14 Aralık 2008 Pazar

15. ay kontrolü

12 Aralık saat 12:00'da, 15. ay kontrolü için Hilal Hanım'ın kliniğindeydik. Pek çok şey, diğer kontrol günlerindeki gibiydi. Kliniğin kapısı açılır açılmaz, Zeyno'nun ayakları önce geri geri gitti ama sonra salondaki oyuncakların büyüsüne kaptırıverdi kendini hemen. Muayene için odaya geçtiğimizde, Hilal Hanım'ı görür görmez ağlamaya başladı ve tüm muayene boyunca ağlamaya devam etti. Taa ki, her şey bitip, kendini benim kollarıma bırakana ve meme emmeye başlayana kadar.
Alışılmışın dışında olan, ölçümlerin sonucuydu. Zeyno, geçen aydan bu yana 3 cm uzamış ve 400 gr kilo almış. Yani son ölçülere göre boyu 80 cm, kilosu ise 10900 gram. Doğduğundan beri sadece ilk dört ay içinde, her ay ortalama 3-4 cm uzamış, daha sonraki aylarda uzaması 1-1,5 cm olarak devam etmişti. "Bu ay farklı bir şeyler olmuş?" dedi Hilal Hanım. Hızla düşündüm ama önemli bir fark yoktu. (Şimdi bir daha düşünüyorum: Kahvaltısındaki ıhlamurun yerini mandalina-portakal suyu aldı, şu an devam etmese de geçen ay yaklaşık 3 saatlik öğlen uykuları uyudu, iştahı da oldukça arttı... Acaba neden bunlardan biri mi?)
Aktif Hib aşısı oldu. Bu aşının diğer dozlarını karma aşısının içinde daha önceki aylarda olmuş aslında. Ama bu tek başına dozla tam bir bağışıklık kazanmış. (Aşılarla ilgili son bilgi: geriye sadece 2 aşı kalmış) Bu aşının dışında bir de PPD testi yapıldı. Testin 3. günün sonunda ölçülmesi gerekiyor. Tekrar Hilal Hanım'a gitmemek için, ölçümü Ada'daki çocuk doktoruna yaptırıp, sonucu bildireceğiz. Zeyno'nun verem aşısının yeri geçmiş dönemde büyükçe bir yara olduğu ve iz bıraktığı için, "sonucun olumlu çıkacağına eminim" dedi doktorumuz.
Ve bu muayenenin en önemli sonuçlarından biri, bir süredir kafamda dönüp duran soru işareti balonlarından birinin patlaması oldu. Gece uyanmalarıyla birlikte Zeyno'nun gündüz meme krizleri de tam gaz devam edince "acaba memeyi bıraktırsam mı?" diye düşünüyordum bir süredir. Ve bu sorumu paylaşacaktım Hilal Hanım'la. Ama sanki ne soracağımı önceden hissetmişçesine "biz bugüne kadar Zeyno'ya hiç antibiyotik vermedik değil mi?" diye O bana sordu. Ve devam etti: "Sadece bu hafta 9 tane zatüreli çocuğa baktım. Burun akıntısıyla birlikte öksürük başlıyor ve sonra zatüreye çeviriyor. Üstelik bu çocuklardan ikisini hastaneye yatırdım. Zeyno'nun üst solunum yolu enfeksiyonlarını sadece biraz burun akıntısıyla ve şurup takviyesiyle geçirebilmesinin nedeni hala meme emiyor olması. Hem ilaçsız atlattığı her enfeksiyon, immün bağışıklık sistemine kaydedildiğinden, bağışıklığı da artıyor!" Hilal Hanım'ın anlattıklarını kocaman olmuş gözlerimle dinleyince, soru işareti balonum bir anda patlamakla kalmadı, yerini "yaza kadar emzirmeye devam!" yazılı baloncuğa bıraktı.
Geriye kalan 2 aşı için (biri rutin aşı takviminde olmayan Hepatit A aşısı) 18. ayın sonuna kadar vaktimiz var. Bu nedenle önümüzdeki iki ayda kontrolde gidip gitmeyeceğimize biz karar vereceğiz. Eğer her şey yolunda giderse, gelecek ay gitmeyiz herhalde...

3 yorum:

Sudamlam dedi ki...

maaşallahı var zeynonun :)) uyku yaramış annesi :) biz bu aşıdan yaptırdık mı diye düşündüm okuyunca. bize doktor 18.aya kadar aşı yok dedi. sanırım yaptırmadık..
bence de meme emebildiği kadar devam etsin. gerçi büyüyünce bırakması zor oluyormuş..

cAg dedi ki...

Nurdan, arada bende isyan ediyorum, sanki yenidoğan gibi emiyor, Hilal hoca haklı gerçekten, bizim kızlar antibiyotikli meme içiyor:)yarım saatte bir emdiği oluyor ama ben dişlere bağlıyorum bu sıklığın artışını.Zeynomu öpüyorum, alsın bırak kilo iyidir yahu, verir sonra zaten...
Öptüm

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Yaprak,
teşekkürler... Belki de bi büyüme atağı geçirdi?* Arada oluyormuş çocuklarda... Aşı konusunda doktorlar arasında farklılıklar oluyor. Biz biraz fazlaca aşı oluyoruz galiba?? Memeyi nasıl bıraktıracağım sorusunu şimdilik aklıma bile getirmiyorum. Sanki hiç bırakmayacakmış gibi geliyor :))

Merhaba Çağlayan,
takmamak lazım galiba bu meme olayını; ben şimdilik başka bir çözüm bulamadım. Felsefem: İstedikçe ver...