4 Ocak 2011 Salı

yılbaşı kutlamaları

"Anaokulumuzun hazırlamış olduğu yeni yıl partisinde sizleri de aramızda görmekten mutluluk duyarız"

Zarfının üzerinde ismimiz yazan, el yapımı davetiye de tam olarak böyle yazıyordu. Zeyno'nun okulundan bir davet almıştık, elbette katılacaktık. Her şeyden önce, olacakları merak ediyorduk!

Geçen 3 ay boyunca ser verip sır vermemişti Zeyno.

- Kızım okulda şarkı öğreniyor musunuz?
- Evet anneeeee
- E hadi biraz söylesene
- Olmaz anne, söylemiycem
- Ama neden kızım?
- Hatırlamıyorum!

- Kızım öğretmenin yarın beyaz çorap giydirin dedi. Bale yapacakmışsınız?
- Evet anneeeee
- E hadi biraz göstersene öğrendiklerinizi
- Olmaz anne, yapmıycam
- Ama neden kızım?
- Unuttum!

İşte bu konuşmalardı bizi meraklandıran. Neler olacaktı partide, bizimkiler ne yapacaktı?



Tüm veliler sandalyelere sıralandık, bekledik başlamaya. Öğretmenleri anons etti, bizimkiler de boy sırasına göre önlü arkalı dizildiler karşımıza. Bütün çocuklar gözleriyle anne-babasını arayıp, buldu. Gözler buluşunca, onlarınki ışıldadı, bizimki dolu dolu oldu.

Önce çocuk şarkıları söylendi, sonra da org eşliğinde "bak bir varmış bir yokmuş eski günlerde, tatlı bir kız yaşarmış Boğaziçi'nde..."



Daha biz şaşkınlığımızı atamamış, kendimizi toparlayamamıştık ki, bu kez bir grup bale kıyafetleriyle sahnedeki yerini aldı. Kimileri parmak ucunda yürüdü, kimileri sepet oldu, kimileri bacak açtı. Gururlandık, güldük, şaşırdık...

Şimdilerde videoları tekrar tekrar izlerken fark ettiğim gibi, Zeyno'nun en çok mutlu olduğu an geldi. Bu kez koca düğmeli rengarenk tulumları, parlak şapkaları ve koca kırmızı burunlarıyla palyaço oldular. El çırpıp, popo sallayarak dans edip, şarkı söylediler...



Büyüklerin grubu kısa bir piyes oynadı, yoga yaptı. Hediyeler alınıp, verildi, yanaklardan çocuk utangaçlığıyla öpüldü. Hep bareber mumları üflenip, yeni yıl pastası kesildi. Konfeti patlatıldı...





Böyle bir gün bekliyor muyduk? Hayır! Öğretmenlerle ufaklıklar 3 ay boyunca ortak bir sırrı paylaşmış, bize sürpriz yapabilmek adına hazırlıklarla ilgili en ufak bir şey söylememişti. Şaşkınlığımız da bundandı.

Evet, okul çocuklarımızı sık sık hasta ediyordu ama işte insanı böylesine mutlu eden şeyler de yaşatıyordu...

**

Yılbaşı akşamı Ayça'lar geldi. İkinci buluşma planımız da, tıpkı ilki gibi, nazlanmadan, zorlanmadan gerçekleşti. İzmir'e gitmeden önce Ayça'yı aradım.
"Yılbaşı için başka bi planınız yoksa bize gelsenize" dedim.

"Biz yılbaşılarında özel bi program yapmıyoruz. Bi planımız da yok, geliriz" dedi.

Tüm konuşma bu kadar. Yılbaşı akşamı, elleri kolları dolu geldiler. Mis gibi kavun, kavrulmamış kuruyemişler, en lezzetlisinden kabak tatlısı, kabuklu yerfıstıkları, güzel bir şişe şarap, illa ki rakı, hediye paketleri...



Yedik, içtik, sohbet ettik. Yarım saatte bir aralarında çıkan ufak çaplı krizler hariç gayet iyi anlaşan Erin'le Zeynep'e güldük durduk. Onlar önümüzden elele geçip, Zeyno'nun odasına doğru giderken "nasıl da büyüdüler" diyerek daldık gittik. Geçmişi yad ettik, geleceği hayallendik. Çocuklar uyuduktan sonra sohbeti daha da koyulaştırıp, neredeyse sabahın ilk ışıklarına kadar konuştuk da konuştuk. ,

Ne iyi ettiniz de geldiniz be Ayça!

Ne güzel bir yılbaşı arefesiydi. Ne güzel bi yılbaşı gecesiydi.

2011 iyi olacak... Biliyorum, öyle hissediyorum. En azından öyle diliyorum.

4 yorum:

ÇAğ dedi ki...

:(((( Zeynoyu balerin kıyafetiyle görünce böle oldum,gözlerim doldu yahu, çok büyümüş, çok şirin olmuş.Ayça'ya hayatta giydiremezlerdi o kıyafetleri, belki kreşe gidince değişir mi? yeni yıl bol neşeli geçmiş, hiç eksik olmasın dostlarınız yanınızdan...
Öptüüüüm

Tanya's dedi ki...

Ay Zeyno..böyle flu konfetili foto..bayıldım bayıldım..

Süper bir sene.

PS- Adadaydık haftasonu:)))

Nurdan Gencturk dedi ki...

Çağlayan,

bu veletler, okulda öyle şeyler yapıyorlar ki; sen bile inanamıyorsun! Zeyno'nun gösteri sabahı evden "ben okula gitmiycem, bugün de hiçbir şey yapmıycam" diye bağıra bağıra çıktığını söylesem...

Nurdan Gencturk dedi ki...

Tanya,

ben de en çok o fotoyu seviyorum :)

PS: Ben de iki hafta kadar önce bi Ada kaçamağı yaptım ama tek başıma :))
Ama ilk fırsatta ailece Ada seferlerine başlayacağız. Zeyno "ne zaman gideceğiz?" diye sayıklayıp duruyor.