2 Ekim 2008 Perşembe

Unuttuğum bir şey var mı acaba?

Daha önce hiç bu kadar ara vermemiştim sanırım. Yazmayalı 10 günden fazla zaman olmuş. Üstelik bu geçen 10 günde o kadar çok şey oldu ki... Tembellik değildi yazmayışımın nedeni. Bir hafta bilgisayarımdan uzak kaldım. 5 yıldır dosyalarımı taşıyan ve artık iyice ağırlaşan bilgisayarım gitti şirkete, yerine yenisi geldi. Yeni bilgisayarın eve gelmesi arife gününe denk gelince, yazma işi yine ertelendi. Bayram hazırlıkları girdi bu kez araya çünkü. Baklavalar, börekler açtığım yok ama evi şöyle bir üstten temizleyip, bu bayram İstanbul'a gelen babaanne ve dedemiz için yemekler yaptım. Sonra bayram ziyaretleri, sohbetler, ve... Ve bayramın son günü, Zeyno karşı odada sabah uykusunu uyurken yazıyorum nihayet...

Madem en son sütü yazmışım, oradan başlayayım yine. Zeyno hala süt içmiyor. Önce iyileşmesini bekledik. Sümükler yavaş yavaş kurudu ve bitti. Bir deneme daha yaptık ama olmadı. İçine bal koydum ama sonuç aynı oldu Biz de ara dönemine girdik yine. Herhalde bir gün içecek?

Gece uyanmaları tam gaz devam. Bazen yarım saatte bir uyandığı bile oluyor. Ağlamasına bir uyanıyorum, bizimki yatağının içinde oturmuş, hem ağlıyor hem de gözlerini oğuşturuyor. Ve her uyanmada meme emmeden sakinleşmiyor. Bu arada yatağına sığamaz oldu artık. Ebat olarak sığıyor da, uykusunda yatağın içinde dört döndüğünden sığamıyor. Gece bir bakıyorum yatağa enine uzanmış. Üstü de he zamanki gibi açık. Üst açmayla baş edemeyince sonunda babaannemizin önerisiyle gece yelek giydirmeye başladım.

Uykusuzluğa ve süt direnmesine alıştım ama son dönemin asıl krizi yemek yemek. 1 yıldır iştahla her şeyi yiyen Zeyno, son dönemde ye-mi-yor! "Yemiyor" diye sızlanan anneler grubuna katılacağım hiç aklıma gelmezdi ama oldu işte. Yine de şikayetçi değilim. Belki de şimdi yediği ölçü normal olandır ve sadece geçmişte çok ve iştahla yediği için bana şimdi az geliyordur? Gelecek ayki kontrolümüzde ortaya çıkar nasıl olsa. Hem günde 3 öğün kaka da aynen devam ediyor. Doymasa ya da yedikleri az olsa herhalde bu sayı azalırdı? Yani ciddi bir iştah azlığı başgöstermiş olsa da bunu şimdilik sorun etmiyorum. Kaşar peyniri, üzüm, salatalık ve makarna sağolsun. Bu dörtlüye hiçbir zaman "hayır" demiyor. Ve son hız meme emiyor. Belki de iştahındaki bu azalmanın nedeni bu kadar çok emmesidir? Çünkü O emdikçe sütüm de ciddi oranda arttı. Yoksa bu kez dişler mi geliyor? (Anlaşıldığı üzere hala diş yok!) Bu konuda soru çok ama telaş yok. Sadece zamana ihtiyacımız var bence.

Ve son 10 günün asıl gelişmesi: Zeyno artık yürüyor. O bir yerden bir yere ilerlemek için hala emeklemeyi tercih ediyor ama biz ayağa kaldırıp, elimizde ilgisini çekecek bir eşyayla karşısına geçtiğimizde ciddi mesafede yürüyor. Fıldır fıldır dolanmasına az kalmış; babaannemiz öyle dedi.

Yürümenin dışında gelişim hızla devam ediyor. Artık anlamadığı komut yok gibi Zeyno'nun. İstediğimiz eşyaları alıp bize getiriyor, "al" diyor, "ver" diyor. İstediği şeyi parmağıyla işaret etmek ve benzer sesler çıkarmak suretiyle derdini gayet güzel anlatıyor. Bir şeyi istemedimi iki elini birden uzatıp sallamaya başlıyor, biz bir soru cümlesi sorduğumuzda yanıta göre başını "evet" der gibi sallıyor, kısacası hızla öğreniyor...

Hala el öpmeyi bilmiyor ama ciddi bir bayram hasılatı elde etti Zeynep. Üstelik her zamankinden çok daha mutlu çünkü bu bayram hem anneannesi, hem babaannesi hem de iki dedesi bir arada. Hepimiz bir araya geldiğinde tüm ilgi O'nun üzerinde olduğundan ve adeta gözünün içine bakıldığından mest tabii. Bu durum birkaç gündür eskinin kalabalık ailelerinde büyüyen çocukları düşündürüyor bana.

Unuttuğum bir şey var mı acaba? Her gün bu kadar çok şey yaşarken böyle uzun ara vermemeli!

3 yorum:

ÇAĞLAYAN dedi ki...

Nurdan
Neden yemek sorun olmaya başladı biliyor musun, sık emdiğinden karnı doyuyor,sütümde çoğaldı diyorsun,mesela dondurmanın üstüne çorba kimse içmek istemez dimi:)Süt=dondurma için.Bir de artık eskisi gibi yemez demişti doktorum,büyüdükçe azalır çeşitlendirmesi artar.Bakıyorum doğru, azıcık her şeyden bakıyor tadımlık niyetine.2 yaşına kadar en fazla 3 kilo alırlarmış bir de boyları 10cm uzarmış diyolar,hızlı büyüme duruyormuş,göreceğiz.Yatağına sığmama olayı bizde de var.Dönüp yatağa çarpıp uyanıyor sürekli.Belkide bu yüzden sık sık uyanıyordur, uykusu kaçıyordur,bir de düz rahat bir yatakta yatırmayı dene bakalım ne yapacak...
Çağlayan & Ayça

Sudamlam dedi ki...

ben de uzun bir ara vermiştim ancak gelebildim..önce iyi bayramlar geç kalmış olsamda... zeynonun emmeyi bırakmaması bence çok güzel eminim dr da öyle düşünüyordur. anne sütü gibisi yok. dediğin gibi çok emdiğinden yemek kısmını azalttı bence zeyno..bu arada fotoğraf harika...

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Çağlayan,
ne diyebilirim ki? Zaman sadece birazcık zaman :))

Merhaba Yaprak,
çok teşekkürler... Doktor 2 yaşına kadar anne sütüne devam diyor. Ben de henüz kesme niyetinde değilim zaten. Bakalım süreç nasıl ilerleyecek?

sevgiler,