7 Kasım 2007 Çarşamba

Bebek fotoğrafı çekmek zor zanaat

5 senedir evden çalışıyorum. Evden yani "home office" çalıştığımı duyan herkes çok imreniyor bana. Ama ben hala evden çalışmanın mı, yoksa ofiste çalışmanın mı daha keyifli olduğunu çözemedim. Evden çalışmanın en büyük avantajı zaman planlamanı daha esnek yapabilmen. Ama tek başına çalışmak da biraz sıkıcı. Ayrıca çevrendekilere evde "çalıştığını" anlatmak da bir o kadar zor. Bu çalışma şeklimle, doğum nedeniyle çalışmaya ara vermedim. Şimdiye kadar, doğum öncesi depoladığım yedek yazılarla idare ettim. Ama hazıra dağ dayanmaz. Yoğun tempoyla çalışma vakti geldi. En büyük avantajım patronumun ve çalışma arkadaşlarımın bana verdiği destek. Sadece anne sütüyle beslendiği için, henüz Zeyno %100 bana bağımlı olduğundan, onu uzun süre bırakıp benim bir yerlere gitmem zor. Bu nedenle Gökçe derginin çıkışlarını alıp bana geliyor. Bugün de Gökçe bendeydi. Anneanne Zeyno'ya bakarken Gökçe'yle ben de çalıştık. Bu arada Zeyno'yu daha önce doğduğu günün akşamı hastanede ve 19. gününde gören Gökçe'den sağlam bir fırça yedim. Söylediğine göre Zeyno fotoğraflardakinden çok daha güzelmiş. Fotoğraflarda onun değimiyle "patates kafa" çıkmasının nedeni de, bizim onu yakından çekmemizmiş. Bu fırçanın üzerine makineyi verdim Gökçe'ye ve bugünün fotolarını onun çekmesini istedim. İşte sonuç :)) Flaş kullanmadan, sürekli hareketli bir "objeyi" profesyonel olmayan bir makineyle çekmek hiç de kolay değil. Bunu halletmenin en kolay yolu geniş açı çekmek. O zaman da biraz koca kafalı çıkmak kaçınılmaz...

Hiç yorum yok: