6 Şubat 2008 Çarşamba

Ek gıdaya resmi başlangıç

Bu sabah saat 10:00'u iple çektik. Vakit gelir gelmez Zeynep Hanım'ın taze sıkılmış meyve suyunu hazırlamak için mutfağa girdim. Kolay değil, anne sütünden sonra ilk defa tadacağı sıvı olan elma suyunu hazırlayacaktım. Kolları sıvayıp, işe giriştim. Önce eldeki elmaların en güzelini seçtim. İkiye bölüp, porselen rendede rendeledim. (Nurcan son yurtdışı seyahatinden tasarımı çok şık porselen bir rende getirdi bize) Rendeleri tülbentten geçirip, suyunu süzdüm. Sonuç birkaç kaşık meyve suyu ve bir sürü bulaşık :)) Bu heyecanlı "ilk tadım" olayını Osman'a bırakıp, ben de makineyi video konumuna getirdim. İlk birkaç kaşıkta temkinli davranan Zeyno, daha sonra şapur şupur içti elma suyunu. Ek besinlere geçişin ilk adımı gayet başarılıydı yani.

7 yorum:

DURU'NUN SAYFASI dedi ki...

Afiyet Bal Şeker Olsun Zeynocuğa...

Nurdan dedi ki...

Merhaba Arınç,
sen de benim gibi gece kuşlarındansın ha :)) Daha yazıyı yükler yüklemez yorum görünce hem şaşırdım hem de sevindim... Teşekkürler...

ASYA dedi ki...

aynı kaşıklardan bizim de var:)

Nurdan dedi ki...

Merhaba Asya,
bu kaşıklar yemek yedirirken çok rahat ama biraz dikkatli olmak gerekiyor. Uzun olmalarının nedeni kavanoz gibi dar usun bir kaptan kolayca yiyecek alabilmek. Ama kısa bir şeyin içine koyup, içinde bırakınca kesin kolunu takip, deviriyorsun :)) Zeynep'in eline kaşık verme zamanı gelince Always Learning'in beslenme setlerinden almayı düşünüyorum. Daha önce kuzenime hediye olarak almıştım ve o çok memnun kaldı. Zaten bebişler bu uzun kaşıklara hakim olamazlar.
sevgiler

KEO dedi ki...

merhaba, Zeynep de Ceren'in sanal ablalarından biri oldu, takipteyiz Zeynep'ciği:)) biz de bu pazar meyve suyuna başlayacağız ama bir hafta boyunca sadece günde bir kez mi verdiniz yani her gün sabah 10-11 civarı tek sefer mi?bize doktorumuz öyle söyledi ama yine de sormak istedim..teşekkürler..

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Keo,
evet, günde sadece bir öğün (saat 10:00-10:30 gibi) meyve püresi var Zeynep'in. Ancak öğlen sebze püresi, ikindide de (saat 16:00-16:30 gibi) yoğurt yiyor. Zaman zaman meyveyle yoğurdun yerini değiştiriyorum. Şu anda elma ve armut püresini karıştırarak veriyorum.
Şimdiden afiyet olsun Ceren'e...
sevgiler

KEO dedi ki...

çok teşekkürler Nurdan, yeni gıdalarda da kolaylıklar ve afiyet olsun..sevgiler