2 Eylül 2008 Salı

Kandırdık!

Bugün adeta kandırdık Zeyno'yu. Zaman zaman ellerini tutunduğu yerden bırakıp, bir süre ayakta kalabiliyor aslında. Ama birden tutunmadığını fark edince hemen yere koyuyor poposunu. Bugün ayaktayken, iki eline birden sallayınca ses çıkaran iki ayrı oyuncağını verdi Osman. Birlikte sallamaya başladılar. Sonra Osman Zeyno'nun ellerini bıraktı. Kısa bir şaşkınlık anı oldu ama Zeyno hiç istifini bozmadan oyuncakları sallamaya devam etti. Bunu tekrar ede ede günün sonunda tutunmadan ayakta durma konusunda epey ustalaştı. Bu haldeyken dizlerini kırarak sallanabiliyor, hatta arkasından gelen sese doğru kafasını çevirebiliyor. Birkaç adım atmaya da cesaret ettimi bu iş tamam.

6 yorum:

Çağ dedi ki...

Galiba ayakta durabilmek gerçekten onlar için bir devrim niteliğinde.O yüzden kısa süreli durduklarında hemen düşeceklermiş gibi tutunma gereği duyuyorlar, halbuki desteksiz durabilirler, cesaretleri yok sanki.Bir de suratlarındaki o komik ifade varya hafif gülümseme ardından düşücem endişesiyle tutunma suratı.Çok komik çok...
Öptüm
Çağlayan & Ayça

Nurdan Gencturk dedi ki...

Evet, haklısın. Yapamadıklarında değil, tamamen cesaretsizliklerinden. Biraz desteklemek lazım galiba ya da bizim gibi kandırmak :))

Lila'nın annesi dedi ki...

Merhaba Nurdan hanım...Öncelikle Zeynep'i çok çok öpün benim için...Ben blog tutmuyorum onun yerine düzenli günlük tutuyorum Eylül Lila için.Benim kızım 6 gün küçük Zeynep'ten...Dişlerimiz geç çıktı bizim,ilk dişimiz 2 hafta önce çıktı..Şimdide sırayı atlayıp köpek dişlerimiz çıkıyor.Yani öndeki 4 dişten sadec 1 tanesi var daha...Yine aynı şekilde ilk dişimizin çıktığı gün yürümeye başladı, şimdilik 33 adım rekorumuz.ELinden tuttuğumda daha rahat yürüyor...Prensesler büyüyor hızla:)Allah sağlıklar versin bebeklerimize. Kızım artık park yatağına sığmıyor, yani en fazla 1-2 ay daha orada yatabilir.Odasını yaptırmamıştım ben kızım doğduğunda, artık vakti geldi diye düşünüyorum.Oda için fikirleriniz var mı, kullanışlı olmasını istediğim bir oda modeli arıyorum kızım için:) Bir de ben hala odasını ayırmadım, kendi yatağında ama bizimle aynı odada uyuyor.Aslında hep ayırmak istedim hatta 1 keresinde de denedim ama kıyamadım.Son sorum da doğumgünü için, özel bi planınız var mı,nasıl kutlayacaksınız, bana da fikir olur belki:)Lütfen bilgi ve deneyimlerinizi paylaşmaya devam edin, sağlıcakla kalın

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Lila'nın annesi,
aslında teknolojiye çok da güvenmediğimden sürekli "ya buraya yazdıklarım bir gün kaybolursa" endişesi beynimin bir kenarını kemirip duruyor. Bu nedenle sizin gibi eski usül bir günlük tutmak en iyisi belki de.
Aferin Lila'ya. 6 günlük farkı fazlasıyla kapatmış. Zeyno'nun henüz hiç dişi yok ve daha kendi başına adım atmaya cesaret edemedi. Ama sizin de belirttiğiniz gibi en önemlisi sağlıklı olmaları...
Zeyno'nun da ayrı bir odası yok şimdilik. Tıpkı Eylül Lila gibi, kendi yatağında ama bizimle aynı odada uyuyor. Bu konuyu doktorumuza danışmadım ama Zeyno gece uyanmalarını azaltana kadar aynı odada yatma taraftarıyım ben. Bu nedenle şimdiye kadar ayırmayı hiç denemedim.
Zeyno'nun karyolası da küçülmeye başladı aslında. Boyutları büyük ama ayağa kalktığında parmaklıkların boyu yetmiyor artık. Bugün ebek odası hazırlarken dikkat edilmesi gereken güvenlik kurallarıyla ilgili bir yazıda, bebeklerin boyları 85 cm'yi aştıktan sonra (ortalama 18. aya denk geliyor) kenarlarında korkuluk olmak şartıyla yerden 61 cm yükseklikteki yatağa (yetişkin yatağı ölçüsü) yatırılabileceğini okudum. Şimdilik aklımda 6 ay daha bu karyolasında idare edip, sonra yatak almak var. Lojmanda oturduğumuz için (bu her an ev değiştirebiliriz demek) özel bir oda yaptırmaya da niyetim yok benim. Birkaç mağaza dolaşarak ve internette biraz turlayarak (özellikle yabancı siteleri) fikir alabilirsiniz. Kullanışlı, güvenli, ekonomik ve güzel bir şeyler bulmak lazım. Yani epey araştırma yapmalı. Acele etmeden karar verin bence, dünyanın parası sonuçta. Bir de tecrübelilerden fikir almak lazım. Çocuk konusunda her şey için bu kural önemli bence. Çok yardımcı oluyor insana.
Ramazan ve Ada'da yaşama şartlarına bir de son dönemde yoğunlaşan işlerimiz eklenince, özel bir kutlama yapmamaya karar verdik biz.Bunun için organize olamadık zaten. Sanırım anneanne ve dedenin olacağı mini bir aile partisinde pasta keseceğiz sadece. Ama sizin için zaman biraz daha fazla. Eğer özel bir şeyler yapmak istiyorsanız öncelikle nerde yapmak istediğinize karar vermelisiniz. Eğer şartlarınız uygunsa dışarıda bir yerle anlaşabilirsiniz. Artık çocukların doğumgünlerine evsahipliği yapan pek çok güzel mekan var. Böylece anne-baba olarak siz de bugünün tadını çıkarırsınız. Yoksa gelenlere eğlence, anne babaya yorgunluk oluyor doğumgünü partileri. Oysa bugün sadece kızların değil, bizim de günümüz. Onlar dünyaya merhaba dedi, biz de anne babalığa... Üstelik geçen 1 yılı da en iyi şekilde atlattık. Bence asıl kutlamayı biz hak ediyoruz :))
Blog adına uygun olarak Zeyno'nun doğumgünüyle birlikte ömrünü dolduruyor aslında. Ama son vermeyeceğim. Şimdiye kadar olduğu gibi günbegün olmasa da, 8 Eylül'den sonra da ara ara yazmaya devam edeceğim...
Eylül Lila'ya şimdiden mutlu yıllar... Sevgiler..
Not: Madem blogunuz yok, sizinle tanışabilmem için nurdangencturk@gmail.com adresime fotoğraf yollar mısınız?

Sevgili Sayfa dedi ki...

Nurdan selam,

Ne güzel bir haber bu! Demek minnoş Zeynep yürüyecek yakında. Harika! Bir dahaki buluşmada yürüyen üç cüce olacak etrafta desene :-) Zeyno-Ceylo-Duru

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Gülfer,
Zeyno atağa geçti ve bugün korkarak da olsa iki adım attı. Herhalde dediğin gibi olacak. Ama 3 cüceyle nasıl başederiz bilmem. Pınar'ın ve senin "yürüyen bebekle başetme" bilgilerinize ihtiyacım var zatten...
sevgiler,