3 Nisan 2008 Perşembe

hala ve artık

Zeynep,
* kucağımızda bizimle dans etmeyi (kolik ağlamalarını bile bu şekilde durduruyorduk),
* meme emmeyi (ek gıda öğünlerinden birini yeni yemiş olsa bile üstüne tatlı niyetine birkaç fırt mutlaka),
* öpülmeyi (tepki verdiği ilk ses öpücük sesiydi herhalde. O günden beri öpücük sesine gülmeden edemiyor ve ellerinden, ayaklarından, yanaklarından sesli öpülmeye bayılıyor),
* henüz 2 aylıkken aldığımız bez kitaplarını (artık daha dikkatli inceleyerek ve detayları fark ederek)
hala çok seviyor.
* Gülerken ağzını hala kocaman açıyor (anlamlı olarak güldüğünden beri hep böyle).
* Altının açılmasına hala bayılıyor,
* giyinmekten hala nefret ediyor.
* Onun için en güzel oyuncak hala benim ellerim (yakın mesafeyi gördüğünden beri).
* Hala alt dudağını sarkıtarak ağlıyor (doğduğundan beri).

Zeynep artık
* kusmuyor (geğirdikten sonra bile).
* Kakaları belinden fışkırmıyor (ek gıdalarını düzenli yemeye başladıktan sonra - istisnalar kaideyi bozmaz).
* Banyo küvetine sığmıyor (bundan sonra nasıl yıkamalı acaba? Kucağımızda mı?).
* Dışarıya çıkar çıkmaz uyumuyor (özellikle hareketli şeyleri izlemeye bayılıyor).
* Desteksiz olarak uzun, çok uzun süre oturabiliyor (ama tedbirli olmakta fayda var).
* İstemediği kişileri eliyle itiyor, istediklerine atlıyor.

4 yorum:

KEO dedi ki...

Nurdan, banyo için oturaklar var.Yuvarlak halka şeklinde.Onun içine oturup tutunuyor bebişler. "http://66.102.9.104/search?q=cache:AURMY2CUG8UJ:www.kirazbaby.com/prodetail.aspx%3Fid%3D493+banyo+otura%C4%9F%C4%B1&hl=tr&ct=clnk&cd=2" burdaki gibi.Başka çeşitleri de var.Ben henüz almadım çünkü Ceren daha tam oyuramıyor ve hiç sevmiyor oturma denemelerini.Ama sonra almayı düşünüyorum...sevgiler, Ekim

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Ekim,
önerin için teşekkürler... Ama evim küçük olduğu için, kısa bir süre sonra kullanamayacağım eşyaları mümkün olduğunca almamaya çalışıyorum. Zeynep'in bunun içinde sıkılmadan duracağından da pek emin değilim. Şimdilik bir süre daha küvette idare edeceğiz. Havalar biraz daha ısınınca karar verceğim bu yıkanma işini nasıl yapacağımıza.
sevgiler,
nurdan

pinarbk dedi ki...

Ben Duru'yu kendi küvetinde oturtarak yıkıyorum. Eline de banyo derecesini veriyorum. Oynaya oynaya yıkanıyoruz:))Kakaların elinden fışkırması kullandığın bezle ilgili olabilir. Ben doğduğundan beri Prima kullanıyorum. Bir kere başka marka aldım, aynı sorunu yaşadım. Primanın emiciliği çok güzel...

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Pınar,
idrar yolu enfeksiyonundan çekindiğim için oturtarak yıkamadım ben bugüne kadar. Ama olabilir tabii...
Ben de doğduğundan beri Prima kullanıyorum Zeyep'e. Ama ek gıdalara geçene kadar hep yaşadım bu sorunu. Allahtan artık kurtulduk. Bazen günde birkaç kez üstünü tamamen değiştirmek zorunda kalıyordum. Bir de çıkanları temizlemesi var tabii..