9 Haziran 2008 Pazartesi

Yine sobelendim

Damla'nın annesi Yaprak sobelemiş beni. Çocukluğumda ya da gençliğimde yaşadığım en tehlikeli, en komik macerayı yazmalıyım. Belki de annemle daha yeni konuştuğumuz için, içinde kardeşimin olduğu, bugün hatırladıkça yüzümü gülümseten iki anı geldi aklıma. İçlerinde biraz tehlike biraz komedi var. Ve bu anıları yazmadan önce, Ceren'in annesi Ekim ve Doruk'un annesi Esra. Yazmak isterseniz, sizi sobeliyorum.

8-9 yaşlarındayım. O zaman sokakta tüm oyunlarımız. Yakan top, istop, saklambaç, lastik... O kadar çok oyunumuz var ki. Ama özellikle saklambaç tam bir zulüm benim için. Kendimce süper sote bir yer bulmuş, gizlenmişim. Bu kez duvara ebeden önce dokunmaya kararlıyım, ama nerdeee? Annem bağırıyor 6. kattaki evimizin balkonundan: "Nurdannnnn, nurdannnn!". Çıkmıyorum yerimden önce, cevap vermiyorum. Ama annemin haykırışının devamı geliyor: "Halil'i yolladım, geliyor aşağıya. Sahip çık kardeşine!". Çaresiz çıkıyorum yerimden. Yüzüm asık kardeşimin elinden tutuyorum. Ondan sonra da saklambaçta oyuncu değil, seyirci oluyorum...

**

Yine aynı yaşlardayım. Pazara gitmişiz annemle beraber. Tezgahlardan birinden acı arnavut biberi aşırıyorum. Dilimin ucuna değdirir değdirmez başlıyorum yanmaya ama hiç çaktırmıyorum. Neden? Kardeşimin emziğine süreceğim. Bıkmışım çünkü O'nun emziğini tutmaktan. Kardeşim bala batırılmış emziğini emmeden uykuya dalmaz. O'nun emziğinin balı bittikçe tekrarlamak görevi de benim. Belli ki, çok sıkılmışım bu işten, radikal bir çözüm arıyorum. 2-3 yaşındaki çocuk bu kadar acı tadarsa ne olur, sonuçlarını tahmin edemiyorum tabii. Allah'tan annem anlıyor ve soruyor "O elindeki ne?" diye. Anlatıyorum. Planım suya düşmekle kalmıyor, sağlam bir de azar işitiyorum.


2 yorum:

KEO dedi ki...

Nurdan, seve seve cevaplarım sobeni, ama önce biirsürü maceram arasından seçim yapmam lazımm:)))şimdi düşünme zamanı!

DURU'NUN SAYFASI dedi ki...

yaa Nurdan kıyamam yaa. 8-9 yasinda omuzlardaki abla baskisi kucucuk bir cocuga neler yaptiriyor degil mi:) Gulerek okudum gercekten bende hep ayni durumdaydim ama biz 4 kardesiz ve ben en buyugum beni dusun artik sen :( Kucuk anne modundaydim surekli. İyimi oldu kotumu bilemiyorum ???