13 Ocak 2009 Salı

Yeni kelimeler ve sohbet

Bu günlerde Zeyno’nun ağzından şu kelimeler dökülüyor:

Baba (gayet net ve anlaşılır şekilde)

Bebe (vurgusu zaman zaman babayla karışsa da biz bebek demek istediğini anlıyoruz)

Nanne (geçmiş dönemde “anne” hatta “annem” olan ben “nanne”liğe terfi ettim)

Nannenne: Anneanne

Dede (Bir sabah dede diyerek uyandı, o gün bugündür dilinde)

Gaga: Her türlü kuş (Kale Bozan Karlo kitabını okurken öğrendi)

Mum: (Grimm Masalları kitabını okurken öğrendi)

Pığğğğ (Pırrr demek. Ekmek attığımız kuşlar uçarken öğrendi)

Uçtu: Kuşlar sayesinde öğrendiği diğer kelime

Üç: Nasıl öğrendi bilmiyoruz. “Sen kaç yaşındasın?” diye sorunca söylüyor.

Ap: Top

Mamamama veya ham: Her türlü yiyecek

Meme: Gayet net!

Ve bu kelimelerle yapılan birkaç sohbet

- Zeynep, yarın nereye gidiyoruz?

- Nanane

- Nasıl gidicez?

- Vuuuu (vapurla)

- Vapurdan inince kim alacak bizi?

- Dedeeee

**

- Zeynep sabah camın önüne neler geldi?

- Gaga

- Ne yediler?

- Hammmm (başını kuşlar gibi öne doğru eğip, kaldırarak)

- Sonra ne yaptı kuşlar?

- Pığğğğğ (ellerini havaya kaldırarak)

5 yorum:

pinarbk dedi ki...

Maşallah, maşallah. Siz de sohbete başlamışsınız. Devamı gelir artık:))

cAg dedi ki...

Zeynoo konuşuyor Nurdan artık,bizimki bakalım ne zaman, 18. aylık kontrole ödevler vardı başaramadık zayıf alacağız tooohtur hanımdan:)))
Öptüm

DURU'NUN SAYFASI dedi ki...

Masallah masallah .... resmen sohbete baslamissiniz siz. Darisi basimizi Duru hn daha cok isaretlerle anlatiyor derdini bize.

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Pınar,
merakla bekliyorum devamını. Size geldiğimizde Duru'nun bıcır bıcır halini görünce pek bi özenmiştim zaten :))

Merhaba Çağlayan,
konuşma değil de, konuşma denemeleri diyelim :)) Valla bizim doktor öyle ödev falan vermedi. Kasmamak lazım zaten bence. Konuşmayan çocuk mu var sanki... Hem sonra bir de susturulamadıkları dönem var ki, bakalım o zaman bu yazdıklarımız hakkında ne düşüneceğiz? :))

Merhaba Pınar,
Zeyno'nun da işaretle anlatamadığı şey yok gibi ve çoğunlukla O da işaret dilini kullanıyor. Bunlar daha yeni yeni ortaya çıktı. Daha doğrusu söyleyebildiği kelimelerle biz çıkardık ortaya :))

Sudamlam dedi ki...

biz konuşma konusunda gayet gerideyiz :( bana çekmiş galiba ben iki yaşında konuşmuşum da :))