20 Kasım 2007 Salı

mastit ve anneanne fırçası

Hamilelik boyunca, zaman zaman bebek bakımıyla ilgili yaşanacak zorluklar akla geliyor da, sağlıkla ilgili yaşanacak sorunlar pek akla gelmiyor nedense? Aslında keşke hiç yaşanmasa bu sağlık sorunları ama her an da hazırlıklı olmak lazım(mış). Perşembe sabahı sol göğsümde müthiş bir ağrıyla uyandım. Zeynep uyanıp emdiğinde geçecek sanarak pek üstünde durmadım ama bir gariplik olduğu belliydi. Zeynep kalktı, sabah kahvaltısı için lıkır lıkır emdi ama nafile. Ağrı artarak devam ettiği gibi bir de hafif ateş ve halsizlik eklendi. Derken derken, öğlen kafayı yastıktan kaldıramaz oldum. Akşam olduğunda ateşim 38,2'ydi. Aklımıza ilk gelen ateşim artmaya devam ederken Zeyno'yu emzirip emziremeyeceğim olduğundan Osman hemen Hilal Hanım'ı arayıp durumu anlattı. Evet, söylediği gibi ağrıyan göğsümde hafif kızarıklık da vardı. Hemen telefonda koydu teşhisi: Mastit. Ve yapmamız gerekenleri anlattı. Önce nöbetçi bir eczane bulunarak önerdiği antibiyotik alınacak ve hemen başlanacaktı. Göğsümü pompayla boşaltacaktım ve emzirmeye ara vermeden devam edecektim. Mastit'in süt kanalı iltihabı olduğu ve eğer ilerlerse abseye dönüştüğünden cerrahi müdahale gerektiği aklımın bir köşelerinde kaldığından, ağrılarıma eklenen panikle hemen söylenenleri yapmaya başladık. Bir de bunlara ek olarak hemen annemi arayarak bize desteğe gelmesini istedik. Perşembe'den Pazar'a kadar devam eden ilaç, eş, anne ve Zeynep'in emme desteğiyle şimdilik bu sorunu atlattım gibi. Son antibiyotiği bu sabah içtim ama tekrarlayacak diye hala korkumuyor da değilim hani... Bu arada Cumartesi kendimi biraz iyi hissedince annemle Zeyno'nun kıyafetlerini düzenledik. Bugüne kadar bu işi adam gibi yapmadığım için, hastalığıma rağmen annemden fırça yiye yiye koyuldum işe. Su Kız'dan gelenler, Pamir'den gelenler, Yasmin'in ikizlerinden gelenler, Nurcan'ın aldıkları, bizim aldıklarımız, hediye gelenler... Gerçekten ipin ucu biraz kaçmış. Kıyafetleri düzene sokunca, Zeyno'da değiştire değiştire giydirdiğimiz üç tulumdan kurtuldu.

Hiç yorum yok: