18 Şubat 2008 Pazartesi

Havuç gitti, sorun bitti

Dün gece Zeyno'yu emzirmek için uyandıkça camdan dışarı baktım. Her yer iyice bembeyaz. Kar da devam ediyor. Sıcacık yatağıma dönerken kuşları, martıları, köpekleri, kedileri, dışarda kalmak zorunda olanları düşündüm. Bir de sokağa bırakılan bebekleri. Hiç aklım almıyor zaten bu işi. Artık iyice erken uyanıyor Zeyno. Saat 09:30'lara kadar yattığı günler çok gerilerde kaldı. Son bir haftadır saat 07:00'de uyanıyoruz. O son derece enerjik, kıpır kıpır, bense ayılmaya çalışıyorum... Hani hep Pazartesi başlanır ya rejimlere, ben de bugün sanki yeniden başlayacağım ek gıda verme işine. Sabah şekerlemesinden uyanınca meyve püresini hazırladım. Yarım elma, yarım armut rendeledim yine. Ama dün çok iştahla yemeyince bugün tülbente geri döndüm. Bardağa önce rendelerden birer kaşık (ölçü Zeyno'nun kaşığı tabii) koydum, kalan rendeyi de tülbentten geçirip, üzerine ekledim. Çıkan miktarı ölçtüm, 50 cc. Yani hiç de benim sandığım kadar az değilmiş. Doktorumuz "yavaş yavaş arttırırsınız, 100 cc'yi geçmeyin" demişti zaten. İlk etabı sorunsuz, hatta çok başarılı atlattık. Böyle bol su, az püre halini çok sevdi meyvelerin. İkinci etapta sebze var. Bugün hiç düşünmeden havucu eleyip, yerine soğan ekledim. Birkaç küp patates, birkaç küp kabak ve birkaç parça soğanı haşlayıp, blender'dan geçirdim. Bir tatlı kaşığı da zeytinyağı. Ve tam tahmin ettiğim gibi, havuç olmayınca sebzeleri yedi küçük hanım. Akşam üstü 30 cc kadar da yoğurt. Haftaya sıkı bir başlangıç yaptık, bakalım nasıl devam edeceğiz? Havucu neden sevmediğine dair bir öngörüm var. Bir ara yazacağım bu havuç hikayesini de.

3 yorum:

Ceylin Naz dedi ki...

Nurdan Merhaba,

Meyvelerle ilgili bir önerim olacak. Emin değilim belki sen de böyle yapıyorsundur ama... Meyveleri rendelemek için ben cam rende kullanıyorum. Normal rendeden daha ince bir püre elde ediliyor. Tülbente gerek kalmadan yiyor Ceylin. Eğer denemediysen bir dene derim.

Kolay gelsin :-)
Sevgiler
Gülfer

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba,

ben de porselen rende kullanıyorum. Haklısın çok ince rendeliyor. Aslında Zeyno da böyle sırf püre yedi daha önce ama pürenin yarısını tülbentten geçirip, kalan püreye katınca daha bi rahat ve iştahla yedi. Biraz böyle devam edeyim. Yavaş yavaş püre miktarını arttırarak yine sırf püreye geçeceğim...

Teşekkürler
Nurdan

KEO dedi ki...

Biz de havuç suyuna yeni başladık.İlk gün hiç sevmedi, ben de tadına baktım acımsı bir tadı vardı ve zorlamadım Ceren'i.Ama sonraki gün yeni aldığımız havuçları sevdi, havuçların farklılığından olsa gerek..Bazıları daha tatlı oluyor ya belki ondandır diye düşündüm..sevgiler..