13 Ocak 2009 Salı

Kek yaptık

İkindi atıştırmaları için kek yapıyorum Zeyno’ya. Daha doğrusu birlikte yapıyoruz. Annemin kabarması garanti klasik kek tarifini yapmaya başlamadan önce Zeyno’yu tezgahın üzerine oturtuyorum. Ve yaptığım her işlemi ona tek tek anlatıyorum. Hatta malzemeleri koklatıp, tatlarına baktırıyorum. Ve malzemelerden birini mutlaka Zeyno’ya koyduruyorum. Mesela aşağıdaki tarifin kuru üzümlerini kekin hamuruna Zeyno ekledi. Belki de ondan bayıla bayıla yiyordur?

Ve işte daha besleyici olması için orijinali benim tarafımdan biraz müdaheleye uğramış kekin tarifi
• Oda sıcaklığında 3 yumurtayla 1,5 su bardağı tozşekeri mikserle iyice çırpın.
• 1/2 su bardağı sıvıyağ ve 1/2 su bardağı portakal suyu (veya istediğiniz başka bir sıvı) ekleyip, tekrar çırpın.
• Önce 2 su bardağı un ve 1 paket kabartma tozunu eleyerek ekleyin. Ardından 1/2 su bardağı, un gibi çekilmiş ceviz-fındık karışımı ilave edin (orijinal tarifte ceviz-fındık yok, 3 su bardağı un konuyor)
• Suyunu sıktığınız portakalın kabuklarını rendeleyerek (ya da benim gibi robottan geçirerek) ekleyin ve tekrar iyice mikserle çırpın.
• İçine arzu ettiğiniz kadar kuru üzüm ekleyip, kaşıkla karıştırın.
• Karışımı yağlanmış kalıba döküp, 180 derece fırında pişirin.

5 yorum:

pinarbk dedi ki...

Ne güzel anılar ekliyorsun kendine ve Zeyno'ya. İlerde hiçbirşey hatırlamasa da , mutlu bir kadın olmasının sebebi hep o anlar olacak:)))

cAg dedi ki...

Nurdancım hemen tarif alındı ve yapılmak için haftasonuna yazıldı...
Öptüm

Elif dedi ki...

havuçlu-tarçınlı dan sonra 2.favorimiz olabilir Naz'la, hemen denemeli

Songül dedi ki...

Cansu ve ben dün akşam yaptık, çok güzel oldu, kuzu tok olduğu için fazla yemedi ama babamız neredeyse tamamını bitirdi:)

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Pınar,
yorumun beni çok mutlu etti :))

Merhaba Çağlayan,
dene bakalım beğenecek misiniz? Sonucu yazarsın...

Merhaba Elip,
umarım beğenirsiniz...

Merhaba Songül,
ilk deneyen siz oldunuz galiba. Beğendiğinize sevindim... Afiyet olsun...