6 Ocak 2009 Salı

Yeni oyuncaklar

Geçen seferki gibi oldu yine. Tam da "Zeyno'nun oyuncaklarını güncellesem" derken, birden yeni oyuncaklar eve girdi bile... Gelelim oyuncaklarla ilgili son dönem gelişmelerine:
Çıngırak tarzı oyuncakları artık tamamen ortadan kaldırıp, Derin'e vermiştik zaten. İçiçe geçen kutular, tahta puzzle, dergiler ve dokun-hisset kartları televizyon sehpasının altında duruyordu. Bebekler, toplar, diğer ıvır zıvır da sepetin içinde. İçiçe geçen kutularla hakkını vererek oynuyor artık Zeyno. İçiçe sokup, çıkarıyor; üstsüte diziyor. Hatta iki gündür renkleri eşleştirme bile oynuyoruz. Tahta puzzle'la da amacına uygun olarak oynamaya başladı. Hayvanlar doğru yerlere koyuyor ama tam olarak yerleştiremiyor. Dergiler ve kitaplar ise şu sıralar favori durumda. Oyuncaklar bir yana, onlar bir yana. Kütüphanedeki tüm kitapları odaya, koltuğun üstüne getirdik zaten. Çevirip, çevirip bakıyor. Resimleri taklit ediyor. Kaplan gibi bakıyor mesela ya da Kırmızı Başlıklı Kız'daki kurt gibi ellerini havaya kaldırıp, dilini çıkarıyor. Bu arada bu kitaplar sayesinde yeni kelimeler bile öğrendi. Bebeklerle de daha bi samimi artık. Öpüyor onları, sarılıyor, arada da parmağını sallayıp, kızıyor... Ve tabii bir de vazgeçemediği mum boyalar var.
İlk ilave oyuncağımız Pınar'lardaki buluşmamızda geldi. Yeşil ve pembe renklerde oyun hamurları hediye etti Pınar bize. Şimdilik sadece yeşil renkli hamurdan top yapıyoruz. Bir de Gülfer'in hediye ettiği kitap var ki, bu Midilli Bulut'un diğer maceralarını da hemen tamamlamalıyım, çünkü Zeynep bayıldı...
Tam da bu hediye ilavelerden birkaç gün sonra, yolum Profilo Alışveriş Merkezi'nin önünden geçerken, ani bir kararla daldım içeri. Giriş katındaki Elit Oyuncak'ın içinde buldum kendimi. 4 al 3 öde kampanyası varmış. Hemen değerlendirdim. 86 parçalı bir lego aldım, iri parçalı olanlarından. Ve uzun zamandır aradığım ksilofon'u buldum. Hiç düşünmeden attım sepete. Geriye kalan iki parçayı da, ikişer parçalı puzzle'larla kavramları öğreten ahşap puzzle'lardan seçtim. Ksilofon daha vapurla eve dönerken çıktı ortaya. Genelde işten eve dönenlerin vapuru olan 18:00 Bostancı-Adalar vapurunun alt katı, 50 dakika kadar Zeynep'in konserini dinledi. Birkaç gün sonra da legoların bir kısmını çıkardım ortaya. Takıp, çıkarabiliyor ama yine de bizim yaptığımız parçalarla oynamayı daha çok seviyor. Kavram puzzle'ları için daha epey bir süre var herhalde. Şimdi oyuncak sepetini bir daha gözden geçirmeli...

Hiç yorum yok: