24 Şubat 2009 Salı

Yeni tepki: Vurma

İlk nasıl oldu, nasıl başladı anlayamadık yine. Çok sık olmasa da, arada yüzümüze koca bir şaplak yiyoruz Zeyno'dan. Daha çok bir şeye kızdığında, en çok da istediği şeyi yapmayınca gösteriyor bu tepkiyi ama arada ortada (bizce) hiçbir neden yokken yaptığı da olmuyor değil. Tam da bu konuda ne yapmalı, ne etmeli, nasıl tepki göstermeli diye düşünürken, netten aşağıdaki bilgiyi buldum. 18. ayın gelişim özelliklerini anlatan uzunca bir yazının kısa bir paragrafı. Ve durumu çok güzel özetliyor:

Bu aylarda çocuğunuz çeşitli durumlara karşı olumsuz tepkiler geliştirebilir. Örneğin kızdığında ya da hayalkırıklığına uğradığında size veya yakından tanıdığı birisine vurarak tepkisini gösterir. Direktiflerinize bilinçli bir şekilde uymama eğilimi de gösterebilir. Örneğin dokunmamasını belirttiğiniz bir eşya ya da objeye sizin gözlerinizin içine bakarak özellikle dokunur. Onun söylediğiniz şeyi anladığı ve mesajı aldığından emin olduğunuz sürece bu tip küçük inatlaşmalarına sert karşılıklar vermeyin; konuyu büyütmek yerine bir süre için görmezden gelin. Çocuğunuz bu yaşta bile doğru davranışlarının etrafındaki yetişkinlerce pozitif tavırlarla (kucaklama öpme gülümseme gibi) ödüllendirildiğini yanlış davranışlarının ise olumsuz karşılandığını ya da görmezden gelindiğini farketmeye başlayacaktır.

7 yorum:

tuğba dedi ki...

merhaba u bağlamda tavsiye edebileceğim iyi bir kitap var referansı sağlam bir kitap hyb yayıncılıktan çocuğunuza sınır koyma kolaylıklar

Montessori Egitimi Yazarlari dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
İnci dedi ki...

Merhaba,

Uzun zamandır sessiz takipçinizim :)Yazınızı okuyunca tebessüm ettim. Benimde tam 1,5 yaşında kızım var. Ve aynı davranışlar onda da. Demek ki buda bir dönem. Çalışan bir anneyim ve akşamları eve gidince kızım sevinçle karşılıyor. Hemen yanaklarımı cici cici diye seviyor, sonunda şaap diye bi şaplak. Oyun mu bilerek mi çözemedik. Canım benim ya. Kızsan bir türlü, gülsen bir türlü. Sevgiler.

Sudamlam dedi ki...

Damla'yı tarif etmiş o yazı :)))

DURU'NUN SAYFASI dedi ki...

Nurdan,
bu kadar mi olur... Bizde de durum ayni. Duru hem bize hemde yapmamasi gereken bisey yaptiginda kendine vuruyor. Baslarda cok uzuldum neden bu kadar asabi bu cocuk diye ? ama sanirim icinde bulundugu donem geregi. Ne istedigini sozlerle anlatamamanin verdigi bir sıkınti bence. Hepimize kolay gelsin..
öpüyorum Zeynocugumu
Arinc

cAg dedi ki...

Nurdan,bu yazıyı okuduğumda Ayça'da yapacak ama ne zaman dedim içimden, bugün suyla oynamasına izin vermedim, şaplağı yedim yüzüme, şaşırdım kaldım...
Öptüüm

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba arkadaşlar,
yorumlarınızdan a anladığım kadarıyla, bu davranış, 1,5 yaş civarının bir genel davranışı. Ve bu durumda teselli buluyorum "bu da geçecek" diye. Biraz sabırlı olmalıyız her zamanki gibi.