5 Mayıs 2008 Pazartesi

32 diş ortada

Fotoğrafa bakınca bu başlığı atasım geldi ama diş miş yok ortada. Elime gelen herhangi bir kabarıklık da yok. Salyalara kanmıyorum artık. Ama olsun, eninde sonunda çıkacak nasıl olsa. Siz hiç dişsiz çocuk gördünüz mü? (Kulaklarınız çınlasın Güvem Hanım!). Bebeklerin ilk dişlerini 2-12 aylar arasında çıkarması normalmiş. Oldukça geniş bir zaman aralığı var yani. Dişlerin çıkış zamanını da iki etken belirliyormuş: Beslenme ve genetik faktörler. Zeyno'nun beslenmesinde bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Her gün düzenli olarak flour hapını da veriyorum. Sanırım bizde genetik faktörler etkili. Annemin hatırladığı kadarıyla ben 8 ayımı doldurduktan sonra çıkarmışım ilk dişimi. İlk konuşmamızda, eğer unutmazsam Osman'ın ilk dişini ne zaman çıkardığını sorayım kayınvalideme...

3 yorum:

pinarbk dedi ki...

Dişleri çıkana kadar bebeklik devam ediyor. Dişlerle birlikte ifade değişiyor, daha bir çocuk oluyorlar. Bırak azıcık geç çıksın dişleri.
Bir de süt kokuları böyle çabucak bitmeseydi...

ÇAĞLAYAN dedi ki...

ben diş hekimiyim .ayça adında 8 aylık bir bebeğim var.ücretsiz izindeyim o yüzden fırsat buldukça sizi takip ediyorum.bende her zaman dişsiz adam yok (yaşlılar hariç:) ), emekleyen kişi yok, püre yiyen insan yok derim ve kendimi teselli edip endişelenmem.benim kızım 3 aylıkken kaşımaya başladı dişlerini ve yeni çıkıyor .zeynep çok şeker bişeee. bekleyin, bir anda diş perisi getirmiş incileri...

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Çağlayan,
Zeynep de tıpkı Ayça gibi yaklaşık 3. ayından bu yana dişlerini kaşıyor. Ara ara salyalar akıtıyor. Yani diş çıkarmayla ilgili tüm belirtiler var ama dişler yok :)) Bakalım peri bizim eve ne zaman gelecek? Ada'dayız ya biz, belki yolu bulamamıştır :))

sevgiler,
Nurdan