9 Ekim 2008 Perşembe

Sabır, sabır, ya sabır

Uzun zamandır yazmadım yine; yazamadım. Fenayım çünkü. Hızla tükeniyorum. Bir bilgisayar oyununun ana karakteri gibiyim. Enerji göstergem dibe vurmak üzere, silahlarımı ise çoktan kaybettim. Bir bonus gelir, toparlanırım diye bekledim ama yok. Üstelik durum daha da kötüye gidiyor. Benim tükenen enerjime inat, her gün daha da enerji doluyor Zeyno. Pilleri sürekli şarjda sanki; hiç tükenmiyor. Düzen kelimesini ise çoktannn unuttum.

Bugün tam dibe vurmuşken geldi Prima'nın maili. Daha hamileyken üye olmuştum siteye. Zeyno'nun ay dönümlerinde düzenli olarak mail geliyor. Ve hep çok güzel şeyler yazıyor. Daha doğrusu yaşadıklarımı/yaşayacaklarımı birebir özetleyen yazılar.

Aşağıdaki yazıyı okudum birkaç dakika önce. Birden gözlerim parladı. Evet işte tam da bu yazılanları yaşıyorum. Birebir. Demek ki geçecek. Bunu biliyordum zaten ama ne zaman diye soruyordum hep. Biraz daha sabretmem lazım demek ki. Hayatta hiçbir konuda sabredememiş olan ben (annemin karnında bile 8 aydan fazla duramamışım, öğretmenlik mesleğini üniversite tercih formumdan o kadar çocuğa karşı sabırlı olamam diye son anda silmişim) sabredeceğim. Ama bu kez seve seve. Öğrendim ki, sabrın en büyük mayası sevgi. Ve ben Zeyno'yu o kadar çok seviyorum ki... Bundan sonrasını yazıyla ifade etmek güç. Geriye bu nota ekleyecek tek şey kaldı; Prima'nın maili. Özellikle bebeği 13 aylık olmuş, çıldırmanın eşiğindeki annelere sunulur.

DEĞİŞEN ALIŞKANLIKLAR

Bebeğinizin ayağa kalkma ve yürümeyi öğrenme dürtüsü uyku saatleri de dahil onun günlük düzenini iyice altüst etmiş olmalı. Sabah ve öğleden sonraki uyku saatleri de belirsizleşir. Bir bebek zamanını yatağında uyumak yerine hareket halinde geçirmeyi tercih edebilir. Bebeğinizi sabahları ve öğleden sonraları kısa süre yatağına bırakın; ama yatmıyorsa üzülmeyin. Bebeğiniz yürümeyi başarıp hevesini alınca yeniden uyumaya başlayacaktır. Bebeğinizin geceleri uyanma ihtimali daha da yüksektir. Sakin ve kararlı davranarak ve o bildik uyku öncesi törenini yineleyerek onu yeniden uyutabilirsiniz. Bebeğinizin kendi kendine yeniden uykuya dalması için ona yaklaşık 10 dakika zaman tanıyın. Sonra odasına gidip onu okşayın, orada olduğunuzu gösterin ve odadan çıkın.

Bebeğinizin yemek yeme alışkanlıkları da değişebilir; bebeğiniz bir öğünde hiçbir şey yemezken diğer öğünde sizden fazla yer. Ona güvenin; siz bunu bir mesele haline getirmezseniz bebeğiniz de dengeyi sağlayacaktır. Bebeğinize atıştırması için ekmek, krem peynirli tost ya da muz gibi yüksek enerji içeren gıdalar verin.

12 yorum:

pinarbk dedi ki...

Nurdan, üç yaşında düzleiyor, daha normal "insanlar" haline geliyorlarmış. ben de bekliyorum. Ve artık istikrar istiyorum. Serseme döndüm. yalnız değilsin:))

EBRU ve RİMA dedi ki...

Hep bir sonrayı bekliyoruz, hep sabır, geçecek diyoruz, geçmiyor mu?
Geçiyor ama bir yenisini getirerek geçiyor inanın.13. AY bitiyor zorlukları ile, bu sefer 15 ay geliyor tüm zorlukları ile.Sanırım 4-5 olmadan geçmeyecek...Ozamanda belki kardeş isteyecekler ve sil başdan...benim kıızm şu anda 22 aylık ve inanın bazen çığlıklar atasım geliyor bitik yitik fena hissediyorum kendimi...Sevmiyormuyum?
Dünyalar kadar canımdan çok ama sevgi başka şey...insan bazen tükeniyor ne demek istediğinizi o kadar iyi anlıyorum ki.Bende son günlerde çok bitik, çok yorgun, pili tükenmiş gibiyim.Geçecek diyorlar, biliyorum ve bekliyorum.
Sevgiler ve kolaylıklar.

Elif dedi ki...

zorlaştılar evet. Naz da 13 ayını yeni bitirdi, zorluyor... Daha çığırtkan daha tepkisel daha talepkar... Ama bu da geçecek yeni hefler/zorluklar gelecek, onları da aşınca sevineceğiz, sonra yenileri... Olsun şeker gibiler şeker :)

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Pınar,
tecrübeliler bana da 3 yaş demişti. Sen daha yakınsın hedefe :))

Merhaba Rima,
haklısın geçiyor, hem de büyük bir hızla. Kolik sancılarını unuttum bile mesela... Sevgimiz kadar enerjimiz de olsa keşke...

Merhaba Elif,
Çığırtkan, tepkisel, talepkar... Ne güzel özetlemişsin. Şekerler şu sıra aynı modda demek ki...

sevgiler,

Sudamlam dedi ki...

evet ya ne kadar da benzer yaşadığımız şeylerle..özellikle uyku konusunda çok kötü günler geçiriyoruz biz :(( gece 2 lerde yatmalar falan yada 4 de kalkıp oturmalar :(((

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Yaprak,
geçecek, geçecek... Karamsarlık yok. Sabır... :))
sevgiler,

Mısır Patlağı :) dedi ki...

Bizde uykular, davranışlar, enerji herşey normal tek sorun yemek :) ama bende sabırlıyım geçeceeeek ve istemediği sürece bebiş hiç bişiy yemeyecekk ...

Ve 1 haftadır yemek yemeği ben teklif etmedikçe istemeyen kızım bu gün kendi isteğiyle mama dedi ben yemek yaparken :) 1 kocaman patatesi Kızartttım onun için ve hepsini saçına başına süree süre yedi :) neden Çünkü kendi istedii..

Çok mutluyumm YUppii : ))

Sevgiler : )

ÇAĞLAYAN dedi ki...

Merhaba Nurdan
İnternette virüs var galiba her zaman aynı şeyleri yaşıyoruz:)Bir kaç gündür tükenmişliğin dibindeyim.Artık başka bir hastalığım mı var diye düşünmeye başladım.Kendimi bu kadar yorgun hissettmemiştim.1 yılın yorgunluğu ya da sonbahar geldi hepsi birleşti bizi alt etti galiba.Vitaminlerle ayaktayım en azından enzimlerime katkıda bulunurlar.Geçer diyorum ve bekliyorum birde işe başlayacağım, tüm gün ayakta of of...
Çağlayan & Ayça

ÇAĞLAYAN dedi ki...

Bu arada Zeyno'yu össsledik biz.Yerim ben onun ormanda araştırmacı ruhunu, eline almış çiçeği:)
Çağlayan & Ayça

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba mısır patlağı,
öncelikle afiyet olsun minnoşa. En güzeli ısrarcı olmamak zaten. Yoksa sinir harbine dönüyor iş...

Merhaba Çağlayan,
galiba sonbahar depresyonuyla birleşince iyice dibe vurduk böyle. Ama sabırrr... Sana da şimdiden kolay gelsin... Foto apartmanın önündeki yeşil alanda çekildi. Çarşamba günü ben pazara gidince, babalı kızlı sokağa atmışlar kendilerini... sevgiler...

ASYA dedi ki...

Nurdancım,
al işte ben! dedim okurken..
dün gece duvarlara kafamı vuracaktım nerdeyse..
gece ikide kalkıp sabah 6 ya kadar uyumadı Efe..
şimdi uyuyor ama benim temizlik ,yemek vs vs yapmam gerektiği için yatamıyorum peki akşam ya yine uyumazsa diye şimdiden tedirginim..ve bu sinirim Efe'ye yansıyor:(( artık sinirlenince kızıyor bağırıyor söyleniyor Efe..ama yorumlardan okuduğum kadarıyla herkeste var bu dönemde..belkide benden kaynaklanmıyodur.
Neyse uzattım çok..
Geçmesini umuyorum bu günlerin hepimiz için..
yoksa ben gerçekten dayanamayacağım galiba:(

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Asya,
elbette geçecek. Dedim ya sabır, sabır ya sabır... Bu arada enerjimizi yükseltecek bir şeyler yapmamız gerek galiba. Her fırsatta uyku, birkaç küçük kaçamak, belki vitamin takviyesi vs...sevgiler...