16 Ağustos 2008 Cumartesi

Almanya'da son gün

Hava bu sabah kötüydü yine ama önemli değil, Almanya'daki son günümüz bugün. Yarın sabah 06:50'deki uçağımıza kolay yetişebilmek için, Bonn tarafına gideceğiz. Kayınpederimin arkadaşı Hasan Amca'lar orada, Königswinter köyünde oturuyorlarmış.
Dünden hazırlamıştım bavulları. Tek bavulla geldiğimiz Almanya'dan iki bavulla dönüyoruz. Her ne kadar "hiç alışveriş yapamadık" desemde, görünen köy kılavuz istemez. Bugün son kalan ıvır zıvırları yerleştirdim bavullara. Evi topladım şöyle bir. Zeynep sabah uykusuna yatıp, bize de zaman kalınca birkaç gömleğini ütüledim Suat'ın. Tam Zeyno'nun çorbasını pişirmiştim ki, Hasan Amca'nın oğlu Yakup geldi bizi almaya. Son bir kez evi kolaçan ettim unuttuğumuz bir şey var mı diye ve kapıyı çekip çıktım. Otobanı kullanarak yaklaşık 1 saat gittikten sonra öğlen yemeği için durduk. İstanbul'da aylardır yemediğimiz lahmacunu orada, Kilim lokantasında yedik. Sokak boydan boya Türk mağazalarıyla doluydu zaten. Türk yemekleri yapan lokantalar, baklavacılar, düğün davetiyeleri basan matbaa, berber... Yemeğin ardından kısa bir yolculukla geldik Königswinter'e. Evde Hasan Amca'yla kısa bir hoş beş yaptıktan sonra gezmeye çıkardılar bizi. Ren nehrini kuşbakışı gören bir tepeye çıktık. Ceylanlar, tavuklar, horozlar... Hepsini yakından gördü Zeyno. Ardından "Ada" dedikleri yere gittik. Arabasında uyuyan Zeyno, Osman, ben ve Hasan Amca yürüyerek, Yakup arabasıyla. Almanya'da yürüdüğümüz en güzel yollardan biriydi. Ren nehrine paralel, orman içinden geçen daracık bir patika. Böğürtlen toplayıp, yiye yiye ana yola çıktık.
Königswinter şarabıyla ünlü turistik bir köy. Bir sürü turistik şarap evleri var üzüm bağlarının hemen yanında. Akşam şarap evlerinden birine götürdü bizi Yakup. Zeyno öğlen lahmacun yiyince, akşama öğlenden kalan tarhana çorbasını içti. Biz de çok güzel şaraplar eşliğinde, özel yemekler yedik.
Hasan Amca kendi yataklarını hazırlamıştı bizim için. Yolda uyuya kalan Zeyno'yu yatağın ortasına yerleştirdim. Akşam çayı ve kısa bir sohbetin ardından, gece yarısı biz de uykuya bıraktık kendimizi. Yarın saat 05:15'te evden çıkacağız...

almanya'dan ayça dedi ki...

sabırsızlıkla bekliyordum zeyno'nun almanya maceralarını.Almanya'nın kötü havasını Zeyno'nun güzelliği bile değiştirememiş ne yazık ynede iyi vakit geçirmiş olmsı çok güzel.Bende Türkiyedeki son günlerimin tadını çıkarmaya çalışıyorum.Zeyno'ya kucak dolusu sevgiler ...

Merhaba Ayça,
aslında ben çok daha kötü bir hava bekliyordum açıkcası... Bir de şanslıydık biz sanırım, Almanya'da hiç yağmura yakalanmadık. Genelde gece yağdı, ya da bizim evde olduğumuz saatlerde. Sıcaklık değişimini de Zeyno'yu kat kat giydirerek çözdüm. Güneş mi çıktı? Hop çıkar hırkayı... Kara bulutlar mı kapladı havayı? Hırka geri giyilsin... Rüzgar mı çıktı? Tak kafaya şapkayı... :)) Üstelik nemle birleşip çekilmez bir hal alan havaya geri dönünce, Almanya'daki havayı özledik bile...

Sevgili Sayfa dedi ki...

Hoşgeldiniz Nurdan :-)
Almanya maceralarınızı bir çırpıda okudum. Ne güzel gezmişsiniz. Zeyno'ya da size de çok iyi gelmiş bu tatil, belli. Sorunsuz geçmesine sevindim.

Tekrar hoşgeldiniz..

SONGUL dedi ki...

Hoşgeldiniz Nurdan ve Zeyno:)
Zeyno için güzel bir tatil olduğu o kadar belli ki:) O gülen sevimli surattaki gözler iyice yıldızlar saçmaya başlamış. Sevgili Nurdan umarım sizin açınızdan da dinlendirici bir tatil olmuştur...O kadar çok koşturmuşsunuz....Ama 2 haftalık tatilinizi Cansu uyurken bir solukta okuyuverdim.. Tekrar hoşgeldiniz. Zeyno'ya o kadar alışmışız ki özledik valla:)

Sudamlam dedi ki...

zeyno almancı olmuş :)) ne zamandır bekliyorduk almanya maceralarını dolu dolu geçmiş belli ki..vallahi hayranlıkla izliyorum seni ve zeynoyu..tee alamanyalara gittiniz :))

Sevgili Gülfer ve Songül,
hoşbulduk. Gerçekten hepimiz için çok güzel geçti Almanya tatili. Çok da planlamamışken, arkadaşımızın davetiyle bir anda cesaretlenip, vazgeçmemek için de hemen biletlerimizi almıştık. İyi de etmişiz. Enerjimizi epey tükettik ama kışa epey moral depoladık.

Sevgili Yaprak,
hem de tam Alamancı oldu bizimki. Yaşlı Alman teyzeleri bizimkini sevdikçe o da mest oldu. Bütün hünerlerini bir çırpıda gösteriverdi hepsine :))Bu tatil, yukarıda da dediğim gibi bir anlık cesaretle hayat buldu. Biraz cesur olmak lazımmış :))

Bu arada özlenmek ne güzel...

pinarbk dedi ki...

Hoşgeldiniz:))
Zeyno'nun uyum kabiliyetine ve iştahına hayranım. (Tahtaya vurdum)
Oralarda serinlemek iyi gelmiştir size.Biz burda kavrulduk, kavrulmaya da devam ediyoruz.

Ada davetinize teşekkürler:))haftasonu biraz daha güneye inip biraz daha kavrulup dönelim, ilk fırsatta geliriz...

Merhaba Pınar,
hoşbulduk :)) Valla her gezmeden sonra ben de tahtaya vuruyorum. Baktı başka çare yok, ana baba sokaklardan içeri girmiyor, O da uyum sağlamaya karar verdi herhalde :))
İlk fırsatta bekliyoruz Ada'ya...