18 Ağustos 2008 Pazartesi

Baba ve dede

"Ba" ve "De" hecesini defalarca üst üste söylüyordu Zeyno. Biz de "baba" ve "dede" dedi diye seviniyorduk. Ama bu iki kelimeyi artık çok net, doğru bir şekilde (heceyi sadece iki kez tekrarlayarak) ve anlaşılır olarak söylüyor. Osman 3 gündür sürekli "baba de kızım" diyerek dolaşıyor evde. Zeyno da genelde cevapsız bırakmıyor. O "baba" dedikçe Osman mest. Bakalım dedeler duyunca ne yapacak?
Bu arada su da dahil olmak üzere bize göstermek istediği her şey "fu". Sofrayı hazırlamaya başladığımda ya da tabak içinde bir yemek gördüğünde de "mamma" diyor. Hem de karnı açsa bağıra bağıra. "Köpek nasıl yapıyor?" sorusunun cevabı "huvv". Ve uçak nasıl gidiyor? sorusunun cevabını öğrendi dün. Bu soruyu sorunca ses çıkarmıyor ama elini kaldırabildiği kadar havaya kaldırıp, hafifçe sallıyor.
Not: Fotoğraftaki oyuncak Pamir'den. Genelde biz karşımıza oturtup, oynatmak istediğimizde pek ilgilenmiyor bu oyuncakla ama bir bakıyoruz kendi kendine karşısına geçmiş uğraşıyor. En kolay adımı başarıyor gibi şimdilik...

10 yorum:

Çağ dedi ki...

Merhaba Nurdan
Oyuncağa taptım gerçekten. Nereden aldınız yada markası nedir? Bir de Zeyno' nun dooom günü yaklaşıyor ona hediye göndermek istiyorum ama nasıl? İnanasım gelmiyor internette bir bebeği böyle seveceğime, gün gün neler yapmış diyerek, merak ederek...
Çağlayan & Ayça

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Çağlayan,
yazdığım gibi oyuncak kuzenimden bize geldi; oğlu Pamir'indi. Ama sanırım IKEA'dan almış. Zeynep'i bu kadar içten sevdiğin için teşekkürler... Hediye konusuna gelince... Hatırlaman, bizi takip etmen bile yeterli. Çok teşekkürler... Ama illa da göndermek istiyorum dersen detayları gmail adresimden yazışalım mı? :)) nurdangencturk@gmail.com

Çağ dedi ki...

yolluyorum bir mail.

SONGÜL dedi ki...

Bu oyuncağı IKEA'da gördüğümde ben de çok beğendim ancak üzerinde 18 aydan küçük çocuklar için uygun olmadığı notu olduğu için almadım...Bilginize
Sevgilerimle

Çağ dedi ki...

Çok teşekkür ederim ama Ankara' da İkea yok maalesef.Belki 18 aydan küçük çocukların IQ' larının yetmediğini düşünmüş olabilirler ve yaş sınırı getirmişlerdir.Bakınız Zeyno' ya zehir gibi geçiriyor halkalardan :))
Çağlayan & Ayça

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Songül,
neden 18 ay sınırı var acaba? Malzeme olarak tehlikeli bir yanı yok oyuncağın, Çağlayan'ın bahsettiği nedenden olabilir belki. IQ değil de, motor hareketleri yetersiz kalabilir 18 aydan küçük bebeklerin. Zira Zeyno da tam olarak hakkını veremiyor zaten daha. Şimdilik koltuğun üstünde duruyor bizde oyuncak. Zeyno arada sırada yani canı istediği zaman o koltuğun önüne gidip, ayağa kalkarak birkaç hareket deniyor oyuncakla. Ama çabuk bırakıyor. Biz de ısrar etmiyoruz zaten. Oldukça karmaşık bir oyuncak. Bence de Zeyno'nun daha epey zamana ihtiyacı var.
sevgiler,

songül dedi ki...

Sevgili Nurdan dün akşam İKEA'daydım ve tekrar baktım oyuncağa, dediğin gibi bizim yaş grubundaki kuzular için biraz karmaşık bir oyuncak, malzemenin ahşap kısmının bir tehlikesi olduğunu ben de düşünmüyorum ancak Cansuya göre oyuncağı yorumladığımda Cansu uykusu varken dengesini sağlayamıyor ve düşüyor, odalar arasında da gezinip duruyor ve eli ayağı durmadığı içinde oraya buraya saldırıyor, dolayısıyla bir şekilde oyuncağın üzerine düşerse tel kısımlarının tehlike yaratabileceğini düşündüm ....Cansu günfdüzleri bakıcısı ile kalıyor dolayısıyla kuzumla tüm gün ben ilgileniyor olsam oyuncağı alırdım ancak benim yavru bakıcı ile olduğu için güvenemedim... Zeynoyu çok öpüyorum...Oyuncakla oynarken takındığı ciddi tavır ise çok güzel:)

almanya'dan ayça dedi ki...

Merhaba
Bu bloğa bağımlı hale geldim hergün göz atmdan geçemiyorum :)maşallah müthiş bi kız zeyno.Bloğu gördüğümden beri onun gibi bi kızım olsun diye dua ettim öyle içten dua etmiş olmalıyım ki ilk adımı tamam bi bebek bekliyorum :)İnş bnm bebeğimde zenep ablası gibi tatlı güzel ve uslu olur :) sevgilerimle...

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Ayça,
çok teşekkürler ve gözün aydın. Her ne kadar Zeyno zaman zaman beni çıldırma noktasına getirse de, genel olarak gerçekten çok uyumlu ve sorunsuz bir bebek. Umarım senin bebeğin de böyle olur. Bebeğin kaç haftalık? Cinsiyeti belli mi?
sevgiler,

ayça dedi ki...

bende çok teşekkür ederim.Buraya yazdıklarınızı okuduğum kadar tanıyorum tabiki zeynoyu ama dediğiniz gibi gerçekten uyumlu ve çok güler yüzlü bi bebek maşallah.Bebeğim daha 10 haftalık cinsiyeti öğrenmek için erkenmiş ama kız olduğunu hissediyorum yada öyle diliyorum :)