25 Ağustos 2008 Pazartesi

Çorba maili

Dergi yayın hayatına başladıktan kısa bir süre sonra, annelerin oluşturduğu pek çok yahoo grubuna üye olmuştum. Anne olduğumdan değil, dergiyi hazırlarken fikir edinmek, buradaki bilgilerden faydalanmak için. Her gün yüzlerce mail geliyor posta kutuma bu gruplardan. Çoğu zaman sadece "konu" kısımlarında ilgimi çekenleri okuyup, diğerlerini siliyorum. Bugün biriken mailleri gözden geçirirken, anne olmak grubundan gelen "bebek çorbaları" konulu bir maili ayırdım. Bu kez dergi için değil, kendim için. Ve aşağıda tarifi bulunan yoğurtlu sebze çorbasını pişirdim Zeyno'ya. Yoğurdu sevdiğinden bayıla bayıla yedi. Yayla çorbası pişiriyordum ama bugüne kadar nasıl akıl edemedim ben sebzelerle yoğurdu birleştirmeyi?
Yoğurtlu Sebze Çorbası:
Bebekler genelde yoğurt tadını çok severler. Onlara sebzeyi bu şekilde yedirebilirsiniz. 1 küçük boy patates, yarım kabak, 2-3 sap maydanoz veya ıspanak, 1 tatlı kaşığı pirinç düdüklü tencerede (*) çok az su ile pişirilir. Ayrı bir yerde 1 kepçe yoğurt, 1 tatlı kaşığı un, yarım yumurta (6 aydan küçük bebek için yumurta ilave etmeyiniz) (**)karıştırılır. Karışıma kaynar sebze suyu ilave edilerek karıştırılır. Sulandırılmış karışım diğer sebzelere eklenerek kaynatılır. Çorba koyulaşınca ateşten alınır. Üzerine istenirse kuru nane eklenir. 1 tatlı kaşığı sızma zeytinyağı ile servis edilir.
(*) Bu kadar az porsiyonda bir yemek için düdüklü kullanmadım, küçük bir tencere pişirdim sebzeleri ben.
(**) Ayrıca Zeyno sabah yumurta yediğinden yumurta da koymadım içine.

2 yorum:

Çağ dedi ki...

Ayça ek gıdaya bu çorba karışımı ile başladı ve çok sevdi.Uzun bir süre sadece bu çorbayı yedi.İçine sebzeleri çeşit çeşit koyup yedirirdim ve anlamadı bile, yoğurt ve nane tadı baskın geliyor.Gerçi şimdi yoğurt yedirmekte zorlanıyorum.Süt ve peynirle kapatıyorum arayı.
Çağlayan & Ayça

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Çağlayan,
keşke ben de daha önce keşfetseydim bu çorbayı. Zeyno çok sevdi, tabii senin de dediğin gibi yoğurt tadı baskın olmak koşuluyla. Zeyno şimdilerde yoğurdu bayıla bayıla yiyor ama O da ilk aylarda ağzına bile sürmemişti.
Sevgiler,
Nurdan