9 Haziran 2008 Pazartesi

Zeynep neler yiyor?

Zeynep neler yiyor? Aslında bu sorunun cevabı bugünlerde "her şey". Zeyno bizim yediğimiz her şeyi yiyor artık. Ama özellikle katı gıdalara geçtikçe bebeklere neler yedirilmesi gerektiği konusunda pek çok annenin zorlandığını biliyorum. Zeynep pütürlü gıdaları hiç reddetmediği ve yeni tatları denemeye açık olduğu için ben bu konuda şanslıyım. Tek şanssızlığım Zeyno'nun damak tadına gayet düşkün olması. Yani öyle bir şeyleri katıp karıştırıp veremiyorum uzunca bir süredir. O'nun tenceresinde, O'na özel yemekler pişiriyorum.
Gelen yorumlardan ve takip ettiğim bloglardan bebek yemekleri konusunda herkesin bir tarif arayışı içinde olduğunu biliyorum. Buna, direkt bana gelen birkaç yoğun istek de eklenince, Zeyno'nun şu sıralar severek yediği yemeklerin birkaçının tarifini paylaşmaya karar verdim. Ölçüler yaklaşık olarak iki öğünlük. Ve tariflerden önce birkaç not:
* Çorba tariflerini yazmıyorum. Zeyno'nun favorileri tarhana çorbası, pirinçli yayla çorbası, yıldız şehriye çorbası. Bunları salça ve tuz eklemeden, bize pişirdiğim gibi pişiriyorum.
* Pilavı çok seviyor. Yine bize pişirdiğim usulle domatesli pirinç pilavı ve bulgur pilavı pişiriyorum.
* Evde haşlama usulüyle pişirdiğim balıkları pek beğenmediğinden, genelde dışarda bizimle birlikte balık yiyor. Doktorumuz kızartma balık yiyebileceğini söylemişti. Zeyno'nun favorisi de istavrit kızarması. Tabii derileri ayıklandıktan sonra.
* Meyvelerin hepsini severek yiyor. Şeftali, kayısı, elma ve armutu rende yapıyorum. Çilek, malta eriği ve karpuzu elden minik parçalar halinde veya kemirerek yiyor.

Zeytinyağlı Enginar (Zeyno'nun favori yemeği)
Malzemeler
1/2 soğan (ince kıyılmış)
1 diş sarmısak (ince kıyılmış)
2 tatlı kaşığı zeytinyağı
1 adet küçük boy havuç (iri küp doğranmış)
2 adet küçük boy enginar (8'e bölünmüş)
1 çimdik tuz ve 1 çimdik şeker (normalde yemeklerine tuz ve şeker eklemiyorum. Bu yemek istisna)
Yapılışı
* Soğan ve sarmısakları zeytinyağında birkaç dakika soteliyorum.
* Önce havuçları ekleyip birkaç dakika daha, ardından enginarları ekleyip, birkaç dakika daha soteliyorum.
* Tuz ve şekeri ekleyip, karıştırıyorum. Üzerine çıkacak kadar kaynar su koyup, kısık ateşte enginarlar ve havuçlar iyice yumuşayana kadar, yaklaşık 30 dakika pişiriyorum.
* Çatalla ezip, ekmek içiyle yediriyorum.

**
Domatesli Yeşil Fasulye
Malzemeler
1/2 soğan (ince kıyılmış)
1 diş sarmısak (ince kıyılmış)
2 tatlı kaşığı zeytinyağı
8-10 adet fasulye (boyuna ortadan ikiye kesilip, ince doğranmış)
2 adet orta boy domates (kabukları soyulmuş, minik küp doğranmış)
Yapılışı
* Soğan ve sarmısakları zeytinyağında birkaç dakika soteliyorum.
* Fasulyeleri ekleyip, birkaç dakika daha soteliyorum.
* Domatesleri ekleyip, karıştırıyorum. Tencerenin kapağını kapatıp, domatesler yumuşayana ve suyunu salana kadar, birkaç dakika bekliyorum.
* Üzerine çıkana kadar kaynar su ekleyip, kısık ateşte, fasulyeler iyice yumuşayana kadar, yaklaşık 35-40 dakika pişiriyorum.
* Yoğurtla birlikte yediriyorum.
Bu yemeği kıymalı da yapıyorum

**
Domates Soslu Köfte
Malzemeler
100 gr kıyma (dana veya tavuk kıyması)
1/2 adet soğan (rendelenmiş)
1 diş sarmısak (rendelenmiş)
2 çorba kaşığı kadar ince ekmek kırığı (robottan geçirilmiş)
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
2 adet domates (kabukları soyulmuş, rendelenmiş)
Yapılışı
* Kıyma, soğan, sarmısak ve ekmek kırıklarını yoğuruyorum. Yaklaşık 4 adet köfte hazırlıyorum.
* Zeytinyağını yağsız bir tavada ısıtıp, köfteleri yerleştiriyorum. Kısık ateşte ve ara ara çevirerek iyice pişiriyorum.
* Bir tencere domatesleri kaynayana kadar ısıtıp, köfteleri ekliyorum. Domates suyunu çekip, köfteler yumuşaya kadar, yaklaşık 5 dakika pişiriyorum.
* Çatalla minik parçalara bölüp, yoğurtla yediriyorum.

**
Kırmızı Soslu Kuskus
Malzemeler
1-2 çorba kaşığı kuskus makarna
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
1 diş sarmısak (rendelenmiş)
1 -2 adet domates (kabuğu soyulmuş, rendelenmiş)
1/2 adet kırmızı biber (etli kısmı, rendelenmiş)
Yapılışı
* Kuskus makarnayı, bol kaynar suda, iyice yumuşayana kadar, yaklaşık 10-12 dakika haşlayıp, süzüyorum.
* Zeytinyağını ısıtıp, sarmısak, domates ve kırmızı biberi ekliyorum. Suyunu çekene kadar, yaklaşık 5 dakika pişiriyorum.
* Kuskusları ekleyip, karıştırıyorum.
* Yoğurtla birlikte yediriyorum.

**
Sebze Püreli Kuskus
Malzemeler
1 çorba kaşığı kuskus makarna
2 tatlı kaşığı zeytinyağı
1/2 kabak (küp doğranmış)
1/2 havuç (küp doğranmış)
1/4 patates (küp doğranmış)
1 tatlı kaşığı pirinç
1 tatlı kaşığı kırmızı mercimek
Yapılışı
* Kuskus makarnayı, bol kaynar suda, iyice yumuşayana kadar, yaklaşık 10-12 dakika haşlayıp, süzüyorum.
* Zeytinyağını ısıtıp, sırasıyla ve her seferinde karıştırarak havuç, patates ve kabağı ekliyorum.
* Üzerine çıkana kadar kaynar su koyuyorum. Kaynamaya başlayınca, pirinç ve mercimeği ekliyorum.
* Sebzeler iyice yumuşayana kadar, yaklaşık 30-35 dakika pişiriyorum.
* Blender'dan geçirip, haşlanmış kuskus makarnayı ilave ediyorum ve karıştırıyorum.
* Yoğurtla birlikte yediriyorum.

**
Kabak Yemeği
Malzemeler
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
1 diş sarmısak (ince kıyılmış)
1 adet küçük boy soğan (ince kıyılmış)
1 adet kabak (küçük küp doğranmış)
2 tatlı kaşığı kadar pirinç veya bulgur
Yapılışı
* Soğan ve sarmısakları zeytinyağında birkaç dakika soteliyorum.
* Kabakları ekleyip, birkaç dakika kadar daha soteliyorum.
* Üzerine çıkana kadar kaynar su ekliyorum. Kaynamaya başlayınca pirinci (veya bulguru) ekliyorum.
* Sebzeler pişene kadar, yaklaşık 20 dakika pişiriyorum.
* Çatalla ezip, yoğurtla birlikte yediriyorum.
Bu yemeği kıymalı da yapıyorum

**
Semizotu Yemeği (Bunu pek sevmiyor)
Malzemeler
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
1 diş sarmısak (ince kıyılmış)
1/2 adet soğan (ince kıyılmış)
50 gr kadar kıyma
2 avuç kadar semizotu (yıkanıp, saplarıyla beraber kıyılmış)
1 adet domates (kabukları soyulmuş, minik küp doğranmış)
1 tatlı kaşığı pirinç
Yapılışı
* Soğan ve sarmısakları zeytinyağında birkaç dakika soteliyorum.
* Kıymayı ekleyip, kıyma kavrulana kadar sotelemeye devam ediyorum.
* Önce domatesleri ekleyip, birkaç dakika, ardından semizotlarını ekleyip, birkaç dakika daha soteliyorum.
* Üzerine çıkıncaya kadar kaynar su ekliyorum. Su kaynayınca pirinci ekleyip, karıştırıyorum.
* Yaklaşık 10 dakika pişiriyorum.
* Yoğurtla birlikte yediriyorum.

6 yorum:

KEO dedi ki...

Hımm, afiyet olsun Zeyno'ya annesi ne güzel yemekler yapıyor böylee.Bize de doktor artık sizin sofranızdan yiyebilir dedi ama ben yavaş yavaş geçiş yapmaya başladım...

Çağlayan dedi ki...

Merhaba
Harika yemek tarifleri bunlar.Zeynep'in neden iyi kilo aldığı annesinin yemeklerinde saklı.Bende ne yapsam diye kara kara düşünürken süpper oldu bu tarifler.Domatessiz yemekler yal gibi oluyor buna sevindim açıkcası.Çok teşekkürler paylaştığın için.
Öpüyorum yanaklarınızdan
Çağlayan

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Ekim,
teşekkürler... En iyisi yavaş yavaş geçmek zaten. Acele etmeden, deneye deneye. Ama reddettiği bir şey olursa pes etme. Israr etmeden, bir süre sonra tekrar dene...

Merhaba Çağlayan,
çok teşekkürler... Tariflerin işe yaramasına sevindim. Umarım senin bebeğin de beğenir.

sevgiler,
Nurdan

Adsız dedi ki...

Yemek tarifleri için çok teşekkür ederim.. Bişey daha sormak istiyorum yoğurt hazır yoğurtmu yoksa kendi yaptığınnız yoğurtmu merak ettim. Çünkü ben her zaman yoğurt yapamıyorum çalıştığım için acaba hazır yoğurt versek olurmu?Şimdiden çok teşekkür ederim..

Özge

doruk'un sayfası dedi ki...

merhaba,
bu tarifleri okuyunca Doruk'un da herşeyi yemeğe başlayacağı günleri hayal ettim bir anda umarım biz de bu kadar çok çeşide açık oluruz
damak zevkinden dolayı bravo zeynoya
sevgiler,

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Özge,
ben kısa bir süre öncesine kadar kendim mayalıyordum yoğurdu ve Zeyno yemiyordu. Şimdi hazır veriyorum, yiyor. Tabii aslında en iyisi evde mayalamak. 2 günlük mayalayabilirsin...

Merhaba Esra,
inan hayal edilen günler çok çabuk geliyor...

sevgiler,
Nurdan