7 Mart 2008 Cuma

İki aşı=39.6 ateş

Kuvvetli bir hissetme gücü demek bence annelik. Sanki dün gece yaşayacaklarımızı önceden biliyormuş gibi "umarım geceyi iyi geçirir" diye bitirmiştim dünkü yazıyı. Ama umduğum gibi olmadı. Zeyno her zamanki gibi gece 02:00 civarı uyandı. Sütünü emdi. Buraya kadar her şey normaldi. Olanlar sonra oldu. Bir türlü dalamadı uykuya. Daha doğrusu kucağımda daldı, yatağına bırakmaya her kalkışımda canhıraş bir şekilde ağladı. Her ağlayışla ve akan zamanla birlikte de ateşi çıktı. Saat 04:00'da Osman'ı uyandırdığımda her yeri ateş gibiydi artık. Poposundan ateşini ölçünce anladık durumun ciddiyetini. Dijital derece 39.6'yı gösteriyordu. Hemen bir ölçü daha ateş düşürücü şurup verip, koltuk altlarına ve eklem yerlerine ıslattığımız tülbentleri koymaya başladık. Ama ıslak tülbentler tenine deydikçe Zeyno'nun huzursuzluğu daha da arttı. Ağladı, ağladı, ağladı... Kah Osman'ın, kah benim kucağımda ara sıra sızarak uyudu ama o da iniltiler eşliğinde. Ara ara ateşini ölçtük. Artmıyordu ama pek düşmüyordu da.
Günışığı odaya dolmaya başlarken göğsümde uyuyakaldı. Vücudunun ısısı beni bile yakmaya başlamıştı neredeyse. Başı ise adeta sıcak hava üfleyen bir klima gibiydi. Üzüldüm, hem de çok. O'na baktıkça içimin acıdığını hissettim. Ve o zaman anladım, hastalandığım zaman Osman'ın bana çok iyi bakmasına rağmen neden annemi yanımda istediğimi.
Sabah Hüsniye Abla'nın temizlik için geldiği, Osman'ın da işe gitmek için hazırlandığı saatte Zeyno'nun ateşi 38'e düşmüştü. Ama ne kadar yorgun ve bitkin olduğu gözlerinden başta olmak üzere her halinden belliydi. Her şey yolundayken kısa bir süre sonra yeniden ağlamaya başladı. Hem de ne ağlama. Vücudunun ısındığını fark edince ateşini ölçtüm, yine 39.5. Bu kez şurup yerine ateş düşürücü fitilden koydum bir tane. Sakinleştirmek için kucağıma almak üzere kanepeden kaldırır kaldırmaz kustu. Hem de iki ağız dolusu ve fışkırtarak. Bunun üzerine son dönemdeki yaygın virüs salgınlarından birinden şüphelenip, hemen Hilal Hanım'ı aradım. Ne yapmam gerektiğini anlattı telefonda bana. Önce ılık bir duş aldıracaktım. Evdekine ek olarak parasetamollü bir şurup adı daha verdi. 3 saat arayla iki şurubu dönüşümlü olarak vermem gerekiyordu.
Hüsniye Abla'yla Zeyno'ya ılık bir duş aldırdık acele tarafından. Duştayken pek hoşlanmamıştı ama rahatlattı. Duşun peşine biraz sakinleşip, yine kucağımda uykuya dalmıştı ki, annem yetişti imdadımıza. O'nu aradıktan sonraki ilk vapurla gelmişti. Zeyno daha bi toparlamış ve ateşi hafiflemiş uyandı uykudan. Emzirip, anneme teslim ettim O'nu. Ben de birkaç saat uyuyup, kendimi toparlamak için odaya geçtim.
2,5 saat sonra uyandığımda, temizlik bitmiş, ateşi iyice düşen Zeyno da uykuya dalmıştı. Hilal Hanım'la haberleştim tekrar. Ateşi düşmüştü ama yine de zamanı gelince bir ölçü daha ateş düşürücü verecektim. Gece ise kontrolde olacağım. Ateşinin nedeni dün olduğu aşılar olabileceği gibi bir enfeksiyon da olabilirmiş. Bunu da zaman gösterecek.
Şu an baba kız karşılıklı uyuyorlar. Zeyno arada mıkırdansa da henüz yattığından bu yana (yaklaşık 1,5 saat) uyanmadı. Başka ne diyebilirim ki, "umarım bu geceyi iyi geçirir".

7 yorum:

pinarbk dedi ki...

Güzel kuzucuk kıyamam sana. İnşallah bir daha öyle bir gece yaşamazsınız.

KEO dedi ki...

geçmiş olsun Zeyno'ya, umarım aşıdandır da geçer çabucak..

Sevgili Sayfa dedi ki...

Nurdan,
Çok geçmiş olsun! Umarım önemli birşeyi yoktur Zeyno'nun. Havalar da bir iyi bir kötü. Hasta eden cinsten. Dikkat edin kendinize.
Sevgiler

DURU'NUN SAYFASI dedi ki...

Nurdan,
Çok çok geçmiş olsun... Olacak böyle şeyler hepimiz böyle geceleri soğuk kanlılıkla geçirmeyi yaşayarak öğreneceğiz. Antıklarına bakılırsa sen gayet kontrollüymüşsün. Umarım çok az yaşarız böyle geceler.
Sevgiler
Arınç

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhabalar,
geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkürler... Zeyno doğduğundan bu yana ateş korkulu rüyalarımdan biriydi benim. Arınç'ın dediği gibi kendimden hiç beklemediğim kadar kontrollü ve soğukkanlıydım ama. Bebeklerimiz büyürken bu tür olayları daha çok yaşayacağımızı biliyorum.Uumarım daha kötüsü olmaz. Her şeye rağmen hem Zeynep hem de bizim için çok kötü bir geceydi. Şimdi iyiki Zeynep daha küçükken yaşamadık diye seviniyorum.

Bebeklerimizin her zaman sağlıklı olması dileğiyle,
Nurdan

Sudamlam dedi ki...

off aynı duyguları paylaşıyorum inanın..ben de ateşten çok korkarım. hele gece olması..ben kesin panik olurdum hemen babamızda yanımızda değil..iki gün sonra kontrolümüz var..hazırlıklı olmalıyım o zaman gece için :(( inşallah zeyno şimdi daha iyidir..çok geçmiş olsun :(

Nurdan Gencturk dedi ki...

Evet, hazırlıklı olmakta fayda var. Kontrolde doktorunuza mutlaka evde hangi ateş düşürücüleri bulundurmak gerektiğini ve nasıl vermen gerektiğini sor. Bir de duş aldırıp aldıramayacağını? Ilık duş çok iyi geldi bize. Bir de evdekine ek olarak parasetamol içerikli bir şurup ismi daha verdi doktorumuz ve ikisini 4'er saat arayla gün boyu kullandık. Ancak böyle geçti Zeyno'nun ateşi. Ama eğer enfeksiyon nedeniyle ateş olursa daha farklı bir tedavi gerekir sanırım. Bu öneriler aşının neden olduğu ateş içindi.
sevgiler,
nurdan