11 Aralık 2008 Perşembe

Sobe - Buzdolabımda neler var?

Damla'nın annesi sevgili Yaprak sobelemiş beni. Konu: "buzdolabımda neler var?" Aslında bayramdan hemen önce görmüştüm sobelendiğimi; vakit bulup yazamadım ama. O zamanla şimdi arasında buzdolabının içeriğinde epey bi fark var. Gelelim şimdi cevabı yazmaya.

Buzluktan başlayayım:
* Çifte çekilip, yaklaşık 300 gr'lık olarak buzdolabı poşetine konmuş dana kıyması (kurbandan - çoğu Zeyno'ya köfte olacak herhalde)
* Annem son geldiğinde sardığımız kıymalı buzluk böreği (iki yufkanın arasını yağlı suyla ıslatıp, üstüste koyuyorsun. Sonra istediğin içle ve istediğin şekilde sarıp, buzluğa yerleştiriyorsun. Çıkardığında buzlu buzlu tepsiye dizip, sıcak fırına veriyorsun. Puf puf kabarıyor)
* Yazdan depoladığım enginarlar
* Zeyno'nun dişliği (henüz hiçbir işe yaramadı!)
* Yarısı yenmiş bir kutu Cartedor dondurma (çok da sevmiyorum aslında bu krema kıvamında dondurmaları ama özellikle misafir geldiğinde tatlı üstünde ikram etmek için dolapta bulunmasında fayda var. Bir de kriz anlarında kutudan kaşıklamak için!)
* 2 poşet ev yapımı mantı (annemle yapmıştık)
* Annemin açtığı çörekler (kısık ateşte ve kapak kapatarak tavada ısıtınca yeni gibi oluyorlar)
* 1 top acılı sürk (Hatay peyniri)
1 kangal Erzurum sucuğu
* Yıldız şeklinde silikon buzluk (IKEA)

Ve alttakiler
* Yoğurt (hiç eksik olmaz dolaptan)
* Dün annemden gelirken getirdiğimiz yemeklerin olduğu kutular (zeytinyağlı yaprak sarma, bol peynirli patates püresi, baklava)
* Kırmızı lahana salatası (ince ince kıyıp, tuzla ovalıyorum önce. Sonra bol suyla yıkayıp, limon, sirke, yağ ilave ediyorum. Bu şekilde dolaba koyuyorum, her an yemeye hazır oluyor)
* Sebzelerden kereviz, tatlı yeşil biber, domates, kiraz domates, salatalı, kabak, mantar, havuç, limon, maydanoz ve dereotu
* Meyvelerden mandalina, elma ve muz
* Erzurumdan gelen eski kaşar peynirinin tekeri
* Kahvaltılıklar (ezine beyaz peynir, yeşil ve siyah zeytin, tost için taze kaşar, tereyağı)
* Karadeniz ekmeği (bu dilimli ekmeği çok seviyoruz. Tostu da çok güzel oluyor. Ama dışarda çabuk küflendiğinden dolapta tutuyorum)

Ve kapaktakiler:
* İçecekler süt, rakı, martini, bir kutu bira, soda, küçük bir şişe uzo
* Salça kavanozu, açtığım domates konservesinin (ev yapımı) kavanozu
* Nescafe kavanozu, Türk kahvesinin kutusu ve hardal şişesi
* Yumurtalar
* Ceviz

Ve eğer cevaplamak isterlerse Ayça'nın annesi Çağlayan'ı ve Duru'nun annesi Arınç'ı sobeliyorum ben de...

3 yorum:

cAg dedi ki...

Dur bi dolaba bakayım bizde ıvır zıvır çooook:)

cAg dedi ki...

Bende merak ederdim bu kırmızı lahanalar bende niye böle oluyorlar diye, öğrendiğim iyi oldu.Hatay sürkü süperdir, zeytinyağ ve kekik koy üstüne süper olur.Dişlikler gerçekten işe yaramıyor ben hiç koymadım buzluğa.

DURU'NUN SAYFASI dedi ki...

En kisa zamanda geliyor benim cevabim da :))
Evde internet arizali ve sorun cozulemiyor maalesef gunduz ofiste de zaman ayirmak cok zor oluyor ama yazacagim mutlaka