2 Mart 2008 Pazar

Yeni oyuncak ve 6. ay check-up'ı

Ankara'dan görevli olarak 1 hafta önce İstanbul'a gelen Aydın Abi, bu hafta sonu bizde kaldı. Zeynep'e oyuncak almış. Üstünde diş kaşıyıcı ile üstündeki düğmeyi çevirince ses çıkaran bir bölüm olan turuncu maymun. Çok sevdi Zeyno. Nasıl sevmesin? Ses çıkarıyor, yüzü var, renkli ve ısırılabiliyor. Tek kelimeyle süper yani. O'na bu kadar güzel bir oyuncak getirdiğinden midir bilinmez Zeyno çok ısındı Aydın Abi'ye. Kucağından da inmedi.
Bugün hep beraber Çiftehavuzlar'daki Düzen Laboratuvarı'na gittik. Hilal Hanım'ın istediği 6. ay check-up'ı için tam kan sayımı, idrar tahlili ve idrar kültürü yapılacak. Zeyno'dan kan alma işi umduğumuzdan çok daha kolay oldu. Elinin üstündeki damara iğne takıldıktan sonra elini bileğinden birkaç kez oynatmak yetti. İğnenin ucundaki kataterden damla damla akan kanla doldu hemşirenin elindeki tüp. Zeyno ağlamadı ama elini tuttuğumuz için biraz sinirlendi. İdrar için yapışkanlı bir torba bağladılar. Hemen emzirdim Zeyno'yu çiş yapması için. Yarım saat sonra baktığımızda çişini yaptığını ancak torba kaydığı için bezine geldiğini gördük. Laboratuarın kapanma saati geldiğinden bu işi Pazartesiye bıraktık. Bu bekleyiş sırasında iyice acıkan karnımızı Sultanahmet Köftecisi'nde doyurup, güzel havayı fırsat bilerek Çiftehavuzlar'dan Bostancı'ya kadar yürüdük. Vapura binmeden önce Kahve Dünyası'nda kahve içip, tatlı yemeyi ihmal etmedik tabii...

4 yorum:

Acqua dedi ki...

erkek çocuklarda rahat mı bilmiyorum ama kız çocuklarda idrar öreği almak çok zor. yazın elif 5-6 aylıkken biz de idrar örneği almaya çalışmıştık. 2.5 saat çiş yapsın diye başında bekledik. neyseki başardık ama yine o zaman ayağa kalkamıyordu yattığı yerden kolaydı. şimdi olsa ne olur bilemem. umarım ihtiyaç olmaz.

Sudamlam dedi ki...

bu oyuncak işi hiç belli olmuyor. aynı oyuncaktan bizde de var ama damla hiç sevmedi o oyuncağı :( oysa ben yumuşak bol bol ısırır diye almıştım :))

pinarbk dedi ki...

Yakında biz de böyle bir tecrübe yaşayacağız. Bakalım idrar öğneği vermek nasıl olacak?
Ben kendi çıngırağımızı kendim yapmıştım. Boşalan şampuan, duş jeli şişelerinin içine nohut, fasülye, mercimek koyup ağzını da sıkı sıkı kapatıyorum. İşte size çıkngırak. Normal ev eşyaları oyuncaklardan daha çok dikkatini çekiyor. Evdeki herşeyi oyuncak olarak değerlendirmeye çalışıyoruz. İkea'nın renkli buzluklarını kek kalıbı yaptık, boşalan rezene kutusunun kapağını tabak, koslanın ölçü kabını bardak. Evcilik oynarken bu şahane çay takımıyla babasına kek ve çay ikram ediyoruz. Konuştuğum bir psikolog çok iyi yapıyorsunuz dedi. Çocuklar oyuncaklardan çabuk sıkılıyorlar.

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba,
kızlarda idrar örneği vermek gerçekten çok zormuş. İlk fırsatta bu işi anneanne desteğiyle nasıl hallettiğimizi yazacağım.
Oyuncak konusunda sana tamamen katılıyorum Pınar. Biz de bugüne kadar biekaç oyuncağın dışında pek bir şey almadık Zeyno'ya. Aldıklarımızın içinde en çok parmak kuklalarını seviyor; tabii biz konuşturunca. Dediğin gibi ev eşyaları çok daha ilgilerini çekiyor. Ben de ped şişeyi biraz suyla doldurup, ağzını sıkıca kapadıktan sonra Zeyno'nun mama sandalyesine asmıştım bir kurdelayla. Bayılıyor bununla oynamaya...
sevgiler