24 Mart 2008 Pazartesi

Ek gıdalarda son durum

Bu akşam 2 günlüğüne annemlere göç ettik yine. Dolayısıyla günle ilgili yazılacak en önemli şey, 2 günlüğüne gidilecek de olsa minik bavulumuzun hazırlanması, acaba bir şey unuttum mu sorusunun defalarca düşünülmesi, Osman'ın eve dönüşünü iple çekme ve vapuru kaçırmama telaşı. Ama bir süredir aklımda olan "ek gıdalarda son durum" satırlarını yazmak istiyorum artık. Yoksa Zeyno'ya büyük haksızlık yapmış olacağım. En ufak bir problemle karşılaşınca hiç vakit kaybetmeden nasıl harıl harıl yazıyorsam, iyi gidişatı da aynı hızla yazmalıyım.
Daha önce pek çok olayda oldu gibi ek gıdalarda da bir günde değişiverdi Zeyno'nun tavırları. Aniden açtığı "anne sütüne evet, ek gıdalara hayır!" pankartını bir süredir elinden düşürmezken, yine aniden kaldırıverdi ortalıktan. Dört dörtlük olmasa da en azından dört üçlük bir yeme düzenimiz var artık. Bu düzene göre: Sabah uyanınca anne sütü, yaklaşık 2-2,5 saat sonra (sabah uykusunun ardından) kahvaltı, yaklaşık 2 saat sonra meyve püresi, yaklaşık 2 saat sonra sebze çorbası yiyor. Tabii yine tamamen o günkü ruh haline göre bu iki saatlerin aralarında meme emiyor. Tüm denemelerime rağmen (elma rendeli, muzlu ve hatta pekmezli) yoğurdu hala reddettiğinden sebze çorbasının ardından yatana kadar yine sadece süt emiyor. Gece uykusuna meme emerek dalıyor ve gece (genelde) 2 kez emmek için uyanıyor.
Bu düzene gelene kadar yaşadıklarımızı daha önce ara ara yazmıştım. Şimdi gelelim 5. ayın sonunda elma suyu tattırmakla başlayıp, bu aşamaya gelene kadar geçen zamanda anne olarak çıkardığım derslere ve önerilerime:
1. Acele etmeyin. Tıpkı doktorunuzun dediği gibi bir kaşıkla başlayın her şeye. Ağzını şapırdatacak, daha çok isteyecek. Ama siz kanmayın. "Gerçekten" bir kaşıkla başlayın ve yavaş yavaş arttırın. Yoksa bizim gibi aniden "red" olayıyla ya da Damla'nın yaşadığı kabızlık sorunuyla karşılaşabilirsiniz.
2. Doktorunuz saat önerebilir. Ama bu Allah'ın emri değil tabii. Eğer bebeğinizin aç olduğunu düşünmüyorsanız mutlaka o saatte yemeli diye ısrar etmeyin. Zaten zaman içinde üç aşağı beş yukarı o saatler civarına denk geliyor düzen.
3. Bir gün bayıla bayıla yediği şeyi ertesi gün yemeyebilir. Ben bunun nedenini hala bulamadım. Ama yemesi için ısrar etmiyorum.
4. Evet, ısrarcı olmayın, hele hele sakın inatlaşmayın. Çünkü kesin kaybedersiniz. Ama ilk "öğürme" hareketinde de kaşığı hemen bırakmayın. Bebekler ilk pütürde refleks olarak hemen öğürme hareketi yapabiliyorlar ama sonra yemeye devam ediyorlar.
5. Ben pütürlü gıdalara geçişte sorun yaşamamak için meyve suyunu bir kez denetir denetmez hemen rendeye geçtim. Sorun olmadı. Böylece Zeyno pütürleri sorun etmez oldu. Siz de meyve pürelerini her zaman tülbentten geçirmek veya blender'ı dakikalarca çalıştırmak yerine pütürü geç kalmadan denemelisiniz.
6. Özellikle meyve lekelerinin çıkmadığını önceden bilin ve bunları dert etmekten vazgeçin. Yoksa sinirleriniz dayanmayabilir. Ne kadar önlem alırsanız alın, mutlaka bir yerler lekelenecek.
7. Eğer doktorunuz rutin kontrollerde bebeğinizin gelişimini normal buluyorsa kilo artışını sakın "az" diyerek kafanıza takmayın. Unutmayın ki, birçoğumuz fazla kilolarımızla uğraşıyoruz :)
8. Doktorunuzun verdiği yasaklar listesine uyun. Bunları yedirmeyin ama zaman zaman aşırıya kaçmadan yeni tatlar denetmekten de korkmayın.
9. Yoğurdu iki günlük mayalamak ve çorbayı iki günlük hazırlamak (içinde yeşil sebze olmadığında) işinizi çok kolaylaştıracaktır.
10. Eğer bu konuda yeterince sabırlı olamayacağınızı düşünüyorsanız, çevrenizdekilerden (eşiniz, aile büyükleri vs) yardım istemekten çekinmeyin. Bir ara Zeyno benim elimden yemeyi (özellikle pek sevmediği tatları) istemiyordu çünkü ben ona meme alternatifini hatırlatıyordum. Bu dönemde Osman ve annem yedirmişti ek gıdalarını.
Not 1: Mutlaka unuttuğum bir şeyler olmuştur. Aklıma geldikçe yazacağım yine.
Not 2: Foto, 17:55 Bostancı vapurundan...

3 yorum:

ASYA dedi ki...

Nurdan ,

Efe de sevmiyo yoğurdu ,bende son günlerde ayran yapıyorum ona:))bardaktan bişiler içmeye bayılıyo ,yoğurduda bu sayede yedirmiş oluyorum..

Sevgili Sayfa dedi ki...

Ceylin'in programı üç aşağı beş yukarı Zeyno'nunki ile aynı. Senin de belirttiğin gibi arada sapmalar mutlaka oluyor. Bazen bir öğünü hiç yemiyor bazen de tabağın dibini sıyırıyor. En önemlisi rahat olmak ve bunu bebeğe hissettirmek.
Önerilerin ek gıdaya yeni geçecek olan anne-bebeklere çok faydalı olacak. Tüm önemli detayları yazmışsın. Ellerine sağlık! Okuyup hatırlamak benim için de iyi oldu :-)

Sevgiler
Gülfer

Bebekli Yemeksenligi dedi ki...

Merhaba Nurdan, bizde 2 gündür elma suyuna geçtik. İlk gün sadece suyundan verdim ama bugün içine püresinden de kattım. Sonuç gayet olumlu, Defne'm önce suyunu yuttu sonra küçük elma parçalarını çiğnemeye çalıştı.
Bu arada bende annemdeyim, gerçekten annemde olmak bana çok iyi geliyor. Defne için de öyle... Sana anneciğinle ve kızınla mutlu günler diliyorum.
Sevgiler,
Hülya