29 Nisan 2008 Salı

Normal kahvaltı

Yaklaşık bir ay kadar önce, iki yıllığına Almanya'ya gitti Suat. İşyeri gönderdi. Ve ilk fırsatı yakalayıp, birkaç gün önce İstanbul'a geldi. Yarın dönüyor yine. Gitmeden önce bu sabah bize kahvaltıya geldiler Özge'yle beraber. İyi de ettiler. Her ne kadar buradayken çok sık görüşmesek de, sınırlar dışında olduğunu bilince insan daha bi özlüyor sevdiklerini.
Dün akşamki kabak dolmasının ardından, kahvaltı yaptırmaya karar verdim bu sabah Zeyno'ya. Öyle bir aydır yediği gibi bulamaç şeklinde değil, bayağı bildiğimiz şekilde. Suatlar ancak 10.15 vapuruna yetişebilince, daha fazla bekleyemeyeceğini bildiğim Zeynep'in tabağını hazırladım ben. Daha önce kahvaltı karışımına koyduğum peynir, tereyağı ve yumurta sarısını yerleştirdim tabağa. Ayrı bir kapta üzüm pekmeziyle dövülmüş cevizini karıştırdım. Küçük bir fincan da ıhlamur hazırladım. Bebe bisküvisi ve tahıllı mama yerine de ekmek içi. Minik minik lokmalar yapıp, verdim Zeynep'e. Seve seve yedi. Bu arada sofradan kaptığı galetayı da bırakmadı elinden. Sanırım kahvaltılar bundan böyle bu şekilde yapılacak...
Çabucak geçiveren keyifli bu güne bir de kısa Ada turu ekleyip, yolcu ettik Suat'ı ve Özge'yi. Son karara göre, kısmetse Ağustos'ta biz Almanya'ya gidiyoruz Suat'ı ziyarete... Zeynep'le becerebilir miyiz acaba yurtdışı yolculuğunu? Neden olmasın? Artık normal yemekler de yiyor Zeynep :))

3 yorum:

KEO dedi ki...

Nurdan denemekle iyi etmişsin bak ne güzel yemiş küçük hanım:))Ben kahvaltıyı bulamaç yapıyorum ama ara sıra ayrı ayrı parçalar da veriyorum yavaş yavaş alışsın diye.Sebze çorbasını da artık çatalla eziyorum, sadece yeşil fasulye, pırasa gibi lifli olanlar boğazına takılmasın diye süzgeçten geçiriyorum onları.Afiyet olsun Zeynep'e...

Sudamlam dedi ki...

ohh afiyet olsun, yarasın zeynoya :) ben hem bulamaç hem tane veriyorum. bulamaç sadece anne sütü pekmez ve bebe bisküvisi..peyniri elimle veriyorum. çok hoşuna gidiyor damlanın :)yumurtayı da bazen haşlama bazen peynirle beraber omlet yapıyorum.bayılıyor :))

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Ekim,
ben pırasayı çatalla eziyorum, fasulyeyi de minik minik boluyorum, sorunsuz yiyor Zeynep.

Merhaba Yaprak,
omlet iyi fikir. Yumurtanın beyazını koyuyor musun ama?

nurdan