23 Ocak 2012 Pazartesi

2011 biterken, 2012 başlarken...


Sabancı Olgunlaşma Enstitüsü - Uygulama Anaokulu - Sene sonu gösterisi

Hızlı bitirdik 2011’i. Son haftaya bir sene sonu gösterisi ile bir de doktor kontrolü sığdırdık. İlki kadar heyecanlı değildi yılsonu gösterisi biz “tecrübeli” veliler için. Kırmızılar içindeki çocuklarımıza baktıkça, sık sık bir sene öncesini hatırlayıp, duygulandık ama. Yılı bitirmeden, yeni “bulduğumuz” Prof. Dr. Yonca Nuhoğlu’nu, kontrol amacıyla bir kez daha ziyaret ettik. Ve “büyük” kararı verdik!

2012’ye, biraz üşüyerek ama keyifle girdik. Pınar’larla, bizim evde yedik, içtik, sohbet ettik. Mezelere ve sohbete getirdikleri “altın” rengi rakıyı kattık, kapıda nar patlattık, “firesiz” yeni yılın ilk dakikalarını bekledik, karşı yakadaki havai fişek gösterilerini izledik; çocukları artık 5 yaşa doğru yaklaşmış iki aile olarak, sakin ve huzurla karşıladık 2012’yi.


Yılbaşı gecesinden bir enstantane - Duru ve Zeyno, daha önce, çok sık olmasa da, çeşitli yaşlarında, farklı ortamlarda defalarca bir araya gelmişlerdi. Genel olarak hep uyumluydular ama nedense yıldızları tam olarak barışamıyordu. Bu nedenle biraz endişeliydim aslında ben bu geceden. Çıkabilecek "arıza"lara da hazırlıklıydım. Ama utandırdılar beni. Tüm gece, neredeyse yanımıza hiç uğramadan, keyifle vakit geçirdiler. Hem de havaifişeklerin hatrına, saat 24:00'e kadar, uykusuzluğa kafa tutarak!

Alınan “büyük” karar nedeniyle Zeyno yılbaşından sonra okula gitmedi. Ve yeni yılın sadece 6 gününü geride bırakmışken geniz etiyle vedalaştı. Bu geniz eti ve bademcik konusu, çocuklar için oldukça “derinnn” bir mevzuu. Bu satırları okuyan her bir kişinin farklı farklı yorumlar yaptığını biliyorum. “Zeyno büyüyünce küçüklürdü, niye aldırdınız?” diyenler de vardır, “genel anestezi almasına değdi mi?” diyenler de... “Gerekli ki, vücutta var” diyenler de, “iyi ki aldırdınız, çok rahat edecek” diyenlerde... Bunları ve çok daha fazlasını onlarca kez duydum çünkü. Ama dedim ya, derin bir mevzu bu. Ayrıca, uzun bir şekilde yazacağım (daha doğrusu yazmak istiyorum) bu konuyu. Şimdilik acele ve iyice ikna olup, gerekliliğine inanmadan karar vermediğimizi söyleyeyim yeter.

Ameliyattan sonra, doktorun “bir süre enfeksiyonlardan uzak kalsa iyi olur” uyarısına, evde yarım yamalak yanan kaloriferleri de ekleyip, anneanne evine göç ettik. O gün bugündür Erenköy’deyiz.


Bi - gu - di! "Ama kıvırcık yapmadı bu saçımıııı!!!"

Zeyno açısından durum süper! Bigudinin ne demek olduğunu öğrenip, bir de saçlarını sardırdı anneannesine. Takma kirpik taktırıp, ayna karşısında dans etti. Anneanneyle pazara gidip incik boncuk aldı. Topuklu ayakkabı giyip, tıkır tıkır yürüdü. Sıcacık banyoya anneanneyle girip, saatlerce suyla oynadı. Hemen alttaki kuaföre inip, kendi isteğiyle saçlarını kestirdi. Hamur açtı, erişte kesti. Akşamları dayısına cilve yaptı, dedesiyle sarılıp televizyon izledi. Lezzetli anneanne yemeklerini yiyip, göbeğini biraz daha büyüttü. Beş çayına alıştı, çaya bisküvi batırmanın tadına vardı. Yürüyerek 10 dakika mesafede sinema olunca, vizyona giren tüm animasyonları izledi.

Sömestr tatili bitene kadar buradayız herhalde. Evi özlediğinin farkındayım ama “ne yardan ne serden” durumlarında.

Bu arada geçen Cuma, yani tatilden önceki son okul gününde, öğlen okuluna gitti. Kapının açılmasıyla içeri fırlaması bir oldu. Üçüncü kez karne aldı (ilk ikisi geçen senekiler). Bir de gelişim raporu verdiler karneyle birlikte. Her şey yolunda görünüyor. O yokken yapılan bazı etkinlikleri ödev. Şu sıralar harıl harıl “9” çalışıyor...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhabalar zeynocuğa çok çok geçmiş olsun ben daha öncede buradan size yazmıştım benimde zeynoyla yaşıt bir kızım var her özellikleri her yaş sorunları birbirlerine benziyor diye kızım 2007 ağustos doğumlu bu yıl kreşe başladı kreşle birlikte ardı kesilmeyen hastalıklarda başladı hiç antibiyotik içmemiştik bu yaşa kadar fakat bu yıl 7 şişe antibiyotik içtik malesef her ay nerdeyse 2 şişe en sonundada uykusuz horlamalı geceler dibe vurmuştu doktorumuz şart dedi bizde tam zeynodan 15 gün önce yani yılbaşına 1 hafta kala geniz etimizi aldırdık şimdi uykularımız rahat Allah yavrularımızada bizlerede sağlık versin inşallah

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba,
ameliyattan sonra Zeyno'daki en belirgin düzelme de, horlamaların bıçak gibi kesilmesi. Umarım artık kışları daha sağlıklı geçirirler...

Sudamlam dedi ki...

çok geçmiş olsun... çok sık giremiyorum bloguma iice boşladım bloğu :( o yüzden ancak şimdi geçmiş olsun diyebildim... okul konusunda ne düşünüyorsun nurdan? seneye bizim yaş gurubu anasınıfına başlayacak.. benim kafam karışık biraz..

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Yaprak,
teşekkürler... Ben de eskisi kadar fırsat bulamıyorum ama yine de kısa kısa özetler halinde bir şeyler yazmaya çalışıyorum... Geçen hafta veli toplantısı vardı okulda. Öğretmeniyle de konuştum. Sanırım ben seneye de anaokuluna devam ettireceğim?! Bana telefonunu mail atarsan, istersen konuşuruz bu konuda...