20 Mart 2008 Perşembe

Zeynep soğan kokuyor

Zeyno'nun eline geçirdiği her şeyi dişlemeye çalıştığını görünce, Aydın Abi önermişti; "eline pırasa ver, kemirdikçe rahatlar" demişti. Pırasanın suyu dişetlerini rahatlatıyormuş. Aradan epey geçti ama Osman'ın pazardan getirdiklerini dolaba yerleştirirken birden aklıma geldi bu tavsiye ve bir parça pırasayı Zeynep'in eline tutuşturuverdim. Öyle bir iştahla kemirdi ki, inanamadım. Diş etlerine gıcır gıcır süre süre, suyunu eme eme... Dakikalarca oyalandı bu pırsayla. Ve öyle bir bağlandı ki, elinden düşünce çığlık attı. Ucu püskül olduğunda kesmek için birkaç saniyeiğine elinden aldığımda ağladı. Boşuna almışız diş kaşıyıcıları. En süper diş kaşıyıcı bir parça pırasaymış. Diş olmayınca kolay kolay koparamıyorlar ama yine de dikkatli olmak lazım. Bir süre sonra ucu yapraklanıyor ve kopuyor. O zaman ucunu kesip, düzeltmek gerekiyor. Tabii bir de küçük parça vermemeli en başta. Bu diş kaşıyıcının tek kötü yanı kokusu. Zeynep'in ağzı buram buram soğan kokuyor. Ama çok mutlu...

3 yorum:

pinarbk dedi ki...

Geçenlerde bir eczacı, taze soğanın beyaz kısmının da diş kaşıyıcı olarak kullanılabileceğini söyledi. Soğan antiseptik madde içeriyormuş ve diş etlerini biraz uyuşturduğundan acıyı azaltıyormuş. Daha denemedim. Süt kokusu gidip yerine soğan kokusu gelsin istemiyorum sanırım. bazen bencil bir anne mi oluyorum ne:))

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Pınar,
bence denemelisin. Evet fena kokuyor ama çok rahatlatıyor...
sevgiler,

KEO dedi ki...

merhaba Nurdan, ek gıdalarla ilgili Ceren'in tecrübelerini yazdım ve orda senin verdiğin bir fikri de belirttim.Zeynep'in adının geçtiği yerde de link verdim.Kayınvalidem de biz çocuklarımıza soğan verirdik demişti de bana çok garip gelmişti.Bazen yadırgıyorum eskiden yapılan şeyleri ama demek ki eskiler gerçekten de biliyorlar neyin neye iyi geldiğini...
sevgiler,
Ekim