12 Haziran 2008 Perşembe

Yaşasın baş parmak!

Parmak emmeyle ve emzikle ilgili pek çok şey yazdım bugüne kadar. Ancak bir son durum değerlendirmesi yapmanın zamanı geldi. Yeni duruma göre; emziğe son, yaşasın baş parmak! Tıpkı uzunca bir süre şiddetle karşı çıktıktan sonra, günün birinde cokur cokur emmeye başladığı gibi, yine aniden bıraktı Zeyno emziği. Ve onun yerine baş parmağını koydu. Özellikle uykuya dalarken baş parmağı mutlaka ağzında oluyor. Arada parmağını çıkarıp, emziğini veriyorum ama nafile. Birkaç kez emdikten sonra emziği şiddetle çıkarıp (çıkarmakla da kalmayıp, fırlatıp), iştahla baş parmağını emmeye devam ediyor. "Parmağı incelir" diyenler var, "bu alışkanlığından vazgeçemez" diyenler var, "ay ne çirkin, hiç sana yakışıyor mu?" diyenler var... Her konuda olduğu gibi bu konuda da yorum yapan çok. Ama ben şimdilik katı bir engel uygulamama kararındayım.

5 yorum:

Çağlayan dedi ki...

Merhaba
Parmak emme olayını Ayça'da yapıyordu bir ara.Doktorumuza sorduğumuzda,sosyal pediatriye götürüyorum, sakın tepki vermeyin, siz tepki verdikçe o bunu birşey sanıp yapacak dedi.Aynısını uyguladık ve bir süre sonra kendi kendine unuttu.Çocuklar hayır kelimesini 3 yaşına kadar algılayamıyorlarmış ne ilginç di mi (Yankı Yazgan diyor)
mutlu kalın
Çağlayan & Ayça bebek

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Çağlayan,
dediğim gibi ben de şimdilik bir tepki vermiyorum bu alışkanlığına. Sadece eğer oyun arasında yaparsa, ellerini meşgul edecek bir şeyler yapıyorum.
Ama Yankı Yazgan'ın tezine pek katılmıyorum. Zeyno özellikle son 1 aydır "hayır"ı gayet net algılıyor. Tabii "hayırrr!" diye bağırmıyorum O'na. Sakince "hayır" deyip, gözlerinin içine bakarak nedenini açıklıyorum ve Zeyno yaptığı şeyi bırakıyor. Daha az önce yaşadık benzer bir olayı. Yemeğini yedirirken masa örtüsünü çekti. Ben de anlattığım gibi tepki verdim. Dinledi ve elini çekti. Bir süre sonra tekrar denediğinde sadece "hayır" demem yetti. Ve yemeğin sonuna kadar bir daha yapmadı.
Ben de bebeklerin uzunca bir süre balık hafızalı olduğunu okumuştum. Anlarlar ama çabuk unuturlarmış. Bu nedenle aynı şeyleri sabırla tekrar etmek gerekiyormuş. Bence "hayır" da bunlardan biri.
sevgiler,
Nurdan

Çağlayan dedi ki...

Doğru söylüyorsun gerçekten, balık hafızası olayı, bende hayır dediğim zaman Ayça'da aynı şeyi yapıyor ama gerçekten tekrarlamak gerekiyor...

welkin dedi ki...

Merhabalar biz Ela ya yaklaşık 1 yaşındayken hayırı öğrettik diyebilirim.Tekrar aynı şeyi yapıyorlar doğru bizde işaret parmağımızı sallayarak hayır diyoruz.bu sefer bizim kız oyun yapıyor hem yapılmaması gerektiğini biliyor bile bile o şeyi yine yapmaya yelteniyor hemde kendi işaret parmağıyla hayır işareti yaparak ve hain hain gülümseyerek...Çok tekrar istiyor ama bence anlıyorlar hayırı..Sevgiler

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba welkin,
biz de şu sıralar aynen senin anlattıklarını yaşıyoruz zaten :))
sevgiler,
nurdan