12 Mart 2009 Perşembe

Tavuk suyuna çorba

Test ettim, onayladım. Tavuk suyuna çorba gerçekten işe yarıyormuş. İzmir'e gitmemize birkaç gün kala Zeyno'nun burnu akmaya, hapşırığı artmaya başlayınca "Aman Allahım!" dedim. "Yoksa İzmir'de gezemeyecek miyiz?" Ve hemen desteğe başladım.

Sabah kahvaltısında taze sıkılmış portakal suyu ve akşamüstü ballı ıhlamura, bir de öğlen yemeği olarak tavuk suyu çorba ekledim. İki tane tavuk göğsünü kaynatıp, suyunu ayırdım. Etler bize akşam yemeği oldu, suyu Zeyno'ya çorba.

Bir kapta bir yumurta, biraz un ve birkaç kaşık yoğurdu iyice çırptım. İçine kaynamak üzere olan tavuk suyundan birkaç kaşık ekleyip, tekrar çırptıktan sonra yavaş yavaş ve karıştırarak ateşteki tavuk suyuna ekledim. Bir avuç da pirinç. Pirinçler açılıncaya kadar kaynattım. Ve içirmeden önce limon sıkıp, üstüne karabiber serptim. Zeyno bayıla bayıla içti ve iyileşti...

2 yorum:

cAg dedi ki...

Ben tavuk etinide katıyorum biraz zorlanıyor yerken ama seviyor tavuk çorbasını bizimki, bide senin tarifinle yapacağım...
Öptüüüm

Nurdan Gencturk dedi ki...

Dene Çağlayancım,
biz de çok işe yaradı...