15 Ekim 2008 Çarşamba

Yoksulluk

Birkaç gün önce yan tarafa banner'ını koyduğum "Blog Hareket Günü"nden, babaolmak.com'u okurken haberdar olmuştum. Destek amacıyla, ilk iş kayıt olup, banner'ı yerleştirdim sayfaya. Bu blog'dan elde ettiğim herhangi bir gelir olmadığı için, yapabileceğim ikinci şey bugün yoksulluk konusunda bir yazı yazmaktı ki, işte yazıyorum.

Bu yazıya başlamadan önce babaolmak.com'a baktım yine. Kopya çekmek amacıyla değil, bu konuda yazdıklarını merak ettiğimden. Çok çarpıcı rakamlara yer vermiş. Dikkatimi en çok çeken çocuklarla ilgili olan tabii. Unicef’in bildirdiğine göre her gün fakirlik sebebiyle 26.500 ile 30.000 arası çocuk ölüyormuş. Bu rakamı okuduktan sonra uzunca bir süre düşündüm. Çocukların ne suçu var? Suçları, şanssızca yoksul bir ülke topraklarında ya da yoksul bir aileye mi doğmak? Aslında çok daha fazla düşünmek lazım bu konuda. Yapılabilecek şeyler olmalı; var da. Özellikle çocuklarla ilgili olarak. En azından, dünyanın hiçbir köşesinde hiçbir çocuk açlıktan ölmemeli. Bu kadar çok kaynak boşa tüketilip, bu kadar çok gıda çöpe giderken.

Pazardan, manavdan, marketten alışveriş yaparken bir daha düşünün. Aldıklarınızı tekrar tekrar gözden geçirin. Ve sırf zamanınız olmadığı için pişiremediğiniz ya da akşamdan dolaba koymayı unuttuğunuzdan bozulduğu için hiçbir gıdayı çöpe atmayın. Hiç olmazsa bu kadarını yapabiliriz değil mi?

Hiç yorum yok: