10 Şubat 2008 Pazar

Bu daha da güzelmiş

Dün gece yatmadan önce Zeyno'nun yoğurdunu mayalamıştım. Küçük bir cezve sütü (bildiğimiz UHT kutu süt) kaynatıp, ılıktan biraz daha sıcak (annemin tabiriyle elimi ısırana kadar) olana kadar beklettim. Bir çay kaşığı yoğurdu bu sütten aldığım birkaç kaşıkla pütürsüz olana kadar iyice ezip, sütün içine akıttım. Ağzı kapaklı küçük cam bir bardağa alıp, mutfak beziyle iyice sarıp sarmaladım. Mutfak masasının üzerine (kalorifer borularının geçtiği yere yakın), içimden "inşallah tutar" diyerek bıraktım. Bu sabah ilk işim yoğurdu kontrol etmek oldu. Kıvırdım galiba bu işi, süper olmuştu. Akşam üzeri yedireceğimden öylece dolaba koydum. Kahvaltının ardından meyve püresini hazırladım. Ama Osman'ın "ben yedireceğim" acelesiyle Zeyno daha tam acıkmadan verdiğimizden, geçen günlerdeki gibi büyük bir iştahla yemedi. Oysa ek gıdalara geçişte en önemli püf noktalarından birisi bu: Yeni gıdaları bebek açken vermek. (Bu konudan okuduğum yazılardan çıkardığım diğer püf noktaları aşağıda). Bu tecrübeyle, ilk yoğurt denemesini akşam üzeri, karnı iyice acıkmışken yaptım. (Tabii vermeden bir saat önce, ısınması için yiyeceği kadar miktarı dolaptan çıkardım) Temkinle tattığı ilk kaşığın ardından havada kaptı neredeyse yoğurt dolu kaşıkları. (Fotoğraftaki suratı asık hali yoğurdu beğenmediğinden değil, fotoğraf çekmek için yedirmeye ara verdiğimden). O böyle iştahla yiyince ben yine abarttım biraz miktarı. Oysa doktorumuz birkaç kaçıkla başlayın demişti. Ama biz ana-kız laf dinlemeyince bir süre sonra yoğurtların bir kısmını kustu. Kalan yoğurdu yarın yiyeceğiz (mayaladığım yoğurdu iki gün yedirebileceğimizi söyledi doktor). Tabii biraz daha az...

Ek besinlere geçerken...
* Ek besinlere tek gıda olarak, çok az miktarlarda başlanmalı, miktar giderek arttırılmalıdır. Böylece bebeğe yeni besine alışması için zaman tanınmış olur. İstenmeyen bir reaksiyon geliştiğinde hangi yiyecekten olduğu kolayca saptanır.
* İlk kez verilecek besinler, bebek açken denenmelidir.
* Bebek ilk kez denediği besini beğenmezse zorlanmamalıdır.
* Ek besinler kaşık ile verilmelidir.
* Bebeğe verilecek yiyecekler doğal ve taze ürünler kullanılarak hazırlanmalıdır. Konserve, dondurulmuş yiyecekler, katkı maddeli hazır besinler bebeğe verilmemelidir.
* Yiyecekler, kullanılan su ve kaplar temiz olmalıdır.

2 yorum:

Sudamlam dedi ki...

merhaba..iade-i ziyaret yapalım dedik damla ile..zeynep çok tatlı maaşallah..aralarında sadece 3 gün olmasına rağmen zeynep kocaman göründü benim gözüme :)) mavi gözlüyüm ama maaşallah dedim ta en başta :) sevgiler...

Nurdan dedi ki...

Hoşgeldiniz :)) Bu büyük görünme olayı tamamen fotoğraflarla ilgili. Mesela birkaç ay önce çekilmiş olmasına rağmen, Zeynep'in neredeyse genç kız gibi göründüğü kareler bile var... Yeter ki, tüm bebekler sağlıklı ve mutlu olsun...
sevgiler,