1 Şubat 2008 Cuma

Fotoşoplu vesikalık

Bloğun adına uygun olsun diye bugünden bir fotoğraf seçip, yükledim. Ama yazacağım konu alttaki iki fotoğrafla ilgili. İyi bakın bu iki fotoğrafa; aslında ikisi birbirinin hemen hemen aynı. Merak etmeyin 7 farkı bul oyunu oynamayacağız :) Soldaki Zeynep'in 127. gün fotoğrafı. Zaten daha önce de bu blogda yer almıştı. Şimdi gelelim sağdakinin hikayesine. Uzun zamandır savsakladığımız yeşil pasaport olayını nihayet hallettik. Ada'dan bir yere giderken, unuttuğun bir şeyi almak için eve dönme şansı genelde olmadığından, akşamdan hazırladık gerekli belgeleri: Nüfus cüzdanları, eski pasaportlar, yeşil pasaport için doldurduğumuz belge ve Osman'la benim 4'er adet vesikalık fotoğrafı. Kendi fotoğraflarımızı koyarken gülüştük aramızda: "Zeyno'ya da vesikalık isterler mi acaba? Ha ha ha..." Sakın siz de gülmeyin ha, istiyorlar(mış). Sabah erkenden evden çıkan Osman, öğlene doğru gülerek aradı: "Artık kızımızın vesikalık fotoğrafı var" Bebeğinize pasaport çıkarmak isterseniz, O'nu ya annenin ya da babanın pasaportuna kayıt ettirebiliyorsunuz. Bu durumda diğer kişinin muvaffakat vermesi yeterli. Yani pasaport için başvurduğunuz emniyet müdürlüğünde bir kağıt dolduruyorsunuz. Yok eğer ayrı bir pasaport çıkarmak isterseniz o zaman noterden hem annenin hem de babanın imzalayacağı bir kağıt almak gerekiyor. Biz Zeyno'yu benim pasaportuma kaydettirdik. Ama yine de bebek için de vesikalık gerekiyormuş. Sakın "4,5 aylık bebeğin vesikalığı mı olur? Zaten bir süre sonra o resimdekine benzemeyecek ki..." diye düşünmeyin. Ben düşündüm, işin içinden çıkamadım. Sonuçta vesikalık istenince Osman gayet pratik bir çözüm bulmuş. İnternet bağlantısı olan bir fotoğrafçıya girmiş, blogdan soldaki fotoğrafı kopyalamış ve bu fotoğraf, fotoğrafçının ufak bir fotoşop müdahalesiyle sağdaki hale gelmiş. Pek güzel olmamış ama en azından işi kurtarmaya yetmiş. Hem benim kızımın Hülya Avşar'dan neyi eksik? Nihayet yeşil pasaportlarımızı aldık, bakalım Zeyno'yla ilk yurtdışına çıkış nereye kısmet olacak?

Hiç yorum yok: