26 Ocak 2009 Pazartesi

Ortakulak iltihabı

Yazmadığım 10 gün içinde o kadar çok şey oldu ki! Ama önce bu araya neden olan olayı yazmam lazım herhalde. Hem de en başından...

Geçen Çarşamba, akşam uykusuna yatmadan önce, altını değiştirirken fark ettim Zeyno'nun ateşi olduğunu. Hemen ölçtüm: 38.5 derece. Kısa bir düşünmenin ardından, bir ölçek ateş düşürücü şurup verip, yatırdım. Ama "ya gece daha da çıkarsa?" sorusu aklıma gelince, hemen doktorumuzla iletişime geçtim. "İshal yok, kusma yok, öksürük yok, burun akıntısı yok, iştahı ve keyfi yerinde ama ateşi var. Şu sıralar tam da diş çıkarıyor, ondan olabilir mi?" diye sordum. O da bir fitil, bir şurup şeklinde ateş düşürücü kullanmamı önerdi. Tam 2 gün boyunca, yaklaşık 5'er saat arayla kullandım fitil ve şurubu. Banamısın demedi ama. 38,5-40 aralığında gitti geldi ateşi. Bu arada üstte kabaran dişlerden biri çıktı ve keyfi de gayet yerindeydi.

Araya Pazar günü gireceğinden, Cumartesi tekrar aradım doktorumuzu. "Muhtemelen enfeksiyon var. Antibiyotik başlayacağız ama yakınınızdaki bir doktora boğazını gösterip, ciğerlerini dinlet ve bana sonucu bildir" dedi. Annemlerin eve yürüyerek 5 dak. mesefadeki Özel Marmara KBB Merkezi'ne gittik. Oradaki KBB Uzmanı doktor önce kulaklarına baktı Zeynep'in. Ve sol kulağa bakar bakmaz "oooo!" deyiverdi. "Ortakulak iltihabı olmuş!" Yani bilmeden en doğru doktora getmişiz. İki "çok kuvvetli" antibiyotik iğne, iki şurup, bir burun fısfısı ve bol bol serum fizyolojik içeren reçeteyi yazdı hemen. "Vakit kaybetmeden iğneyi yaptırın. Şurupları bitene kadar kullanacaksınız ve haftaya görsem iyi olur" dedi. 10 dakika sonra, bacağından yediği iğnenin etkisiyle son derece mızmızlaşan Zeyno kucağımda annemlerdeydim.

Ertesi gün ikinci iğneyi de vurdurduktan sonra toparlamaya başladı ve ateşi düştü. Bu hafta sonu kontrole gittik. Kulağı düzelmiş (meğer neredeyse kulak zarı delinecek kadar ciddiymiş durum!) ama şuruplara devam etmemiz gerekiyormuş. Ediyoruz da. Bugünlerde Zeyno'nun keyfi iyice yerine geldi. Ateş ve hastalık gitti ama o günlerden garip bir sinirlilik ve ağlama krizi kaldı bize yadigar. Foto bu anlardan birinde çekildi. "Şurupların yan etkisidir" diye avutuyorum kendimi. Ve umuyorum ki, şuruplar bitince Zeyno eski haline dönecek...

8 yorum:

DURU'NUN SAYFASI dedi ki...

Nurdancim Cok gecmis olsun.
Az buz degil ates, ayni zamanda diş üst üste gelmiş. Yerim ben onu. Hastaliklar sayesinde de iyice şimartiliyor kuzular çikolata da hastalik sayesinde sanirim:)) afiyet olsun bizde butun huysuz zamanlarda bir adet lolipop la sakinlestiriyoruz Duru yu... Eskiden atip tutardim ama tüm kurallari bizim cadilar koyacakmiş haberimiz yokmuş:))

Mısır Patlağı :) dedi ki...

Geçmiş olsun ...

cAg dedi ki...

Oy oy nasılda kızmış,çok çok geçmiş olsun Zeynoma.Geçer geçer Zeyno nasıl güleçtir, gelir keyfi yerine...
Öptüm

cAg dedi ki...

Oy oy nasılda kızmış,çok çok geçmiş olsun Zeynoma.Geçer geçer Zeyno nasıl güleçtir, gelir keyfi yerine...
Öptüm

Sudamlam dedi ki...

çok geçmiş olsun. kaç gündür ben de ara ara uğradım meraklanmaya başlamıştım artık. tam zamanında müdahale etmişiniz demek ki. umarım hastalık hatırası mızmızlığı da atlatırsınız en kısa zamanda :)

KEO dedi ki...

Geçmiş olsun canım, düzelmesine sevindim.Ayrıca fotoya da bayıldım:)

Songül dedi ki...

Çok geçmiş olsun...çok üzüldüm ancak bu yavrular bir gün iyi bir gün kötü...Yapabileceğim,iz bir şey ne yazık ki yok...

Zeynonun şu halini görünce sanki cansu ağlıyormuş gibi canım yandı:(

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Arınç,
teşekkürler... Arada bir parça bitter çikolata veriyorum ben Zeyno'ya. Hastalık döneminde miktar arttı ama biraz :))

Merhaba Mısır Patlağı,
teşekkürler...

Merhaba Çağlayan,
fenaydı durumumuz birkaç gün. Uzasa ne yapardık bilmiyorum...

Merhaba Yaprak,
teşekkür ederim, ben de aynı şeyi umuyorum...

Merhaba Özgür,
teşekkürler :))

Merhaba Songül,
çok teşekkürler... Garip ama insan tanımadığı biri için böyle şeyler hissedebiliyormuş değil mi? Bana da oluyor bazen... :))