21 Ağustos 2008 Perşembe

Şu sıralar...

Unutmadan not düşmek lazım bunları. Zeyno şu sıralar:
* Geceleri 3-4 defa uyanıyor. Hemen hepsinde meme emiyor. Acıktığından değil tabii. Bir ara geceleri sadece 1 kere uyanmaya başlamışken neden tekrar böyle oldu bilmiyorum. Artık neden aramıyorum da zaten.
* Meyvelere acayip düşkün oldu. Özellikle de karpuza. Akşam yemeğinin ardından koca bir dilim karpuz yiyor. Tabii yine kendi çatalıyla, kendisi (biz çatalına bir parça karpuz takıyoruz, o da indiriyor mideye)
* Beğendiğini yiyor, beğenmediğini yemiyor. Tadına bakıyor ve eğer beğenmezse hemen eliyle ağzındaki lokmayı çıkarıyor.
* Elindeki yemeğini (ekmek parçası, karpuz vs) bize de uzatıyor yememiz için. Bir bana, bir babasına. Sonra kendine.
* Sadece yemeğini değil, oyuncaklarını da paylaşıyor bizimle. Elindeki oyuncağını bize doğru uzatıp, elimize almamızı istiyor. Öyle ki, artık top oynayamıyoruz eskisi gibi. Çünkü topu atmıyor, elimize doğru uzatıyor.
* Gündüzleri gayet düzenli uyuyor. Kahvaltının peşine 2 saat, akşamüstü 1 saat.
* Her gece aynı saatte yatıyor; 21:30 (emerek uyuduğundan uykuya dalması 22:00'yi buluyor)
Her sabah aynı saatte uyanıyor; 07:30. Eğer şanslıysak yarım saat kadar yatağındaki oyuncaklarıyla oynuyor.
* Her gün banyo yapıyor (bazen günde 2 kere) ve buna bayılıyor.
* Bu kadar yıkanmaya rağmen sürekli ekşi kokuyor. Çünkü kafasının teri hiç kurumuyor.
* Babasıyla "geldim geldim" oynamayı çok seviyor. Bu ne? O yerde emeklerken Osman "geldim, geldim" diye bağırıyor, O da arkasına bile bakmadan tam gaz emekliyor.
* Her gün düzenli olarak akşamüstü Ada turu yapıyor (Osman'la ben rejimdeyiz ya, yürüyoruz her akşamüstü)
* Her köpek görüşünde (ki Ada'da çok fazla), parmağıyla gösterip, "huv huv" diyor.
* Altının değiştirilmesini hiç istemiyor. Tam bir savaşa döndü bu iş. Günde en az 2 kez (biri kahvaltının peşine, diğeri akşam yemeğinin peşine), hatırı sayılır miktarda kaka yapıyor. Ve altının temizliği sırasında sürekli kaçmaya çalışıyor.
* Yanlış bir şey yapınca, daha bizim yapmamızı beklemeden, kendisi işaret parmağını havaya kaldırıp, sallamaya başlıyor.

7 yorum:

Çağ dedi ki...

Merhaba Nurdan
Sanki Ayça'yı yazıyorsun, inanamıyorum.Önceden 1-2 kez uyanırdı şimdi emmek için 4 kez uyanıyor, meyve yemek istiyor sürekli,altını değiştirirken ayaklarıyla direniyor açmak istemiyor ( gerçi sineşisi vardı cerrahide açıldı belki o yüzdendir bizimkinin)uykuya yatış- kalkış saatleri ay bu kadar tesadüf olamaz...
Çağlayan & Ayça

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Çağlayan,
aslında aynı dönemdeki tüm bebekler üç aşağı beş yukarı aynı düzende oluyorlar. Ama bunu başkalarından duyunca, "yalnız değilmişim" diye rahatlıyor insan değil mi? Yani en azından ben de böyle bir etkisi oluyor...
sevgiler,

pinarbk dedi ki...

Nurdan'cığım, azıları çıkarıyor olabilir. Biz de diş derdindeyiz bu aralar. 6-7 defa uyanıyor. Anne diye ağlayarak hem de. Canının yandığı da çok belli...(Yorgunluktan bitmiş durumdayım. Uykusuzluk beni mahvediyor. Tatil planlarımız da altüst oldu.)

Zeyno da diş çıkartmak üzeredir. Zavallı miniğim benim...

Sevgili Sayfa dedi ki...

Nurdan'cım yazıyı dikkatle okudum ama ben daha çok fotolara takıldım bu kez.
Bu kızın pozları beni bitirdi :-)Çok tatlı bıcırık! Gelcez öpüp sevmeye haberin olsun!

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Pınar,
ne azısı, Zeyno da daha hiç diş yok ki :)) Valla bilemiyorum. Aylardır her türlü huzursuzluğunu dişe bağlıyoruz. Artık çıksa da rahatlasak... (Nasıl rahatlayacaksak?)

Merhaba Gülfer,
ne zaman isterseniz, buyrun bekleriz...

sevgiler,

Sudamlam dedi ki...

saçları ne kadar uzamış zeynonun..çok güzelleşmiş :) maaşallah dedim nazarım değmesin..araların çok az fark olmasından mı neden artık gelişimleri o kadar benziyor ki zeyno ile damla' nın. okurken hep aa biz de diyorum :) kıyafetleri bile aynı oluyor bazen :)) üstündeki yeşil tshirt' den bizde de var :)))

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Yaprak,
teşekkürler... Şu sıralar herkes Zeyno'nun saçlarını beğeniyor. Ama ben kestireceğim galiba. Pırasa gibi oldukları için toka durmuyor; dursa da Zeyno tutmuyor kafasında. Terden sürekli sırılsıklam olan saçlar yapışıyor anlına, ensesine. Bu sabah anlında isiliklerle uyandı :((
Yaşdaş olan bebeklerin gelişimi gerçekten çok benziyor birbirine. Ben de zaman zaman bazı bebeklerin gelişimini şaşırarak okuyorum ve "herhalde farklı evlerde, aynı zamanlarda aynı şeyler yaşanıyor" diye düşünüyorum. Ve yalnız olmadığım için seviniyorum :))
Zeyno'nun t-shirt'ü (ve fotoğrafta görünmeyen şortu) Arzu Teyzesinin hediyesi.
sevgiler