24 Şubat 2009 Salı

Oyun kitapları

Oyun ablalarımız hayatımıza dahil olalı epey bir süre geçti. Zeyno ilk günden beri sorunsuz bir şekilde onlarla vakit geçiriyor. Havanın güzel olduğu günlerde, dışarı çıkıyorlar birlikte. O zaman sorun yok. Meyve ve su veriyorum yanlarına. Bulunabilecekleri alan sahil. Ağzına götürmemesine dikkat etmek koşuluyla topraklarla oynaması serbest. Yine dikkatli olmaları koşuluyla hayvanlarla da. Giderlerken, kapıda bana el sallayıp, öpücük yolluyor Zeyno. Ve gayet mutlu dönüyor eve. Bu günlerde sorun yok. Ama evde oldukları zaman birlikte geçirdikleri saatleri çok da verimli kullanmıyorlar. Evet, Zeyno bana ilişmeden zaman geçirdiğinden ben işlerimi yapabiliyorum ama gözlemleyince anladım ki, tek istediğim bu değilmiş...

Kızlar çocuk gelişimi bölümünde öğrenci oldukları için daha donanımlı olacaklarını düşünmüştüm. Ama öyle olmadı. Daha doğrusu onlar ilgili derslerinde daha çok 5-6 yaş grubu oyunlarını öğrendikleri için Zeyno'yla nasıl vakit geçireceklerini pek bilemiyorlar. Sonuçta Zeyno açısından verimsiz, onlar için de sıkıcı geçiyor saatler.

Sonunda bu işe bir çözüm bulmaya karar verdim ve ilk iş kitap araştırmasına giriştim. 4 kitap aldım ideefixe üzerinden:
* Çocukların Sevdiği 365 Yaratıcı Oyun (Pozitif Yayınları)
* Benimle Oynarmısın Anne 365 Eğitici Çocuk Oyunu (Timaş)
* Anneciğim Benimle Oynar mısın? (Platform)
* 12-36 Ay Bebekler İçin Beyin Geliştirici Zeka Oyunları (Platform)

Kitapları henüz detaylı olarak incelemedim. Ancak "Anneciğim Benimle Oynar mısın?" kitabı, 0-12 ay oyunlarını kapsıyormuş. Bu nedenle buradaki oyunlar Zeyno için biraz basitçe. Ama yine de fikir alınabilir. En çok yararlanacağım "12-36 Ay Bebekler İçin Beyin Geliştirici Zeka Oyunları" olacak sanırım. Ama onda da 18 ay için önerilen oyunların birçoğu, Zeyno'nun oynamaktan sıkıldığı ve artık pek ilgi göstermediği şeyler. İleri aylara bakmalı. Diğer iki kitapda ise daha çok okul öncesi dönem için öneriler var. Yani bu dört kitap da net olarak derdime derman olmadı ama yine de yararlanabileceğimi düşünüyorum.

Amacım bu kitaplar sayesinde Zeyno için farklı oyunlar/aktiviteler geliştirip, kızları da bu konuda yönlendirmek. Tabii bunun için her şeyden önce zamana ihtiyacım var. Ama bu çalışmayı yapmam şart. Çünkü günler uzayıp, havalar ısındıkça Zeyno'yu biz (ben ya da babası, tercihen birlikte akşamüstleri) dışarı çıkaracağız. Bu nedenle kızlarla evde daha çok vakit geçirecek. Ve bu vakit mümkün olduğunca kaliteli geçirilmeli. Hele hele Zeyno'nun tüm algı kapıları öğrenmeye bu kadar açıkken...

6 yorum:

Sudamlam dedi ki...

kitaplarla ilgili yorumları bekliyorum.ben de bu kitaplara bakıp karar verip alamamıştım ama gerçekten doğru bir tespit çocukları sadece oyalıyoruz biz..

DURU'NUN SAYFASI dedi ki...

Yorumlarini bende bekliyorum. Bende bir aktivite-oyun kitabi arayisindayim.

İnci dedi ki...

Kızım 1,5 yaşında ve bu konuya bende uzunca bir süre kafa yordum. Acaba çocuğuma yetebiliyor muyum? Öğrenmesi gereken şeyleri verebiliyor muyum diye.Çalışan bir anne olunca bu sorunun cevabını verirken işin içine duygusallıkta girince tam bir kaos.Sonuçta ben şuna vardım arkadaşlar. Eğitim öğretim bir süreç. Bu yaş çocuğunun alması gereken, öğrenmesi gereken şeyleri zaten kendi yaşamımız içerisinde biz ona veriyoruz. Algıları öylesine güçlü ki şaşıp kalıyorum bazen. Örneğin renkleri öğretmek için mutlaka ders gibi çalışmaya gerek yok, yada kavramları ya da meslekleri... Onunla paylaşımlarımızın tümünde öğreniyor bunu. Anne baba olarak sadece yönlendirmek açık ve net olmak lazım o kadar. Kıyafetlerini giydirirken renklerini söylemek, mutfakta dolu ve boşu yaşarken anlatmak, yada şekilleri... Analarımız 3-4 çocukla eğitimli ve ayakları yere basan çocukları yetiştirirken aktivite mi yapıyolardı allahaşkına. Yaşamın içinde öğrenip gidiyorduk işte.

Ben çözümü böyle buldum arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum. Hee birde şu bahsi geçen kitapları bende almıştım kızım 6-7 aylıkken.Eksik kalmamk lazım :) Okudum ve gerçekten çok komik değil mi bazı şeyler. Biz bunları zaten yapıyoruz. Bilinçli yada bilinçsiz. Annelik arkadaşlar. İçgüdülerimize güvenelim. Sevgiler.

cAg dedi ki...

İnci haklısın, her eksikliği hissettiğimiz şeyde neden kendimizi de eksik hissederiz, annelere özgü bişe, bakınız babalar ne kadar rahattır,büyüyecek der eşim sen ne yaprsan yap, öğrenecek endişelenme...
öPTÜÜÜM

Nurdan Gencturk dedi ki...

Sevgili Yaprak ve Arınç,
bunlara ek olarak bir kitap aha aldım. Kitaplarla ilgili yorum ayrı bir yazı konusu bence. Yazacağım ilk fırsatta. Ama sakın kitap almak için acele etmeyin. Çok da gerekli değilmiş özetle...

Merhaba İnci,
kesinlikle katılıyorum sana. Aktivite hayatı ta kendisi zaten. Ben de kendim için değil, oyun ablalarımızı yönlendirmek için bir arayış içindeyim ve o nedenle aldım kitapları. İçlerinde çok iyi fikirler de var, çok komik şeyler de... Dediğim gibi yazacağım ilk fırsatta...

Sevgili Çağlayan,
biz bu minnoşları getirdik dünyaya, nasıl eksik olabiliriz ki? :))

İnci dedi ki...

Ablaları yönlendirmek konusunda evet çok haklısın. Katılıyorum sana.
Bu konuda bir önerim olabilir. Ya-Pa yayınlarının okul öncesi aktivite kartları ve kitapları var. İncelemekte fayda var diye düşünüyorum. Sevgiler.