8 Ocak 2008 Salı

Ekol farkı

Doktorların hastaya yaklaşımını en çok geldikleri ekol etkiliyor sanırım. İşim gereği bebek - çocuk gelişimi ve sağlığıyla ilgili yayınları yaklaşık 5 yıldır takip ediyorum. Anne olduktan sonra yani son 5 aydır bebek gelişimi takibi yoğunlukta tabii. Zeyno'dan birkaç ay büyük ve birkaç ay küçük bebeklerin maceralarını anlatan birkaç blog'u da merakla okuyorum. Bizden önde olanlar, ilerlediğimiz yolda önümüze çıkacaklar konusunda fikir veriyor bana. Geriden gelenler ise gülümsetiyor :)) Gördüğüm kadarıyla her doktorun bebeklere yaklaşımı birbirinden farklı. Mesela birinin asla önermediği bir vitamini diğeri şiddetle tavsiye ediyor. Kimisi 6 aydan önce anne sütü dışında hiçbir şey vermezken, kimi 4. aydan sonra meyve suyuna, yoğurda başlıyor... Bebeklerin destekle oturabilecekleri zamanlama konusu da doktordan doktora değişiyor. Bazılarına göre 6 aydan önce destekli de olsa bebek asla oturtulmamalı. Bazıları ise 4. ayda destekli oturabilir diyor. Eğer doktorunuza güveniyorsanız, diğer söylenenlere kulaklarınızı tıkayarak onun önerilerini yerine getirmek en doğrusu herhalde. Yoksa insanın aklı karışıyor. Bir de anneler içseslerine kulak vermeli bence. Çünkü bebeklerimizi en iyi biz tanıyoruz. Doktorumuza bu konuyu danışmadım ama Zeyno 4. ayını bitirirken kısa zamanlarla da olsa onu destekli oturtuyorum ben. O da otururken halinden de memnun görünüyor.

Hiç yorum yok: