17 Mart 2009 Salı

Gitti 1,5 Kaldı 1,5

Doğumdan sonra sık sık aynı cümle dökülüyordu annemin ağzından: "Hele bi göbeği düşsün, o zaman rahatlar". Sonra, "yarı kırkı dolsun, o zaman ele avuca gelir" demeye başladılar. Ardından da "40'ı çıktı mı rahatsın" demeye...

"İlk 3 ay zordur, sonra sancılar biter rahatlarsın".

"Desteksiz oturmaya başladı mı çok rahat edeceksin".

"Hele bi yürüsün! İşin biraz zorlaşacak ama rahat edersin".

Hep günleri saydım. Bir yandan "bir an önce geçsin" diyerek, diğer yandan "nasıl da bu kadar hızlı geçiyor" diyerek. Şimdi yeni bir hedefim var: 3 yaş. Çevremde, çocuğunu bu yaşa kadar getirmiş tüm annelerin ortak yorumu bu: "3 yaşına geldimi, her şey çok kolaylaşıyor!" İnanıyorum yine.

Ne zaman sıkılsam, gece defalarca uyansam, hep bunu getiriyorum aklıma. Ve kalan zamanı düşünüyorum. Artık yolu yarıladık; gitti 1,5, kaldı 1,5.

Uzun zamandır "son durum" yazıları yazmıyorum. Zeyno'nun neler yapabildiğini de. Bunlara yetişmek zor çünkü. Genel çerçevesiyle Zeyno'nun bir rutini var ama bir gününün bir gününü tutmadığı da çok oluyor. Yapabildikleri ise her gün değil, her an değişiyor artık. Deniyor ve yapıyor. Kendi kendine çalışıyor ve söylüyor... Yapabildikleri sadece bizi değil, O'nu bile şaşırtıyor.

Gelecekte keyifle okumak için kısa bir özet geçmeli yine de:

* Tam olarak çıkan diş sayısı 8. Alttan 3 (birisi yeni çıktı, sadece görünüyor), üstte 4 ve altta bir azı dişi daha (bu azı dişi de hala çıkmakla meşgul). Bu arada çok sayıda kabarmış diş yeri mevcut.
* Ben hala "acaba bıraktırsam mı?" diye düşünürken, O keyifle meme emmeye devam ediyor. Sadece biraz sınırlandırdık olayı. Artık her istediğinde sunmak yok. Birkaç istisna dışında, sadece öğle uykusuna dalarken, gece uykusuna dalarken ve gece uyandıkça emiyor.
* Gece uyanmaları da devam ediyor. Ama hangi gün, kaç kere uyanacağı belli değil. Şanslıysam 2 uyanmayla tamamlıyoruz geceyi. Değilsem 3,4,5...
* Yeme konusunda oldukça seçici artık. Eskisi gibi yemediklerini sevdiklerine katarak yedirme taktiği de pek işe yaramıyor. İstenmeyen malzemeler itinayla ayıklanıyor, eğer ayıklanamıyorsa tabak elin tersiyle itiliyor.
* Oyun ablalarımız gelmeye devam ediyor. Oldukça keyifli vakit geçiriyor onlarla. En azından onlar varken bana sarmıyor.
* Dışarda olmaya bayılıyor. Son gözdesi ise kaydıraklar. Eğer 4-5 basamaklı küçük kaydırak bulabilmişsek, merdivenlerinden kendisi çıkıyor ve "vuuuu".
* En keyiflisi artık sokaklarda elele tutuşup, yürüyebiliyoruz.
* Utanma dönemi sona erdi. Yine eskisi gibi. Birisi ona ilgi göstermeye görsün. Bizimki hemen yanında, kesmedi kucağında. En çok da vapurda...
* Tam bir papağan. Kendi kendine oynarken bir yandan kulağı bizde. Söylediğimiz tek heceli kelimeler, ünlemler anında dökülüyor dudaklarından.

Şu sıralar aklımdakiler:
* Yağdığı iyi oldu ama artık yağmurlar bitse, hava ısınsa...
* O zaman ilk iş Zeyno'nun kıyafetlerini geçmeli elden. Küçülenler ayıklanacak, verilecekler poşetlenecek, baharlıklar ve yazlıklar bavuldan çıkarılıp, yerleştirilecek.
* Memeden ne zaman kesmeli acaba? Tatile çıkmadan bu işi halletsem mi? Yoksa tatilde mi daha kolay olur?
* Tuvalet eğitimi için erken mi acaba? Yoksa havalar ısınınca denemelere başlasam mı? Ne de olsa kaka rutini belli. Kararlı davranmalı ama, bir kere başladın mı sabırla devam etmeli!
* Karyolasını söküp, yatağa geçirsek mi acaba? IKEA'daki kırmızı yatağı alacağım. Diğer odayı düzenlemeli ama o zaman. Tek başına yatabilir mi ki? Yoksa bunu da tatil dönüşüne mi bıraksam? Nasıl olsa tatilde bir sürü değişik yatakta ve değişik şekilde yatacak??

17 yorum:

Sudamlam dedi ki...

ben de çevreme bakıp hep diyorum 2,5-3 olunca tamadır bu iş ama bazen de bakıyorum sanki kendi kendimi kandırıyorum. her yaşın ayrı bir sorumluluğu ayrı sorunları oluyor. Bu annelik işi hiç hız kesmiyecek galiba..

ezginin annesi dedi ki...

merhaba bana da hep aynı şeyleri söylüyorlardı. biz şu an desteksiz oturmayı bekliyoruz ezgimle. Daha 5 aylık kızım. Anlaşılan daha çok yolumuz var. Şimdilik ek gıdaya başlama aşamasındayız.Yazılarınızdan çok faydalanıyorum ve keyifle okuyorum Zeynebe sevgiler

KEO dedi ki...

hadi bakalım yolu yarıladın Nurdan desene;) yok yok bence 3 e gelmeden düzelecek bizim kızlar, meme ve uyku kesin düzelecek diye ümit ediyorum:)

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Yaprak,
annelik görevlerimizin ömrümüzün sonuna kadar devam edeceği kesin. Öyle de olsun zaten :))

Merhaba Ezginin annesi,
gerçekten zaman çok çabuk geçiyor-muş-. Her dönemin keyfi ayrı; zorlukları da tabii. Ek gıda demişken söyleyebileceğim en önemli şey, asla ama asla ısrar etmemen. Sun, sabırla tekrar tekrar dene ama asla ısrar etme.

Merhaba Özgür,
beni zorlayan iki şey meme ve uyku. Bunların dışında her şey keyifli. Meme ve uykunun da birbirine bağlantılı olduğunu düşünürsek; benim de umudum var :))

tuğba dedi ki...

tuvalet eğitimi için 1.5 ta başlamak en ideali

Evrim Ozkan dedi ki...

Merhaba,

Sayfayini Ozgurun sayfasindan buldum. Zeynep ile Berkin arasi cok yakin. Berkde 28 Martda 1,5 yasinda olacak. offf inanilmaz gibi 1,5 yas. sanki donum noktasi.

bu cocuklar ne zaman dogdu ve ne zaman 1,5 yasina geldi anlayamiyorum. zaman su gibi akiyor. nice mutlu 1,5 yillar diliyorum zeynep'e.

sevgiler

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Tuğba,
aslında bana da uygun gibi geliyor ama cesaret lazım biraz:))

Merhaba Evrim,
haklısın, su gibi akıp gidiyor günler. Bizim bebekler çocuk oldu bile :)) Size de mutlu nice yaşlar...

tuğba dedi ki...

ya- pa yayınlarının çok minik bir el kitabı var oldukça basit ama yardımcı olur:)tuvalet eğitimi isminde cesaret için:)

İnci dedi ki...

Merhaba,

Kızımı memeden tam bir yaşında kestim. Benimki biraz mecburi olmuştu artık ama iyi de oldu. İnci emerken ısırma huyu icat etmişti. Isırmak ama öyle böyle değil resmen kanatıyordu. Baktım bu iş böyle olmayacak pat diye kestim. Aslında iyide oldu. Hem annenin hemde çocuğun gece uykuları düzene giriyor. Bizle yatıp bizle kalkıyor şimdi İnci. Birde o kesme döneminde geceleri uyanıp meme isteyince biberonuyla su verdik. Bir kaç gece sadece. Baktı gördü meme diyince su geliyor ve boşuna uyanıyor ondan da vazgeçti. Şimdi yatmadan önce 150 cc sütü var o kadar.

Uzun oldu yazı ama bunuda söylemekte fayda var.

Memeden kesince kabızlık problemi başlamıştı benim kızımda halen daha da çekiyoruz. Umarım siz sorunsuz atlatırsınız bu dönemi. Sevgiler.

Nurdan Gencturk dedi ki...

Tekrar merhaba Tuğba,
çok teşekkürler, ilk fırsatta bakacağım kitaba...

Merhaba İnci,
verdiğin cesaret için teşekkürler; siz sorun çıkmadan halletmişsiniz bu işi, ne güzel. Nedense ben biraz karamsar düşünüyorum bu konuda. Sanki olmayacakmış gibi geliyor. Zeyno gece uyanınca önce su içiyor, sonra su. Bir de biberon kullanmıyor, damlatmayan bardaktan içiyor. Ve süt içmiyor :)) Bahane değil tabii bunlar, cesaretimi bi toplayayım, deneyeceğim... Ben de artık deliksiz uyumak istiyorummmm...

Sevgili Sayfa dedi ki...

Nurdan'cım, ilk 1.5 ne kadar sağlıkla ve keyifle geçtiyse, kalan 1.5 da öyle hatta daha da güzel geçer umarım.

Öptüm Zeyno'yu...
Baharı bahane edip görüşmek dileğiyle :)

Nurdan Gencturk dedi ki...

Gülfercim,

çok teşekkürler... Bahar geldi bile, hadi siz de gelin...

Tuğba dedi ki...

Sevgili Nurdan Memem için yavaş yavaş çalışmalara başlaya bilirisin.Tatilde rahat edersin.

Tuvalet için de Zeynebin hazır olduğunu hissediyorsan başlaya bilrisin.Havalar biraz daha ısınsın tabi.

Oda ayırma işi bizde de bir dert Ege için neler yaptıysam olmadı Korkuyorum sürekli ağzında bizde havalar ısınınca deneme yapacağız kendi yatağımızı.

Herley rahat oldu şuana kadar.Meme,bez,yalancı emzik bir de şu yatağı ayırsak :))
Sevgiler.

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Tuğba,
bence yavaş yavaş değil, derhal halletmeliyim bu meme işini. Yine kriz durumlarındayız! Eğer bu konudaki tecrübeni paylaşırsan sevinirim, çünkü nasıl yapacağımı hala tam olarak planlayamıyorum??

Sonra sırada tuvalet eğitimi var. Niyetim onu da bu yaz halledebilmek. Becerebilirsem tabii..

Ayrı oda sonbahara!

Tuğba dedi ki...

Canım oğluş kendi bıraktı benim istemedi:))biraz şanslıydım sanırım.Ama bir çok arkadaşımın yaptığı yöntemleri sana yazayım sen karar ver içlerinden birine .Öncelikle Zeynep bardak yada biberon kullanıyor mu?kullanıyorsa işin biraz daha kolay.Uyku sıralırnda ihtiyaç duyuyorsa eğer bibeona kendi sütünü sağıp yada normal süt ısıtıp vere bilirsin ve ona artık sende kalmadığını uygun şekilde anlatmalısın.Gece emzirmeyi mutlaka kemelisin.Karalı olmalısın.
Biraz zorlana bilrisiniz.Ağlayacak dayanmalasın.
Birde eski yöntemler var meme ucunu boyamaka gibi yada bir tat sürmek gibi.

Eğer kullanıyorsan msn den paylamak isterim sanada uyarsa benim adresim
tugsezra@hotmail.com

KEO dedi ki...

*Nurdancığım bu meme meselesini aranizda konusmayin sakin;) biz de sebeplenelim olur mu:)Zira aynı durumdan muzdaribimm biliyorsun!!Ona kiyamiyorum şu sıralar ama zaten akşama kadar birikeni bir fırtta bitirince sonra boş boş emiyor.Bir yandan da emzik biberon kullanmadığı için manevi olarak emme isteğini bir şekilde bastırması gerek diye düşünüyorum...böyle işte...

Nurdan Gencturk dedi ki...

Tuğba,
hızlı cevabın için çok teşekkürler... Zeynep damlatmayan bardak kullanıyor. İnek sütünü hiç sevemedi ve içmedi. Aslında sağacak kadar sütüm de var mı bilmiyorum?? Benim aklımdaki, meme başlarımı bandajlayıp (bir kitapta okumuştum), süt kalmadığını söylemek. Gece uyanınca da su vermek. Çünkü akşam yemek yiyerek yatıyor zaten. Acıktığını pek sanmıyorum. Ama işe yarar mı bilmiyorum?? Bir kere bu yola girince dönüş yapmamam gerektiğini de biliyorum. Bu nedenle en baştan mümkün olduğunca doğru ve etkili olacak yöntemi bulmaya çalışıyorum. Belki de eskilerin yöntemi en iyisi??

not: msn kullanmıyorum.

Özgürcüm,
bu işe bi çözüm bulurbulmaz detaylı bir şekilde blogda yazarım zaten. Yeterki büyük bir kriz yaşamadan çözümleyebileyim!