Ertuğrul ve kızları Duru. Osman, Zeynep ve ben. Çocuklu 3 aile ilk kez bir araya geldi evimizde. Hem de birbirlerini ilk kez gören üç aile. Endişelerim yok değildi. Acaba kızlar anlaşabilecek miydi? Ya eşler? Keyifli vakit geçirebilecek miydik? Tüm bu endişelerimin ne kadar yersiz olduğunu ilk anda anladım. Çok kısa bir süre sonra biz anneler kızlarla birlikte ortadaki yorganın üstnde oyuna, erkekler de sohbete başlamıştı. Yürümeye yeni başlayan Duru, son ana kadar uykuya kafa tutup, fırsat buldukça evi keşfetti. Bir ara kuş uykusuna yatan ve baba tarafından Ege'li olduğu zeytinyağlıların tadına bakışından belli olan Ceylin yorganın üstünde bol bol emekledi, Zeyno da şaşkın şaşkın onları izledi :))
Meteorolojinin yağmur uyarısına inat, sabah güne karanlık başlayan hava öğlen pırıl pırıl oluverdi. Fırsatı kaçırmadık tabii. Kızları arabalarına yerleştirip, fırladık dışarı. Gülferler 15.50 vapuruna yetişeceklerinden kısa bir tur yapıp, onları yolcu ettik. Pınarlarla sahildeki çay bahçelerinden birine oturup, 16.55 vapuruna kadar kahve eşliğinde sohbete devam ettik.
Bizim için hareketli, farklı ve keyifli bir gündü. Anladım ki, sanal alemde de arkadaşlık kurulabiliyormuş. Tabii kızların hakkını yememek lazım. Bizi bir araya getiren onlar. Teşekkürler Duru, Ceylin Naz ve Zeynep. Teşekkürler Pınar ve Gülfer. Ve tabii bize eşlik eden sevgili eşler...

7 yorum:

pinarbk dedi ki...

nurdan bizde teşekkür ederiz.çok keyifli bir gündü.bende yazdım blogumao

DURU'NUN SAYFASI dedi ki...

Ne guzel.. Cok sevindim bloglardan sonra hem anneler hem bebisler bir arada. �zmire gelince bizde bulusacag�z ama degil mi ? :)))

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Arınç,
çok keyifli bir gündü. Hatta senin kulaklarını da çınlattık bir ara :)) İzmir'e gelince sizinle buluşmayı da çok istiyorum. Mutlaka gelmeden önce haberdar edip, geldiğimde de arayacağım...
nurdan

sinem dedi ki...

Allahim en sevdigim bebisler bir arada!Bu yaziya bayildim, valla sabah sabah icim acildi. Benim de 5,5 aylik bir kizim var ve ofisteki yogunlukta bir bosluk buldugum anda en sevdigim sey sizin bloglara bakmak. Gulfer'in ofisi acilali blog biraz ihmal oldu, yeni haberleri bekliyoruz. Zeyno'yu zaten her gun takip ediyorum. Ceylin Naz, Arinç'in kizi Duru ve tabii ki fistik Zeyno benim favorilerim.Zeyno'nun guluslerine bayiliyorum, nazar degmesin. Benim kizimin adi da Zeynep Duru. Yani Zeyno ve Duru'yla adaslar. Bu vesileyle Pinar'in Duru'sunu da kesfetmis oldum, artik onu da takipteyim. Hepinize cok sevgiler, bebislere kocaman opucukler.

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Sinem,
demek biri tarafından daha yakın takipteyiz, ne güzel :) Bu arada ben de seni Ve Zeynep Duru'yu tanımak istedim ama blog'una ulaşamadım. Sanırım şifreli??

sevgiler,
Nurdan

sinem dedi ki...

Nurdancim,

Maalesef bizim blogumuz yok, ben yurtdisindayim, cok yogun calisiyorum, Zeynep Duru 3. ayini bitirir bitirmez ise geri donmek zorunda kaldim. Isten eve zor yetisiyorum Zeynep Duru'yla vakit gecirebilmek icin, cok istememe ragmen blogu yapip surdurmem mumkun degil:( Ama mail adresini verirsen fotolarimizi gonderebilirim.

Evden calisanlara cok ozeniyorum, mutlaka zorluklari vardir ama bebegine daha yakin olabiliyor insan. Hele bi de annecigin hep yaninda, sana destek ya, ben burada uzakta annemi cok ozluyorum ve eksikligini cok hissediyorum, keske benim annem de yanimda olabilseydi diyorum Annem doguma geldi, 2 ay kaldi ama sonra Turkiye'ye donmesi gerekti. Sen de Zeyno da tadini cikarin annenin yakininizda olmasinin:)

Sevgiler

Nurdan Gencturk dedi ki...

Tekrar merhaba Sinem,
evet, sürekli evde olmanın iyi yanları da kötü yanları da var. Ama yine de şanslıyım galiba. Annemin bize yakın olması ise gerçekten büyük bir şans...
Zeynep Duru'nun fotoğtaflarını nurdangencturk@gmail.com adresime gönderebilirsin...
sevgiler,
nurdan