3 Eylül 2008 Çarşamba

Sümüklü Zeyno

Dün gece kaç kere yatağımdan çıktım, bilmiyorum. Saymadım, sayamadım... Zeyno yaklaşık 1,5 saatte bir uyandı. Ve.... sabah uyandığında burnu akıyordu.
1 yaş kontrolü için 10 Eylül'e randevu aldık. Ama daha 1 hafta zaman olduğu için, Hilal Hanım'a mail attım hemen. Ve şunları yazdım: "Hilal Hanım merhaba, Ayın 10'unda kontrole geleceğiz. Ancak daha 1 hafta zaman olduğu için sormak istedim: 2 gündür Zeyno'nun genzinde bir hırıltı vardı (sanki balgam varmış gibi). En çok da geceleri nefer alırken duyuyordum. Bu sabah hapşırmaya başladı. Burnu da hafifçe aktı. Yapmam gereken bir şey var mı? Genel olarak keyfi ve iştahı yerinde
. Hala meme emiyor (son 15 gündür çok düşkün, gündüzleri de emiyor). Dışkılama iyi (biri sabah biri akşam olmak üzere iki kez kaka yapıyor. Ne katı, ne sıvı). Geceleri çok sık uyanıyor ve 2 akşamdır uykuya da çok zor geçiyor (2 gündür gece uyanma sayısı da çok arttı. 1,5-2 saatte bir uyanıyor)"
Daha yarım saat kaar zaman geçmişti ki, cevap geldi. Burnuna serum fizyolojik yapacağım. Önerdiği şurubu, sabah - öğle - akşam birer çay kaşığı içireceğim. Ve bu tedavi 3 gün sürecek. Bugün öğlen başladım hemen şurubu içirmeye. Umarım Zeyno çabuk toparlar...

5 yorum:

Çağ dedi ki...

Merhaba Nurdan,
Yaaa inanamıyorum her şeyleri aynı bu çocukların derken hastalıklarda mı aynı olur.Bir haftadır Ayça burun akıntısı, boğazda balgam, tek fark bizimki cayır cayır yanıyor, grip dediler,ÜSYE geçiriyor dediler,biz ateşden dolayı İYE mu geçiriyor dedik, tahlil temiz çıktı neyseki.Çok emiyor ama benim iki mememde yara oldu diş izleri yüzünden korkunç bir ızdırabım var, bir de çok emmek istiyor ateş nedeniyle sadece emmek, yemek filan yemiyor 1 haftadır:(( Doktor doktor geziyoruz hani bahsetmiştim bizim idrar yolu enf hikayemiz var Haftaya böbrek sintigrafisi çekilecek :( Hiç iyi bir hafta geçirmiyoruz.Emeklemek bile istemiyor yavrum.Bakalım ne olacak halimiz...Çok geçmiş olsun Zeyno'ya hafif atlatır inşallah.Bu ara salgın gibi bebekler hep hastaymış...
Öptüm
Çağlayan & Ayça

SONGÜL dedi ki...

Sevgili Nurdan Cansu aynı Zeyno'da olduğu gibi 9 aylık iken boğazından hırıltı sesleri, burnunda ise akıntı sorunu yaşıyorduk, sürekli memede kalmak istiyor, çok sık uykusundan uyanıyordu. Aynı gece 12 sularında aniden şiddetli ağlamaya ve burnundan nefes alamamaya başladı. Sabahı kucağımda, memede geçirdi ve burnuna serum fizyolojik uygulayarak rahatlatmaya çalıştım, sabah ise durumu iyice kötüleşti, acile götürdüm ve aynı gün üst ön dişlerinin kabardığını gördük, dolayısyla dişleri cansunun vücut direncini düşürmük ve grip olmuştu... Zeyno nun sorunu da gelecek olan dişleri olabilir mi acaba? zeyno yu çok öpüyorum.Sevgilerimle

Çağ dedi ki...

Serum fizyolojik kullandım bende sanki burun mukozasını kuruttu, beyazımsı oldu sümük.Sonra acildeki doktor okyanus suyu( steril deniz suyu çözeltisi) alın o kuruma yapmıyor dediği için eczaneden okyanus suyu aldım ve memnun kaldım.Eczacı, yeni doğan ve bebeklere özellikle öneriyoruz dediği için güvendim.Başka bir zaman bir de bunu dene Zeyno'ya...
Çağlayan & Ayça

Sudamlam dedi ki...

geçmiş olsun, inşallah toparlamıştır zeyno..tam hava değişimi yaşıyoruz son günlerde aslında en tehlikeli zaman sanırım ne sıcak ne soğuk...

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Çağlayan,
size de geçmiş olsun. Biz şurupla çabuk atlattık... Serum fizyolojik bizde işe yaradı ama okyanus suyu da aklımda bulunsun. Teşekkürşer...

Merhaba Songül,
dişlerin çıkarken vücudun direncini düşürdüğünü en de duymuştum. Neden bu olabilir belki? Ama artık Zeyno'nun dişleri hakkında hiçbir yorum yapmıyorum :))

Merhaba Yaprak,
Teşekkürler... Evet, havanın durumu şu sıralar çok tehlikeli. Uzun kollu giydiriyorum terliyor, kısa giydiriyorum kollar bacaklar buz gibi oluyor... Bu ay biraz dikkatli olmak lazım...

sevgiler,