20 Eylül 2008 Cumartesi

Süt tadımı

1 yaş kontrolüyle birlikte eklenmişti Zeyno'nun beslenmesine inek sütü. Başlangıç olarak kahvaltıda ve ılık. Denedik. İlk 2 gün 30-40 cc kadar içti ama sonra neredeyse ağzına bile sürmedi. Süt dolu biberonu daha ağzına götürmeden eliyle itti. "Acaba denesek mi?" diye düşünüp, Pınar'ın muzlu, çilekli sütlerinden (Pnar Kido) aldık ama içindekiler kısmında yazan "kıvam arttırıcı" ve "renklendirici" nedeniyle kutuları açmadan vazgeçtim bu denemeden. Ve Hilal Hanım'a "Zeyno'ya sütü nasıl sevdirebilirim?" diye bir mail attım. Cevap: "Süt, Zeyno iyileştikten sonra". Yani şimdilik süt tadımlarına ara verdik. Önce sümükleri def edeceğiz başımızdan sonra yeniden deneyeceğiz.

9 yorum:

ÇAĞLAYAN dedi ki...

Merhaba
Biberon önceden kullanıyor muydu Zeyno.Hani rakip ya memeye.Onu idrak ettiklerinden ben Ayça'ya biberon kullandıramadım.O yüzden bardakla çay içer gibi yudum yudum içiriyorum.Ayça'da hemen alışmadı zaten hala alıştı sayılmaz.Yavaş yavaş korkutmadan yavruyu deniyoruz:)çevremdekiler önerince, muzlu sütü önce denedim ama sonra yanlış yaptığımı düşündüm her zaman bunlardan mı içecek diye.Normal süte döndüm.Pastörize veriyorum ama günlük mü versem diye kafam da karışık.Günlük sütten arkadaşım zehirlenmişti:(
Öptüm
Çağlayan & Ayça

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Çağlayan,
Zeyno su içmeye başladığından bu yana, yani 6. ayından beri sıvıları biberonla içiyor. Meme emmesine herhangi oulmsuz bir etkisi olmadı. Biberonun memeye rakip olma durumu çenelerinin kuvvetsiz olduğu ilk aylarda daha çok geçerli sanırım. Yazdığım gibi biz şimdilik sütü denemeye ara verdik. Ama tekrar denediğimizde de sevmezse bardakla vermeyi deneyeceğim. Çünkü bardakla bir şeyler içmeye çok hevesli Zeyno. Hazır meyveli süt ya da nesquick kullanma niyetinde değilim. Bence onları içeceğine hiç süt içmesin daha iyi. Zeyno'nun doktoru pastörize kutu süt önerdi bize.
sevgiler,

tuğba dedi ki...

merhaba
benim de 5 aylık bir kızım var sitenizi takip ediyorum ve çok faydalanıyorum.sütle ilgili olarak da belki muz püresi ilave ederek hazırladığınız bir bardak süt belki hoşuna gidebilir

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Tuğba,
her çocuk birbirinden çok farklı oluyor. Gelişimleri, huyları... Ama bazen de şaşılacak derecede benziyorlar. Yazdıklarım işine yarıyorsa çok sevindim. Yazdığım gibi şimdilik süte ara verdik. İştahı da çok azaldı zaten. Ama yeniden başladığımızda muz püresi eklemek benim aklımda da vardı. Yine de çok teşekkürler önerin için. Gelişmeleri yazacağım...
sevgiler,

hayal dedi ki...

Merhaba
Bizim dr.umuz sutu sut, yogurdu yogurt olarak oneriyor. MEyveli karisimlara karsi, hem cok kalorili diye hem de tadina alissin diye :) Nacizane bir tavsiye daha: Pinarin organik sutu var hem pastorize hem daha az katki iceriyor. biz onu kunnamistik ufakken
SEvgiler, kolaylar gelsin size :)

Sudamlam dedi ki...

gıda mühendisi bir anne olarak katkı maddelerine karşı arada kalmış durumdayım. çocuk ve bebek ürünlerinde kullanılması doğru değil tabi ki, hele ki renklendirici ve kıvam verici gibi keyfi katkıların. ben pınar çocuk sütünü veriyorum damla' ya. biz süte alıştırma konusunda sıkıntı yaşamadık. uykudan önce bir biberon veriyorum şimdilik ve ılık veriyorum. zeyno da alışır umarım tez zamanda...

ASYA dedi ki...

Nurdancım,
Efe'de içmiyor inek sütü..oyunla belki 30-40 cc aynen Zeyno gibi..ama anne sütüne daha da sarıldı bu aralar..çıldırtıyor beni :) alışık olmadığım birşekilde meme diye gelir olur yanıma ki meme bağımlısı bi çocuk değildi vermesem içmeden tüm gün durabilirdi..
Bu değişikliğin nedenini bilmiyorum ama bir an önce inek sütüne alışmasını diliyorum..
Zaten bu aralar artık anne sütünü azaltarak 1,5 yaş gibi tamamen kesmeyi de düşünüyorum..Gece uykuları uyuyamazsam artık enerji depolarımın tamamen tükeneceğinden korkuyorum:((((

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Asya,
seninle tamamen aynı durumdayım demekten başka yazacak bir şeyim yok. Eğer bir çözüm bulursak hemen birbirimizi haberdar edelim olur mu? Bu arada ben senin blog'una giremiyorum artık; davetli değilmişim :))
sevgiler,

ASYA dedi ki...

tatlım blogumu kapadım ben..en azından aynı adreste yazamayacağım artık..
ama denizefe.net'i düzenleyebilirsem yakında oraya aktaracağım blogumu