9 Şubat 2010 Salı

İkibuçuğa bir kala

29. ay bitti; bugün 3’le başlayan aylara adım attık. Önemli bir dönemece, 2,5 yaşa bir adım kaldı. Bu yeni dönemin de bir sürü sürpriz getireceğini biliyorum. O yüzden meraktayım, sabırsızlıkla bekliyorum...

Ve geçen aydan akılda kalan birkaç notla iki kare fotoğraf:

Soğuk bir Pazar sabahında, kahvaltı yaparken, camın önüne de kuşlar için bir şeyler koyduk. Az sonra pencerenin önü güvercinlerle dolmuştu. Zeyno daha yakından bakmek isteyince, O’nu tezgahın üstüne çıkardık. O sırada iki güvercin didişmeye başlayıp, biri diğerinin kafasına çıkınca Zeyno birden heyecanla bağırdı: “Anne, güvercin öbürünün çatısına çıktı!!!”

**

Şu sıralar tek başına yapabildiği her şey için çok mutlu oluyor. Hemen bize gösteriyor ve ekliyor: “Bak tek başıma yaptım! Artık ablayım ya!”

**

Gördüğü hemen herkes için bana aynı soruyu soruyor:

“Anne, xxx’de bebekken annesinden meme emiyordu değil mi?”

**

Aile ilişkilerini epey çözmüş durumda. Mesela “benim annem senin neyin, babanın annesi senin neyin?” gibi sorulara doğru cevap veriyor. Bu arada halasını, İzmir’deki dedesini ve babaannesini de zevkle Arda abisiyle paylaşıyor: “Anne, halam Arda abinin de halası di mi!”

**

TV karşısında fazlaca vakit geçirmeye başladı ama seçici. Sevdiği çizgi filmleri seyrediyor daha çok: Calliou, Pepe, Poko, Geniş Kanepe, Gece Bahçesi favorileri.

**

Bizden duyduklarını kaydedip, yeri geldimi kullanmaya devam. Son bomba: “Anne, sabırlı ol ama biraz!” E ben bu nidayı yakinen tanıyorum ama...

**

Topitop’tan sonra (ki bunu çok çok az istiyor), anneanne sayesinde yeni bir abur cubur oldu: Kinder Süt Dilimi. Günde 1 taneye, yemekten sonra izin var. Yerken adeta mest oluyor.

**

Artık ama sandalyesine hiç oturmuyor.

**

Bütün gün dilinden düşmeyen şarkı: Mini mini bir kuş... Özellikle neşesi yerindeyken, nerde olduğu hiç önemli olmadan bağıra bağıra söylüyor.

**

Dişleri birden sarardı L Hem de her akşam yatmadan fırçalamamıza rağmen! Peşpeşe içtiği iki şişe antibiyotiğe bağlamıştım ama değilmiş. Çağlayan hemen yanıtladı mailimi. O kadar antibiyotik diş sarartmazmış, şekerli gıdaların tüketimi arttığı için oluyormuş. Artık minik bir dişmacunu eşliğinde fırçalıyoruz dişleri.

**

Artık oyuncaklarına pek takılmıyor; benim makyaj çantam, babasının tamir çantası ve kırtasiye malzemelerinin olduğu kutu varken kim bakar oyuncaklara! Ama daha önce yüzüne bile bakmadığı oyuncakları da birden favorisi oldu. Engin’in hediyesi Winie ve Almanya’dan aldığımız küçük yeşil ayıcığı elinden düşürmüyor. Hatta gece onlarla birlikte uyuyor. Bu arada yemek pişirmece, doktorculuk (bebeği Aliş’i iyileştirme) gibi oyunlara da başladı. Kitaplara ilgisi ise şu sırsalar azalmış durumda. Ama her ay Meraklı Minik’in yeni sayısını heyecanla bekliyor.

**

Yanına para almadan dışarı çıkmıyor. İlla cebine birkaç demirlik koyulacak! (Anası kılıklı)

**

Büyük bir hevesle saçlarının uzamasını bekliyor...

**

Kriz durumları düzeliyor gibi. Umarım yeniden zıvanasından çıkmaz!

3 yorum:

Songül dedi ki...

sevgili Nurdan,
zeyno ne kadar büyümüş:) Büyüdükçe hayatımıza daha da çok dahil olmaları tarif edilmez güzel bir duygu.. Diş sararması ile ilgili olarak yaklaşık 3 ay önce biz de aynı sorun vardı, doktora gittik ve ön dişlerindeki sarı katmanı bir alet ile tamizledi ve senin de yaptığın gibi bize diş macunu verdi. haftada 2-3 gün kullanın dedi ancak benim yavru macunsuz diş fırçalamadığı için mecburan her gün kullanıyor olduk..üzülme macun kullanınca sarılıklar gidiyor. Zeyno yu güzel yanaklarından öpüyorum.
songül

Lila'nın annesi dedi ki...

Yerim ben Zeyno'yu...Lila'da hemen hemen aynı durumda ama inatla tuvalet eğitimi istemiyor, her zaman abla olmayı istiyor ama tuvalet konusunda 'ben daha bebekim' diyor, üstüne gitmiyoruz.Havalar ısınınca kreşe başlamayı düşünüyoruz,artık evde sıkılıyor,yeni arkadaşlar istiyor...

Güzel kızını çok çok öpüyorum...Daha sık yazın lütfen..

ÇAğ dedi ki...

Meme mannnaa ,aklından hiiç çıkmıyor bence,akıllı kız akllı diyorum, geçecek bu krizlerde, bekliyorum.Saçlar uzasın, Ayça'nınkiler dötüne ulaşacak yakında, sadece önleri kesiyorum...
Öptüüüm