7 Kasım 2008 Cuma

Bir ishal geldi, geçiyor gibi

Bugüne kadar hiç olmamıştı. Zeyno hiç ishal olmamış, poposunda hiç pişik olmamıştı. Ama geçen Cumartesi çıkan dişin üzerinden henüz 2 gün geçmişti ki, olanlar oldu. Poposu birden nar gibi kızardı (ve hatta biraz kabardı) ve günde yaklaşık 6 kez sulu kaka yapmaya başladı. Her alt açış bir işkence oldu tabii... Baktım olmayacak (ve doktor randevumuza daha 1 haftadan fazla zaman var) Hilal Hanım'a mail attım yine ve sordum:
"Zeyno dünden beri, günde 5-6 kez sulu kıvamda kaka yapıyor (daha önceki düzende günde 2-3 kez, katı kıvamdaydı). Kakasının kokusu da oldukça keskin... Yine dünden beri poposu da kızardı ve Desitin sürmeme rağmen kızarıklık bugün iyice arttı. İlk dişini Cumartesi günü çıkarmıştı. Alttaki diğer dişin yeri de kabarık. Bu nedenle olabilir mi? Ne yapmalıyım?"
Hemen geldi cevabı:
"Pişik için Baktroban ve Trosy'ı karıştırarak sür. Öksürük artarsa Peditus ver. Dişle ilgili olabilir"
Öksürük mü? Ne öksürüğü? Ben böyle bir şey yazmadım ki?
Hemen bir mail daha attım:
"Zeyno'da öksürük yok ki? İshal mi demek istediniz?"
Bu sorumun yanıtı da hemen geldi (Her doktorun bir blackberry'si olmalı!):
"Dişle birlikte öksürük olabilir. Ayrıca bu aralar kaka yumuşamasıyla başlayan öksürük tablosu var".
Bu yazışma sonucu mesajı net olarak aldım ve Osman'a hemen kremlerin siparişini verdim. Öğlen getirir getirmez de sürdük. Hemen etkili olduğu, bir sonraki bez değişiminde ortaya çıktı. Poposunu temizlememe ses çıkarmadı bu kez Zeyno.
Neden diş miydi, herhangi bir enfeksiyon muydu bilmiyorum. Ama bugün biraz düzelir gibi oldu ishali. Poposu da. Kontrolde durum net olarak ortaya çıkar herhalde?

7 yorum:

cagcag dedi ki...

Çok geçmiş olsun Zeynoma.İshal olması normal aslında pişik ishal sonucu gelişmiştir.Yemek olayı aynen bizdeki gibi ama tek fark 2 ayda sadece 100gr aldık.Doktor normal dedi.Zeynonun uyku düzeni olmasına sevindim.Galiba yataklarına sığmıyorlar,çarptıkça uyanıyorlar, belkide bu yüzden uyku bozuklukları oluşuyor.Bir de onunla aynı yatakta uyuma,yakınında bir yerde uyu, ne olur ne olmaz,ben öyle yapıyorum...
Öptüm

EBRU ve RİMA dedi ki...

Çok geçmiş olsun.

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Çağlayan,
çok teşekkürler, geçti bile :)) Geçen ay tüm iştahsızlığına rağmen oldukça iyi kilo almıştı Zeyno. Bu ayki durumu salı günü göreceğiz... Ama önemli olan kilo almasından çok kaliteli beslenmesi. Buna dikkat etmeye çalışıyorum ben de. Uyku konusuna gelince, ben de yatağını değiştirmeyi düşünüyorum şu sıralar. Gerçekten sığmıyor artık. Büyüdüler mi ne? :))

Merhaba Rima,
çok teşekkürler...

sevgiler,

Elif dedi ki...

cok geçmiş olsun ...

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Elif,
teşekkürler...

fullhouse dedi ki...

diş ateş ve ishal yapıyor. sıkıntılı zamanlar. unutulıyor hemen... biz unuttuk bile ;P

fullhouse dedi ki...

diş ateş ve ishal yapıyor. sıkıntılı zamanlar. unutulıyor hemen... biz unuttuk bile ;P