12 Mart 2009 Perşembe

Oyun kitapları hakkında

Pek çok şey birikti yazacak. Hepsi aklımda ama araya İzmir seyahati girince dökemedim buraya. Şimdi sıradan başlayayım...

Önce aldığım oyun kitaplarıyla ilgili birkaç satır yazmalı. Epey bi merak konusu oldu çünkü bu kitaplar. Bu yazıyı bekleyenler olduğunu biliyorum. İşte benim bu kitaplarla ilgili yorumum:

Öncelikle neden bu kitapları aldığımı yazayım. Oyun ablalarımız gelmeye devam ediyor. Zeyno öğleden sonra yaklaşık 2,5 saatini onlarla oynayarak geçiriyor. Şarkılar söylüyorlar, hamurla oynuyorlar, dans ediyorlar, boyama yapıyorlar. Ama bazen tıkanıyorlar. İşte bu tıkanıklığı çözmekti niyetim. Onlara oyunlar önermekti. Bu amaçla aldım daha önceki yazıda bahsettiğim kitapları. Hatta bunlara bir yeni kitap daha ekledim: Çocuklarla Oynanabilecek 365 Çılgın Oyun.

Uzun yorumumun ana fikrini en baştan yazayım: Umduğumu bulamadım. Evet, birçok fikir var bu kitaplarda. Ama bir kısmı zaten yaptığımız şeyler. Cee oyunu, saklambaç, parmak oyunları, elleri kolları da katarak söylenen şarkılar vs vs... Bir kısmı da yaş olarak henüz Zeyno'ya uygun değil. Sonuçta kitaplar, ilerleyen zamanlarda tekrar başvurmak üzere kitaplığa kalktı. Aldığım için pişman değilim. Özellikle okul öncesi dönemde bana önemli bir kaynak olacak hepsi. Orijinal fikirler de yok değil içlerinde. Ama eğer çok merak etmiyorsanız şimdilik almanızı önermem. Biraz kafa yorarak, biraz internette dolaşarak ve en önemlisi sizinkiyle yaşdaş ya da daha büyük çocuğu olan annelerden alacağınız fikirlerle çok keyifli oyunlar üretebilisiniz.

Hiç yorum yok: