12 Mart 2008 Çarşamba

Sil baştan

Yeni bir haftaya daha başladık. Hem de ne başlama, sil baştan. 1,5 ay öncesine geri döndü Zeyno. Ek gıdalara ağzını bile sürmüyor. Bayıla bayıla yediği meyve püresine bile. Zorlamıyorum, çünkü böyle bir inatlaşmaya girersem kaybedeceğimi baştan biliyorum. Zaten çoğu doktorun ek gıdaya 6. ay bitiminde başladığını bildiğimden ve Zeyno'nun son kontrolünde kilo alımı normal sınırlar içinde olduğundan endişe de etmiyorum. Zaten emiyor da. Ama üzülüyorum yine de. Çünkü bu değişimin nedenini çözemiyorum. Birkaç gece önce ateşlenmesi? Sürekli kaşınan dişler? Huysuzluk? Geçici bir dönem? Zaman, her şeyi zaman gösterecek...
Bu arada Zeyno'daki tek değişim ek gıdaları reddetme değil. Birkaç gündür çok da sinirli ve huysuz. Çığlık atmayı keşfettiğinden beri isteklerini bu şekilde yaptırmaya çalışıyor. Yanından bir saniye bile ayrılınca bağırmaya başlıyor. Gece uykuya geçme faslını yazmaya bile sinirlerim dayanmayacak. Durum böyle olunca gün içinde O'nu oyalamak da çok zorlaştı. Çamaşır sepetini oyun alanına çevirmek sevgili Arınç'ın fikriydi. Duru gayet keyifli vakit geçirmesine rağmen, maalesef bizde işe yaramadı. Belki bu genel huzursuzluğu geçince o da keyif alır...

6 yorum:

Sevgili Sayfa dedi ki...

Çamaşır sepetinin içinde çok tatlı görünüyor Zeyno. Bir yandan da ne muzurluk yapsam diye düşünüyor sanki!

Hay Allah! Zor günler geçiriyorsunuz demek. Ama bu bebek kısmının sağı solu pek belli olmuyor, yazıda saydığın nedenlerden herhangi biri olabilir sebebi. Mesela Ceylin de geçen hafta üç dört gece uykusundan 1:30 - 2:00 gibi uyandı ve 3:30 - 4:00'a kadar bir türlü uyuyamadı. Emziriyorum, sallıyorum, ıı-ııhh! Biraz dalar gibi oluyor tam yatağına koyuyorsun anında uyanıyor! Nedeni belirsiz :-/

Eminim Zeyno kısa zamanda bir düzen oturtacaktır. O zamana kadar sana sabır ve bol şans diliyorum :-)

Sevgiler
Gülfer

pinarbk dedi ki...

Duru ne zaman böyle huysuzluk yapsa bir süre sonra dişi patlıyor.
Anne sütünün ağrı kesici özelliği olduğunu okudum geçenlerde. Ağrısını hafifletmek için sadece emmek istiyor olabilir.

DURU'NUN SAYFASI dedi ki...

Merhaba Nurdan,
Ben henüz bloga yazma fırsatı bulamadım ama bizde geçtik ek gıdalara ve bize de bir keyifsizlik sözkonusu. Bence emmek bir şekilde bu minik kuşları rahatlatıyor olabilir. Birde yiyeceklere değisik bir seyler karıştırmayı denedin mi. Mesela duru sadece elma rendesini yemek istemiyordu bende yogurt koydum 2-3 kasık bayıla bayıla yedi. Benim mayaladıgım yogurt oldugu için çok ekşi de olmuyor tadı. Yogutdu sebze çorbasın da deneyebilirsin belki. Birde neyi hatırladım sende bende ne meraklıydık ek gıdaya geçmeye birkaç ay önce. Eline bişeyler vermeye ve tattırmaya :)) Şimdi düşünüyorumda ne kadar gereksiz bir heyecanmış:)) Ne güzel emzirip duruyorduk gün boyu.. Bu minikler bizi parmagında bir güzel istedikleri gibi oynatıyorlar orası da ayrı:))
Kolay gelsin hepimize...
Minik kuşu öp benim için...
Arınç

KEO dedi ki...

Bizim kız da bir an bile yalnız kalma k istemiyor şu sıralar, altını temizledikten sonra ellerimi yıkamak için bile zor kaçıyorum yanından.Ek gıdalar konusunda Ceren'in deneyimlerini yazacağım toparlıyorum.Bir de lekeler var dı ya, bizimkileri Dalin Sıvı deterjan+yumuşatıcı çıkardı:))Bir kez kullandık ama bakalım inşallah böyle devam eder:)

Sudamlam dedi ki...

Fotoğraf çok güzel :)) artık sıkılıyorlar aynı oyunları tekrarlamaktan. Damla da öyle.Sürekli mıkır mıkır :))

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Gülfer,
Bu kadar güzel bir varlığa sahip olabildiğimiz için çok hem de çok şanslıyız zaten. Ama sabıra daha çoookk ihtiyacımız olacak sanırım.

Merhaba Pınar,
bana da doktorum söylemişti anne sütünün ağrı kesici özelliği olduğunu. Bu nedenle herhangi bir enfeksiyon durumunda da bebekler daha çok emmek istermiş. Diş konusuna gelince, bütün belirtiler uzunca bir süredir tamam ama ortada görünen bir şey yok daha...

Merhaba Arınç,
gerçekten sadece emdikleri dönemi şimdiden çok özledim :)) Ne kolaydı o zaman dışarı çıkmak değil mi? Önerilerini deneyeceğim, zaten şimdiye kadar farklı onlarca kombinasyon denedim...

Merhaba Keo,
Dalin temizleyiciyi deneyeceğim. Ben de internette Domestes'un renkliler için olan temizleyicisinin elma lekesini çıkardığını okudum. Bunu da denemek lazım...

Merhaba Yağmur,
kızların keyifli vakit geçirmesi için daha yaratıcı olup, farklı şeyler bulmamız gerekiyor. Bu nedenle bu konudaki paylaşımımız çok önemli bence...