21 Mayıs 2008 Çarşamba

Acıktımmmm!

Osman nöbetçi bugün. Biz de bavulumuzu hazırlayıp (Datça'ya gideceğimiz için bu kez küçük çaplı da olsa bavul), sabah geçtik anneme. Günlerden Perşembe, hava gayet güzel. Ne yapılacak? Tabii ki pazara gidilecek.
Zeynep sabah uykusundan uyandıktan sonra biraz yoğurt yedirip, hemen çıktık dışarı. Pazar yürüyerek birkaç dakika mesafede annemin evine. Yani Zeyno'nun öğlen yemeği saatine kadar rahat rahat evde olabiliriz.
Pazara dalıp, başladık gezmeye. İlk iş her zamanki tezgaha uğrayıp, bebek kıyafetlerini karıştırmaya başladım. Dayanamayıp 3 yeni parça daha aldım. Sonra annemin alacakları için farklı sokaklara girip, çıkmaya başladık. Keyifli keyifli gezinirken bizimki başladı bağırmaya. Ağlamıyor, bayağı bağırıyor. Arabasından kucağıma aldım, ı ıhhh. Renkli meyveleri, sebzeleri gösterdim, ı ıhhh. Bağırıyor, bağırıyor... Hem de her seferinde sesini yükselterek. Aldığımız çileklerden birini biberonundaki suyla yıkayıp, küçük parçalara kopararak ağzına vermeye başladım. Şıp diye kesiliverdi sesi. O zaman anladım ki, acıkmış. Pazarın çıkışındaki simitçiye kadar çilekle idare ettik. Sonra da benim çok sevdiğim Pazar simitlerinden alıp, büyükçe bir parçayı verdik Zeyno'nun eline. O kadar mutlu oldu ki. Biz Migros'u gezip, eve dönene kadar hiç sesini çıkarmadı. Bu arada simiti de hatırı sayılır miktarda yedi. Ağzının, yüzünü, ellerinin halini anlatmama gerek bile yok herhalde. Saçlarının arasında bile susamlar vardı.
Not: O halini görüntülemeyi çok isterdim ama foto simit yerken değil maalesef. Evde galeta yerken :))

3 yorum:

pinarbk dedi ki...

Geçen gün Duru da sokakta çığlığı basınca eline muz verdik. Dönüşte, kirpiklerinden tut çorabının içine kadar her yerde muz vardı. Bir kısmını da arabasıan sıvamış. Duru banyoya, arabanın yıkanan parçaları makinaya:)))

harun bostan dedi ki...

valla insanın karnı acıkınca ne bulursa onu yiyor zeynep te öyle yapmış neyapsın çocuk bizim bile pazarda herşeyi canımız çekiyor ayrıca iyi yolculuklar

ASYA dedi ki...

ben henüz cesaret edip Efe'ye ekmek simit türü şeyler veremiyorum biliyo musun:( ufacık lokmalarda boğulur gibi oluyo...maşallah Zeyno'ya...götürsün simitleri tatlı kızımız bizim:))