17 Şubat 2008 Pazar

Öneriler...

Bir süredir aklımda olan ancak yazmaya bir türlü fırsat bulamadığım şeyleri nihayet aşağıda sıralıyorum:
* Ek gıdalara meyve suyu ile başlamıştık. Zeyno ilk gün elma suyunu çok sevince, ikinci gün direkt püresini vermeye başladım. Amacım ilerde pütürlü gıdaya geçişte sorun yaşamamak.
* Yine ilerde sorun yaşamamak için ek gıdaları direkt kaşıkla vermeye başladım. Zaten uzmanlar tarafından önerilen de bu.
* Zeyno kaşıkla beslenmede sorun çıkarmayınca, yoğurdunu bugün biberona koyarak verdim. Böylece hem daha çabuk (ve biraz daha fazla) yedi, hem de dışarı çıkarken yoğurdunu biberonuna koyarak daha kolay taşıyabilir ve yedirebilirim.
* Doğduğundan beri hiç su içmediği için çok üzülüyorduk ama zamanı gelip de verince gördük ki, Zeyno suyu hiç sevmedi. Annemin önerisiyle suyuna birkaç damla limon damlattım, daha bi sevdi. Sanırım illa bir tat arıyor. Bir de rezene ve papatya çayını çok sevdi. Doktorumuzun önerisiyle onlardan da veriyorum arada birkaç kaşık.
* Birkaç elbisesinin üstüne meyve püresi dökünce anladım ki, ruj lekesini, kurumuş domates lekesini, çimen lekesini çıkardıklarını söyledikleri Kosla, meyve püresi lekesi çıkarmıyormuş. Bu nedenle kaşıkla besleme sırasında, bu dönem için özel olarak hazırlanmış büyük ve temizlemesi kolay önlüklerden kullanmakta fayda var. Biz kar ve fırtına nedeniyle hala alışveriş için dışarıya çıkamadığımızdan eldeki eski önlüklerle idare ediyoruz ama artık bu önlüklerin yüzüne bakılacak hali kalmadı.
* Demir damlası her açıdan iğrenç bir ilaç. Zavallı Zeyno her ne kadar 5 damlayı sesini çıkarmadan yutsada, sanki büyük bir işkence çekiyormuş gibi azap çektiği de her halinden belli. Üstelik o kadar kötü kokuyor ki (tıpkı paslı demir gibi) ne onun ağzından ne de eğer değmişse benim elimden kokusu uzun süre çıkmıyor. Ve Zeyno'nun diliyle beraber, damladığı her yeri anında simsiyah yapan bu ilacın lekesini de hiçbir şey çıkarmıyor. Bu nedenle Zeynep'e verirken, hemen ağzını silmek için bir kağıt peçeteyi ve damlanın hemen ardından içirmek için birkaç kaşık suyu hazır bulunduruyorum.
* Evde bebekler için hazırlanmış birkaç cd var. Ama Zeyno üzerinde en etkilisi arkadaşım Ahu'nun hediye ettiği BEBEKlasik serisi oldu. Gündüz uyuması için Zeyno'yu arabasına yerleştirip, gezindirmeye başladığımda koyuyorum bu cd'lerden birini. Hem daha rahat uykuya geçiyor, hem de uyku süreleri az da olsa uzamaya başladı. Ancak sesin biraz açık olması lazım. Bir de sizin göz kapaklarınızın da müziğin etkisiyle uykuya yenik düşmemesi.

2 yorum:

KEO dedi ki...

deneyimlerini paylaştığın için çok sağol Nurdan.Dediğin gibi meyve suyu lekeleri geçmiyor bizim de önlükler ve bazı kıyafetlerin yaka kısımları hep leke oldu.Havuç suyu özellikle çok kötü yaptı herşeyi.Plastik önlük aldım o bile havuç suyu lekesi oldu geçmiyorr:((..Demir damlasına başlarken de aynen dediğin gibi kağıt peçeteyi hazır ettim ve çok dikkat ettim, yazını okumasaydım belki de birkaç kıyafet de demir damlasıyla mahfolacaktı:))teşekkürler

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Keo,
bence bebek büyütürken, bu zorlu yolda daha keyifli ilerlemek için anneler arası paylaşım çok önemli. Bu nedenle ara sıra bu tip önerileri yazmayı planlıyorum. İşe yaradığına da ayrıca çok sevindim. Bu arada daha sonra yazacağım ama şimdiden sana söyleyeyim, ben demir damlasını artık damlalıkla veriyorum. Bir çay kaşığı kadar suya demir damlasını damlatıp, daha sonra bunu bir damlalığa çekiyorum. Damlalıkla vermek hem çok daha kolay oluyor, hem de Zeyno hemen yuttuğu için hiçbir yere bulaşmıyor.
sevgiler,