26 Ağustos 2009 Çarşamba

Tam 45 gün tatil

Nerden başlasam, neyi anlatsam bilemiyorum. Tam 45 gün... 45 gün kesintisiz tatil yaptık. Hem de bilgisayarsız, hem de 1 aydan fazlası deniz kenarında. Niyetim az yazı, bol fotoğrafla bu uzun tatili özetlemek. Yine de kısa bir özet geçmek gerekirse:

Tatilin İzmir'de geçen ilk 5 günü tam bir hazırlık kampı gibiydi. Zeyno sık gece uyanmaları ve göğsünü kaplayan isilikle alışmaya çalıştı İzmir sıcağına. Tam bir su kuşu oldu; uykuya dalmadan, sokağa çıkmadan önce soğuğa yakın ılık duş alarak serinlemeye çalıştı. Tükenmek bilmeyen babaanne, hala, dede sevgisi ve ilgisini sonuna kadar kullandı. Bol bol kikirdedi, neredeyse her şeye "evet" denmesinin keyfini sürdü. Ve gidişiyle hüzünlendiği, ayrı kaldığı 5 gün boyunca telefonla konuşmayı reddettiği babasını karşısında görünce gözleri parıldadı.

5 gün sonra babasıyla karşılaştığı an. Zeyno babasına doğru koşar, hain baba bu anı belgeler

Zeyno için İzmir'in en keyifli yanı: Halaaaa

25 günlük Foça kısmı tek kelimeyle süperdi. Masmavi ve soğuk Ege suyu, lezzetle yenen deniz balıkları, kamp hayatının düzeni... Geçen sene denizi tamamen reddeden Zeyno, bu sene mavi sulara karşı daha yumuşak davrandı. Yine de temkinliydi ilk günlerde. Önce kıyıda oturup, çakıl taşlarıyla oynadı; sonra adım adım girdi denize. Oda önce kıyıdaki çocukların sonra "yaz aşkı" Doruk'un sayesinde. Yine de tam anlamıyla bir yüzme olmadı ama. Babanın kucağında, annenin ellerini tutarak...

Denizli ilk günler. Üstte tshirt, sahilde...

Muzip...

Cool

Neşeli

Sosyetik...

O bir küçük hanfendü

Kara Kampı - Deniz Bar / Gel keyfim gel...

Mıncık mıncık... Ohhh...

Ege'nin serin sularını izlerken...

Denizden sonra park zamanı

Foça sabahlarının klasiği: Toplanan çamfıstıklarını kırma

Bu ayın en favori hareketi

Foça pazarından alınan "bizelek"ler

Doğayı keşfe devam: "Anneeee, ben top topluyommm!"

Birkaç dakika arayla...

"Kediii, gel gellll"

Foça'dan İzmir'e dönüp, hızla 3. etaba hazırlandık. Yaz tatillerimizin olmazsa olmazı Datça'ya! Ve bu sene Datça tatilimizi Pınar'larla paylaştık. Daha 1 sene önce sanal alem sayesinde tanıştığımız arkadaşlarımız, biz hatunların yaptığı planla bir anda bu yılki tatil arkadaşlarımız, daha doğrusu komşularımız oldu. Çok da iyi oldu. Yanyana evlerde kaldık. Bizim evde, 30 günlük tatilin ardından kendini rölantiye alan ailenin yavaşlığı vardı; onların evde de hızla geçecek 9 günün her anını yaşamanın telaşı. Birbirimizi sınırlamadan, sıkmadan ama en güzel anları paylaşarak tatil komşuluğu yaptık. Geceleri gökyüzünden eksik olmayan Samanyolu'nu, hiç susmayan ağustos böceklerini, badem - incir ağaçlarını, bahçedeki patlıcanları, Palamutbükü'nün rüzgarını, mezelerin lezzetini, Duru'nun kolluklarını, likör eşliğinde içilen akşam kahvelerinin yanında hoş sohbeti, minik pastanenin pastasını ve daha neleri neleri paylaştık.

Arkadaşlık

Eteklerini uçurarak

Duru&Zeynep - Eski Datça

Terasta babaya sulanmaca

Ağaçtan incir toplama, terası yıkama, bahçe sulama... Çok iş var çok...

Şimdi dinlenme zamanı - Palamutbükü'nde keyif

Palamutbükü - Babaya poz vermece

Yakaköy - Yakamengen / Zeynep'le Rambo'nun tanışması

"Amma uzun olacak" dediğimiz tatil geçti, bitti. "Tatilde her şey serbest" modunda geçen 45 günün sonunda Zeyno'nun ne kadar değiştiğini eve gelince daha iyi anladık.

* Datça'nın Foça'ya göre oldukça sıcak olan suyu, Ertuğrul'a olan aşkının yeniden alevlenmesi ve Duru'nun kolluk-simit desteğiyle kendi kendine yüzen bir kızımız oldu
* Tatile çıkarken derdini kelimeleri birleştirerek anlatırdı, şimdi "gerçekten" konuşuyor. Hem de aralarına bağlaçlar eklenmiş, doğru takılarla süslenmiş kelimeleri bir araya getirerek
* Herhalde oynayacak kimseyi bulamadığında kumsalda kendi kendine oynamanın etkisiyle artık evde de kendi kendine vakit geçirebilmeyi öğrenmiş. Benim için ne büyük nimet.
* Son 10 gün devam eden ishal nedeniyle gözle görülür şekilde kilo verdi. Şimdilerde bu açığı kapatmaya çalışırcasına yiyor. Sonucu kontrolde göreceğiz
* Arabayı tatilin başında da sevmiyordu, sonunda da. Ne zaman bir yere gitmek için arabaya doğru yönelsek, "araba olmaz!" diyerek mızırdandı. Araba koltuğuna oturtmak ise çoğunlukla mümkün olmadı. E haksız da sayılmaz aslında; O'nun için seyahat demek vapur demek.
* Bu sene kalbim daha bi Ege'de kaldı. Şimdiden özledim oraları. Bu özlemle kısa dönem planlarında ve hayallerde ufak tefek değişiklikler bile yaptık. Kısmet!

10 yorum:

Sevgili Sayfa dedi ki...

Tek kelimeyle 'muhteşem' bir tatil olmuş. Düşüncesi bile harika, dile kolay 45 gün. Sefanız olsun :)

Zeyno gerçekten çok büyümüş, maşallah! Saç modelinden midir nedir, sana daha bir benzemiş sanki Nurdancım.

Öpüyorum

Sudamlam dedi ki...

nihayet beklediğimiz yazı :))) daha rahat bir zamanda okuyup ayrıca yorum yapıcam ama sen bir ara benim bloga uğra, onun için geldim :))

Sudamlam dedi ki...

çok keyifli :))) suratımda kocaman bir gülümseme ile okudum :)) zeyno ne kadar büyümüş öyle.. ne güzel fotoğraflar bunlar.. bayıldım bayıldım :)) hele o minderde yatışı ve şezlongda kitap okuyuşu yok mu :))) çok sevindim tatilinizin güzel geçmesine, darısı seneye inşallah :)))

Arınç Çakaroğlu Adıvar dedi ki...

Cok ozledik sizi... 45 gun cookk uzun ve cok guzel bir tatil olmus ne guzel ...

pinar dedi ki...

Benim favorim, Ertuğrul'a cilve yapan Zeyno:))) Ama maalesef resmi yok:((

Çok keyifliyeid komşuluğunuz. Bir kez daha teşekkürler. Hayallerinizi bizimle paylaştığınız için...

ÇAğ dedi ki...

Nurdancım, bekledik bekledik bekledik dönün diye:) süper bir tatil yapmışsınız, en güzel yerlerde bence, seneye bende o taraflara gelmek istiyorum. Zeynom nasıl da büyümüş yahu, hala aynı gülen surat,çok şirinsiniz analı kızlı ne güzel kestirmişsiniz saçları, yazın rahat olmuştur...
Öptüüüüüm

SONGUL dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
SONGUL dedi ki...

Hoşgeldiniz:) özlettiniz kendinizi, resimlerden tatilin çok ama çok keyifli geçtiği belli oluyor, Zeyno'ya ise ayrı bir güzellik gelmiş.....
Sevgiler
Songül

Nurdan Gencturk dedi ki...

Merhaba Gülfer;
muhteşem çok doğru bir tanımlama. Ama bakalım bu uzun tatilin ardından kış nasıl geçecek?

Merhaba Yaprak,
gerçekten Zeyno tatilde acayip büyüdü. Eve gelince daha çok anladık bunu üstelik. Ve dileğin için kocaman bi AMİNNN :))

Merhaba Arınç,
biz de sizi özledik; daha sık yaz lütfen...

Pınarcım,
Ertuğrul'un adı geçince hala yüzüne gevrek bi gülümseme yerleşiyor bizimkinin :)) Bakarsın hayallerimiz bir yerlerde çakışır ha :)

Çağlayancım,
seneye de sizinle komşu oluruz belki?? Tatilden önce saçları kırptık ve çok rahat ettik.

Merhaba Songül,
teşekkürler...

KEO dedi ki...

Nurdan hoşgeldiniz, bu kadar uzun tatile kim gıpta ile bakmaz ki:)Ana-kız benzer fotonuza ve arkadaşlık adlı fotoya bayıldım:)