9 Ocak 2009 Cuma

16. ay bitti

Ve 16. ayı geride bıraktık. Bu ay doktor kontrolü olmadığından boy, kilo ölçümü bilgileri yok ama yazacak o kadar çok şey var ki! Bir şeyleri eksik bırakacağımı biliyorum ama vakit geçirmeden hafızamdakileri yazmam lazım. Yoksa ipin ucunu toparlayamam bir daha...
* Bu ay, ilk defa antibiyotik kullandı Zeyno. Semptomatik tedavi sağlayan şuruba rağmen düzelme olmayınca ve sümüklere bir de öksürük eklenince, "antibiyotik" dedi doktorumuz. İlaca tamamen karşı olan grupta değilim ben. Tabii gönlüm mümkün olduğunca az ilaçtan yana ama eğer gerekliyse, mutlaka doktor kontrolünde ve önerilen dozda alınmalı. Durumu göz göre göre ağırlaştırmanın bir alemi yok. Hem ucuz atlattık biz. Çevremizdeki çocukların çoğu hasta ve daha ağır durumdalar. Ortakulak iltihabı olanlar, hasteneye yatılılıp, serum takılanlar bile var...
* Bu ay neredeyse her gün bir şeyler öğrendi Zeyno. Bazılarını biz öğrettik, bazılarını o "aaa, ben böyle bir şey yapabiliyormuşum!" mutluluğuyla keşfedip, bize gösterdi. Dans figürleri arasına kendi etrafında dönmeyi eklemek kendi keşfi mesela.
* El öpmeyi öğrettik (yakınlarda bayram yok ama olsun). Elimizi uzatıp "öp" deyince öpüyor ama başına koyması için küçük bir hatırlatma gerekiyor hala.
* "Sen kaç yaşındasın?" diye sorunca eliyle 1 yapıp, "üç" diyor.
* Çok uzun zamandır "çirkin olan" Zeyno, güzel olmayı da öğrendi. "Çirkin ol" deyince dudaklarını şişiriyor yine. "Güzel ol" deyince de kafasını bir yana büküp, gülüyor.
* Bulaşık makinesini beraber boşaltıyoruz artık. O kaşık çatalları tek tek bana veriyor, ben de yerlerine koyuyorum. Gözü tabaklarda ama şimdilik ona izin yok.
* Çamaşırları da birlikte asıyoruz. Ben istedikçe tek tek mandal veriyor bana.
* Güzel öpmeyi öğrendi. Ne demek bu? "Güzel öp" deyince dudaklarını yanağımızdan kaldırmadan peşpeşe öpüyor
* Boyalarla tanıştı bu ay. Ama boya yapmaya genellikle mama sandalyesinde izin olduğundan, yemek yerken boya yapmak istiyor. (Bir taşla iki kuş!)
* Saklambaçta bir adım öteye gitti. Artık saklanıyor ama sadece benim bacaklarımın arkasına.
* Yeni kelimeler öğrendi (bu başlı başına bir yazı konusu)

5 yorum:

KEO dedi ki...

nice nice 16 aylaraa! şu "üç" meselesine çok güldüm hepsi aynı mı bu miniklerin:))

DURU'NUN SAYFASI dedi ki...

nice nice aylara Zeynocuga ve Durucuga :))
Cok guzel gelismeler bunlar Nurdancim tabrik ediyoruz.
Cok cok opuyoruz sizi ...
Arinc

cAg dedi ki...

Zeynoooo dişler süper olmuş yahu,en kısa zamanda azılarıda görelim:)
Öptüm

Sudamlam dedi ki...

daha nolsun valla :)) hafızana hayran kaldım ben yazayım diye oturduğumda hiç bir şey gelmiyor aklıma..sende okuyunca aa damla da yapıyo bunu diyorum :)))

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Özgür,
sizin videoyu seyrettikten birkaç gün sonra Zeyno da aynı şeyi yapınca ben de çok güldüm :))

Merhaba Arınç,
teşekkürler... Sen de daha sık yaz lütfen. Kimbilir Duru da neler neler yapıyordur??

Merhaba Çağlayan,
onlar da yolda. Mızmızlık olarak belli ediyorlar gelişlerini...

Merhaba Yaprak,
aslında unuttuğum epey şey var. Hemen yazmak lazım ama fırsat olmuyor...