3 Mayıs 2008 Cumartesi

Ek gıdalarda son durum - 2

Daha önce de bi "ek gıdalarda son durum" yazısı yazmıştım. Şimdi sıra ikincide çünkü epey bir değişiklik var gidişatta.
5. ay bitince birkaç kaşık meyve suyuyla başlamıştı ek gıdalara Zeyno. 2,5 ay içinde birçok lezzet denedi, kimi gün tabağını sildi süpürdü, kimi gün bir kaşık bile yemedi. Bir gün bayıla bayıla yediği şeye ertesi gün hiç bakmadığı oldu. Peki şimdi hangi noktadayız?
* Sabah uyanınca anne sütü emiyor. Yaklaşık 1,5-2 saat sonra kahvaltı yapıyor. Ama artık bulamaç şeklinde değil. Peynir, tereyağı, yarım yumurta sarısı, pekmez ve dövülmüş cevizi minik ekmek içlerinin üstüne sürerek veriyorum. Yanında da 1 küçük fincan ıhlamur. Beyaz peynirle arası hiç iyi değil. Birkaç lokmadan sonra labne veriyorum.
* Kahvaltıdan yaklaşık 2 saat sonra meyve püresi yiyor. Favorisi elma ve armut karışımı. Bunun dışında kivi, portakal, muz ve çileğin tadına da baktı.
* Meyveden yaklaşık 1 saat sonra, saat 14:00 gibi öğle yemeği vakti. Artık bayağı yemek pişiriyorum Zeyno'ya. Osman yemek seçmediği için bugüne kadar hiç "acaba bugün ne pişirsem?" diye düşünmemiştim ama artık her gün "Zeyno'ya ne pişirsem?" diye düşünüyorum. Evde hangi sebze varsa onları kullanıyorum. Bazen kıymalı ya da tavuk etli, bazen sade sebze. Ama soğanlı ve sarmısaklı mutlaka...
* Yoğurdu hala severek yemediği için akşamüstü tekrar meyve yapıyoruz bazen...
* Akşam saat 19:30 yemek vakti. Çorba, kuskus makarna, pilav... Ne olsa yiyor, sorun yok.
* Gece emerek uykuya dalma.
* Gece 2 kez emmek için uyanma.
Bir günlük yeme programı aşağı yukarı böyle. Yemek aralarında cila niyetine yine meme emiyor. Ama artık doymak değil, keyif yapmak amacıyla.
* Çorbalardan bugüne kadar sebze çorbası, tarhana çorbası ve yayla çorbasını denedik, hepsini sevdi.
* Kuskus makarnayı yoğurtla karıştırıp veriyorum veya domates sosuyla pişiriyorum.
* Balığı sebzelerle karıştırarak verdim bugüne kadar. Yedi ama çok severek değil. Bir dahaki sefere sadece balık vereceğim.
* Pütür konusunda sorun yok. Hatta pütürlü değil, parçalı yiyor artık. Yani yiyecekleri ezmiyoruz, ufak ufak parçalıyoruz.
* Yemekleri zeytinyağlı pişiriyorum. Tuz veya şeker ilave etmiyorum.
* Zeynep ekmeği çok seviyor. Bu nedenle yemek sırasında minik minik ekmek içi de veriyorum yemeğin suyuna batırıp. Bazen de kendisi eline bir parça alıp kemiriyor, kemirirken de ufak ufak yiyor.
* Zaman zaman kaşıkla yemeyi reddedip, yiyecekleri elle vermemi istiyor. İtiraz yok, veriyorum.
Not: Doktorun önerdiği yiyecekler dışına çıkmadım ama yine de bu yeme düzenini kontrolde doktora mutlaka sormalıyım.

2 yorum:

DURU'NUN SAYFASI dedi ki...

Maşallah Zeynoya :)) Siz bayagı ilerletimissiniz ek gıda degil artık resmen gıda alıyor bence minik kuzu. Darısı bizim basımıza:))
Sevgiler Arinc

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Arınç,
valla bu kızları anlamak zor. Geçen hafta 4 günü sadece meme emerek geçirdi Zeyno. Ve birden böyle bir düzen tutturdu kendi kendine. Ben de zorlamadan O'nun düzenine uymaya çalışıyorum. Sen de arada yaz olur mu sizdeki ek gıda durumlarını...
sevgiler,
Nurdan