27 Aralık 2009 Pazar

Bir de burdan söyleyeyim...

Tanıdığım, tanımadığım o kadar çok insana cevap verdim ki; bir de burda yazayım dedim.

1. Evet, soğuğa aldırmadan, hemen hemen her gün dışarı çıkıyoruz. Genellikle de sabahları. Kahvaltının peşine, havalanması için evin pencerelerini açıp, kendimizi dışarı atıyoruz. Eğer rüzgar varsa, sahilde gezinmek ve oturmak yerine çarşıyı tercih ediyoruz. Öğlen yemek saati gelene kadar da dışarda kalıyoruz. Böylece sadece temiz hava almakla ve sosyalleşmekle kalmıyor, evdeki kriz anlarını da azaltıyoruz.

2. Hayır giydirdiklerim ince değil ve üşümüyor! Zeyno'ya kalın bir kazak giydirmek yerine, uzun kollu ve pamuklu bir penye giydirip, üstüne de önden fermuarlı ve yine pamuklu bir hırka giydirmeyi tercih ediyorum. Üstüne de montunu. Hava rüzgarlıysa şapkasını da takıyoruz; tamamdır. Böylece, eğer fazla hareket ederek terlerse ya da bulunduğumuz ortamdan daha sıcak bir ortama girersek, kolayca bir katını soyup, rahatlatabiliyorum O'nu. Hem kalın kazaklarını şimdi giydirir, atkısını sadece gözleri açıkta kalacak şekilde şimdiden sarar, ayağına kar botu gibi ayakkabıları şimdi giydirirsem; Şubat'ta, Mart'ta yani hava gerçekten soğuk olduğunda ne giydireceğim?

3. Hayır, Zeynep'e grip aşısı ve domuz gribi aşısı yaptırmadım, yaptırmayı da düşünmüyorum. Ada'da yaşadığımız için kirli havadan uzağız. Zeyno okula gitmiyor. Gezmek için alışveriş merkezleri gibi kapalı ve kalabalık yerleri pek tercih etmiyoruz. Yani bence Zeyno risk grubunda değil. Bu arada elbette geçen senelerde olduğu gibi grip olabilir. O zaman en hafif şekilde geçirmesi için gerekli tedbirleri alacağım. Bu arada şimdiden aldığım tedbirler de yok değil. Mesela sabahları bitki çayı yerine taze sıkılmış portakal-mandalin suyu veriyorum Zeyno'ya. Daha çok meyve yemesini sağlıyorum. Ara öğün olarak badem-ceviz-kuru meyve gibi atıştırmalıklar sunuyorum. Yukarda da yazdığım gibi her gün dışarı çıkarıyorum ve kararında giydirmeye çalışıyorum. Ellerini sık sık yıkıyorum... Bi rahat bırakın da, olacaksak da, ağız tadıyla grip olalım.

5 yorum:

gozdelmaslar dedi ki...

Tebrik etmek istiyorum sizi.Benim oğlum 7 yaşında doğduğu günden beri aynı sizin yaptığınızı yaptım çok giydirmedim her havada sokağa çıkardım.İnanın hiç zararını görmedim.Üstelik doğduğu andan beri çok yoğun alerji sorunu olan bir çocuktu.hepsini aştık çok şükür.Sınıfları 19 kişi 15. domuz gribi oldu oğluma hiç bişi olmadı.Üstelik ne grip aşısı nede domuz gribi aşısı oldu. Kısaca doğru yoldasınız aynen devam etraftan cani anne gibi bakan çok olur size çünkü çocukları kat kat giydirip romot gibi kıpırdayamayacak hale getirmenin iyilik olduğunu düşünenler ne yazıkki bizden daha çok.Çok sevgiler

Nurdan Gencturk dedi ki...

Teşekkürler Gözde,
valla ben de şimdiye kadar bi zararını görmedim :)) Diğer taraftan düşünenlere de söyleyecek bir şeyim yok artık!

sedaydin dedi ki...

Ben de? garip miydi ki bu?
:)

sedaydin dedi ki...

Ben de? garip miydi ki bu?
:)

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Seda,
evet, maalesef biz azınlıktayız ve biraz garip karşılanıyoruz...